940 zonder LPT?

  • Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2019 11:35 #1454864 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic nog geen 3000 toeren bij 130 km/u
Ik had het even verkeerd onthouden. Allebei mijn autoos doen nog geen 3000 bij 130

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2019 00:00 #1454869 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik heb laatst de laptop aan
Ik heb laatst de laptop aan mn b230fk lpi
Hierop kon ok digitaal de echte toerentallen zien (wat injectortijden en lambdaregling aant checken).
Die 940 toerentellers zitten er aardig naast.
Ik heb met 205 50 17 met 150km/h maar 1 km/h afwijking (dwz =149 bevestigd ooit door Duitse flitscamera).
Met 3000 zit de snelheidsnaald net op 140 km/h terwijl toerenteller in tellerbak al echt 3200/3300 aangaf.
Dus niet blindstaren op jullie dash.

Over dat verbruik, een sedan Is met lpt echt easy minder dan 1 op 10 te rijden.
Estate heeft meer "drag".
Door rechte achterkant neemt verbruik iets meer toe namate snelheid toeneemt t.ov. Sedan.
Een vriend van me reeds in de zomer minstens 1/12 met sedan (wel rustige rijder) in winter ietsjes meer (koudstart zuipt daarbij ook bij sommige ecu's nogal veel bij 940).
Als mn tests allen klaar zijn schrijf ik nog een stuk over verbruik (koudstart bij benzine en te rijk mengsel op LPG).
Laatst naar oostenrijk iig stuk zuiniger kunnen rijden op LPG ondanks files en veel stukken 150 a 160 km/h met tot aan dak volgeladen auto met 2 volwassenen plus 2 Kids.
Gemiddeld zo 1/7,8, haalde ik eerst niet eens in Nederland, alleen met rustig rijden. Nu easy 1/9 in NL op LPG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2019 00:03 #1454870 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik heb overigens een automaat
Ik heb overigens een automaat aw71, schakel m90 Is echt wel zuiniger (heeft mn vrouw).
M46 kan ik niets over zeggen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2019 13:49 #1455040 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het staat helemaal niet vast

Het staat helemaal niet vast dat de PRV een achtcilinder had moeten worden. Een andere overweging bij de blokhoek was dat het blok daardoor lager wordt. Dat biedt flink wat voordelen. Maar het idee dat het een achtpitter had moeten worden, blijft stevig hangen. De realiteit is dat het nimmer duidelijk is geworden.

Er is gewoon een achtcilinder prototype teruggevonden, en ook diverse ontwerpen. Heeft met foto's en al op de helaas terziele gegane PRV website gestaan. Dus het was zeker wel iemands bedoeling dat er een achtcilinder van kwam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2019 15:06 #1455047 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De PRV website heb ik
De PRV website heb ik destijds genaakt. Maar goed ... geeft niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2019 15:38 #1455050 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die franse, waarop vermeld
Die franse, waarop vermeld stond in welke auto's het blok allemaal heeft gezeten? Met foto's van de prototypes, met gegevens van de formule-auto, etc?
Of hebben we het over twee verschillende PRV sites?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2019 16:22 #1455053 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nee, de Nederlandse site die
Nee, de Nederlandse site die ik heb gemaakt voor de PRV-bijeenkomst enkele jaren geleden (waarvoor ik ook de Franse site heb meegenomen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD