Asbak als meterhouder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 22:44 #1420609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maxxtuning
Hoi Adriaan,
Mmmmm (positief!), tuning van een 6-in-lijn. Die zijn er niet veel (zeg maar nul ongeveer), zelfs al niet voor een kleine aanpassing in de mapping. Even gezocht op jouw Maxx.se-link kwam ik ergens anders uit; volgens mij is het <a href=" www.maxxtuning.se ">Maxxtuning.se. Eens zoeken wat ze voor de 6-in-lijn hebben!
Mmmmm (positief!), tuning van een 6-in-lijn. Die zijn er niet veel (zeg maar nul ongeveer), zelfs al niet voor een kleine aanpassing in de mapping. Even gezocht op jouw Maxx.se-link kwam ik ergens anders uit; volgens mij is het <a href=" www.maxxtuning.se ">Maxxtuning.se. Eens zoeken wat ze voor de 6-in-lijn hebben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-08-2015 23:55 #1420707
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic B204FT
Hi André, mijn 960 was in zijn vorige leven een Italiaan. Met een 16-kleps turbo (B204FT). Stuk lichter dan de zespitter. Daardoor beter stuurgedrag. En meer koppel. Nooit spijt van mijn keus gehad.
@ Rob. Niet Erland, maar een Nederlandse tuner. In Zweden waren ze vanaf het begin niet zo gecharmeerd van de K3. Omdat ik de Emerald al had gekocht, zijn we ermee doorgegaan. Nu ik me heb verdiept in de Maxx ecu, begrijp ik beter waarom. Meer geschikt voor een geblazen motor dan de K3.
Zodra ik weer thuis ben, stuur ik je de manual.
Adriaan
@ Rob. Niet Erland, maar een Nederlandse tuner. In Zweden waren ze vanaf het begin niet zo gecharmeerd van de K3. Omdat ik de Emerald al had gekocht, zijn we ermee doorgegaan. Nu ik me heb verdiept in de Maxx ecu, begrijp ik beter waarom. Meer geschikt voor een geblazen motor dan de K3.
Zodra ik weer thuis ben, stuur ik je de manual.
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 18:50 #1420843
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nog niet eerder gezien: Kuda console
Kwam dit op internet tegen: de Kuda console. Kan schroefloos (!) worden bevestigd aan de rechterkant van de middenconsole en bestemd voor montage van een gsm-houder uit de tijd dat die nog formaat koelkast waren. Inmiddels voor dat doel dus wat achterhaald, maar mijns inziens uitstekend geschikt voor inbouw van drie meters zonder dat er gesloopt of verbouwd moet worden. Ooit te koop voor alle oudere types Volvo. Nu nog (alleen in zwart leer) verkrijgbaar voor o.a. de 940 en 960 en geheel in Volvo-stijl. Hoogte 200 mm, breedte 75 mm. Zeer degelijk ogend Duits fabrikaat. Pasklaar en kost € 55.
Komt naast verbouwing asbak en 3D-print van Rob ook op mijn lijstje.
Adriaan
Komt naast verbouwing asbak en 3D-print van Rob ook op mijn lijstje.
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 20:50 #1420848
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik
Ha Adriaan,
Dat is leuk: ik heb zo'n ding in mijn auto die ik inderdaad voor mijn smartphonehouder gebruik. Mijn Kuda (apart woord) is van kunststof en sluit netjes aan op mijn dashboard.
Groeten,
Steef
Dat is leuk: ik heb zo'n ding in mijn auto die ik inderdaad voor mijn smartphonehouder gebruik. Mijn Kuda (apart woord) is van kunststof en sluit netjes aan op mijn dashboard.
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:11 #1420850
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet verkeerd, cool ding en
Niet verkeerd, cool ding en ga ik even onthouden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:14 #1420852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb 'm ook...
Die kreeg ik er los bij toenik afgelopen donderdag mijn 940 kwam ophalen en vertelde dat ik 'n iPhone houder wilde gaan plaatsen. Ik kende het verschijnsel ook niet, maar daardoor komt je smartphone wel op een mooie plek vind ik.
Overigens verkoopt Brodit ook een (kleinere, plastic) houder voor op die plek: www.brodit.com/product.html?id=852174&pn...&model=940&year=1998
Overigens verkoopt Brodit ook een (kleinere, plastic) houder voor op die plek: www.brodit.com/product.html?id=852174&pn...&model=940&year=1998
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:15 #1420853
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic En toch
Vind ik deze oplossing toch ook erg mooi
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 22:17 #1420859
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Absoluut
@nikks01 Zou je alsjeblieft de moeite willen nemen om de exacte afmetingen van de voorkant even door te willen geven. Ik ben bang dat mijn gegevens niet kloppen. De leverancier weet dat ook niet precies. Die heeft ze niet in huis, namelijk. Levertijd vier weken. Alvast bedankt.
@ puchelaar. Het gaat mij vooral om de toepassing als meterhouder (topic) en minder over waar ik in de auto mijn mobiel laat (in mijn broekzak, overigens).
Sterker nog, Jerry, uit het oogpunt van origineel ontwerp, absoluut de mooiste oplossing. Ware het niet dat er een ding aan mankeert. En dat is, naast de beperkte keus van meters, de nogal onnauwkeurige weergave. Evenals de standaard watertemperatuurmeter van Volvo die, (overdreven) bijna direct na het starten al rechtop gaat staan, geven ook de overige originele (niet standaard) Volvometers vrij onnauwkeurige waarden aan. Om nog maar te zwijgen van het geheel ontbreken van een schaalverdeling. Je kunt dat trouwens duiden als een van de charmes van Volvo. De metercluster is (weliswaar niet voor de 700/900-serie) ooit eens als accessoire aangeboden om als het ware een sportieve sfeer in het interieur te creëren. Maar als exacte parameters van wat er onder de kap bij vooral opgepepte motoren gebeurt, erg onnauwkeurig en daarmee (voor mij) onbruikbaar. Maar ze blijven prachtig.
Adriaan
@ puchelaar. Het gaat mij vooral om de toepassing als meterhouder (topic) en minder over waar ik in de auto mijn mobiel laat (in mijn broekzak, overigens).
Sterker nog, Jerry, uit het oogpunt van origineel ontwerp, absoluut de mooiste oplossing. Ware het niet dat er een ding aan mankeert. En dat is, naast de beperkte keus van meters, de nogal onnauwkeurige weergave. Evenals de standaard watertemperatuurmeter van Volvo die, (overdreven) bijna direct na het starten al rechtop gaat staan, geven ook de overige originele (niet standaard) Volvometers vrij onnauwkeurige waarden aan. Om nog maar te zwijgen van het geheel ontbreken van een schaalverdeling. Je kunt dat trouwens duiden als een van de charmes van Volvo. De metercluster is (weliswaar niet voor de 700/900-serie) ooit eens als accessoire aangeboden om als het ware een sportieve sfeer in het interieur te creëren. Maar als exacte parameters van wat er onder de kap bij vooral opgepepte motoren gebeurt, erg onnauwkeurig en daarmee (voor mij) onbruikbaar. Maar ze blijven prachtig.
Adriaan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 23:22 #1420862
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vorm
Hallo Adriaan
En als je (bij Jerry's foto) even vergeet dat er originele meters in zitten en alleen naar de vorm/het design/de indeling kijkt?
groetjes
Mathy
En als je (bij Jerry's foto) even vergeet dat er originele meters in zitten en alleen naar de vorm/het design/de indeling kijkt?
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 07:14 #1420863
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Wordt lastig, Mathy. Komt om
Wordt lastig, Mathy. Komt om te beginnen uit 200-serie dus niet inpasbaar, zowel qua vorm als positie. Het is nooit mijn opzet geweest om de complete lay-out van de middenconsole te herindelen. Is ook niet nodig. Daarvoor zijn er inmiddels al genoeg bruikbare alternatieven (zie boven).
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam