Asbak als meterhouder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2015 18:32 #1420068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3D.....
Is dit niet makkelijker te maken met een 3D printer?
Misschien zijn er hier mensen die daar bedreven in zijn en de mogelijkheid hebben om te printen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2015 22:32 #1420077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yup
Ja zat ik ook aan te denken, maar moeten dan eerst 3d tekeningen gemaakt worden.
Is wel typisch een voorbeeld van de mogelijkheden met 3D printing, diegene die dit oppakt kan hier echt geld mee verdienen.

@Jerry, dank je wel voor het goed zetten ;-) heb je een heel beetje werk aan gehad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2015 22:48 #1420078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vind dit een knap stukje
Vind dit een knap stukje huisvlijt dat secuur is uitgevoerd.
Voorstel, ik lever het materiaal en jij maakt het :-)
Mag best een fles wijn kosten!
Gr. Joop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2015 23:41 #1420079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer
Jammer Joop, kost te veel tijd die ik liever in mijn eigen auto steek ;-)
Maar ik ga eens even aan de gang met 3D printing en de mogelijkheden.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-07-2015 08:02 #1420151 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Complimenten
Mijn complimenten, Dronten, verreweg de fraaiste oplossing. Benijdenswaardig. En inderdaad is 3D het overwegen waard. Zou er beslist een afnemen. Voor het monitoren van mijn geprepareerde motor heb ik meters voor A/F Lamda, EGT, boost, oliedruk/temp, watertemp en volt nodig. Dan ontkom je niet aan tripod in A-zuil. Die zijn overigens in uiteenlopende kwalieit verkrijgbaar. De resterende twee meters zijn duo-meters. Die moeten liefst in de middenconsole. Oriënteer me voorlopig (als niet-roker) op de asbak. Het blijft behelpen. En ik houd me aanbevolen.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-07-2015 09:34 #1420154 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Wat ik bij gebruik van het
Wat ik bij gebruik van het vak onder de radio als meterhouder wel graag zou willen behouden is het oplaadpunt (aansteker) voor mijn mobiel. Dus daar zal ik nog een oplossing voor moeten bedenken. Liefst net zo gelikt als creatie van Dronten, en binnen handbereik, zonder dat het dasboardkastje open moet.
Iemand een idee?

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 11:30 #1420156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een groter plaatje maken, dat zowel de asbak als het vak erboven vervangt? Je hebt dan meer ruimte voor meters EN je kunt dan ook een 12V aansluiting in het paneel maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 14:14 #1420160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope
Gaat niet lukken Hen, dan zit je tegen je weerstandenhouder aan, de asbak is aan de binnenkant niet voor niets halfrond.
Volvo heeft dat heel slim gedaan, alles past precies. Om dezelfde reden gaan meters op de plaats van de asbak ook niet passen, no way dat er ruimte is voor de meters.

Andere oplossing is om een 4 gats meterhouder in de ventilatie opening te maken, net zoals Nathaninwa dat op TB heeft gedaan.
Je kunt ze bij hem bestellen, persoonlijk wil ik de vent niet missen maar het staat wel mooi mits je de meters hetzelfde houdt, geen digitale e.d. dat is geen gezicht imho.

Als alternatief kun je misschien een kleine multimeter (je weet wel Afr, Olie en turbodruk e.d.) achter je stuur op het plastic van de kolom maken, staat niet verkeerd, alhoewel dat natuurlijk wel weer digitaal is maar alla. Zelf ga ik in ieder geval daar een Afr meter plaatsen, beneemd iets het gezicht op je klokkenwinkel dat wel, maar je moet wat.

Onderstaand een foto van Nathaninwa, de verschillende moderne meters vindt ik persoonlijk erg lelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 14:22 #1420162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ps
Onderstaand de echte van Nathaninwa, maar ja die gozert kan toveren kijk maar naar de rest van het interieur.
@Adriaan: ik heb de aansteker met usb module nu aan de rechterzijde van de console gemaakt, zit uit de weg, kan er wel makkelijk bij en valt niet op.

@Hen: is natuurlijk Henk ;-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 19:54 #1420171 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Deels
Hallo Volvisti

Dronten schreef : Gaat niet lukken Henk, dan zit je tegen je weerstandenhouder aan, de asbak is aan de binnenkant niet voor niets halfrond.

Maar aan de bovenkant van de asbak is genoeg plek, om de metertjes iets te laten zakken. Je hebt dan iets meer plaats om iets in te bouwen, dan wanneer je alleen het opbergvakje gebruikt. Het onderste (grootste?) gedeelte van de ruimte waar nu nog de asbak zit, kun je dan gebruiken voor een logootje, eventueel wat LEDs, wat ondiepe schakelaars of gewoon als zwarte plaatje.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam