- Berichten: 36
940 zonder LPT?
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Hierop kon ok digitaal de echte toerentallen zien (wat injectortijden en lambdaregling aant checken).
Die 940 toerentellers zitten er aardig naast.
Ik heb met 205 50 17 met 150km/h maar 1 km/h afwijking (dwz =149 bevestigd ooit door Duitse flitscamera).
Met 3000 zit de snelheidsnaald net op 140 km/h terwijl toerenteller in tellerbak al echt 3200/3300 aangaf.
Dus niet blindstaren op jullie dash.
Over dat verbruik, een sedan Is met lpt echt easy minder dan 1 op 10 te rijden.
Estate heeft meer "drag".
Door rechte achterkant neemt verbruik iets meer toe namate snelheid toeneemt t.ov. Sedan.
Een vriend van me reeds in de zomer minstens 1/12 met sedan (wel rustige rijder) in winter ietsjes meer (koudstart zuipt daarbij ook bij sommige ecu's nogal veel bij 940).
Als mn tests allen klaar zijn schrijf ik nog een stuk over verbruik (koudstart bij benzine en te rijk mengsel op LPG).
Laatst naar oostenrijk iig stuk zuiniger kunnen rijden op LPG ondanks files en veel stukken 150 a 160 km/h met tot aan dak volgeladen auto met 2 volwassenen plus 2 Kids.
Gemiddeld zo 1/7,8, haalde ik eerst niet eens in Nederland, alleen met rustig rijden. Nu easy 1/9 in NL op LPG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
M46 kan ik niets over zeggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Er is gewoon een achtcilinder prototype teruggevonden, en ook diverse ontwerpen. Heeft met foto's en al op de helaas terziele gegane PRV website gestaan. Dus het was zeker wel iemands bedoeling dat er een achtcilinder van kwam.Het staat helemaal niet vast dat de PRV een achtcilinder had moeten worden. Een andere overweging bij de blokhoek was dat het blok daardoor lager wordt. Dat biedt flink wat voordelen. Maar het idee dat het een achtpitter had moeten worden, blijft stevig hangen. De realiteit is dat het nimmer duidelijk is geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Of hebben we het over twee verschillende PRV sites?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.