- Berichten: 1
940 zonder LPT?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 00:02 #1436540
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Leuk leesvoer
nl.wikipedia.org/wiki/V6_PRV-motor
Vml kan je dus ook een 3 liter citroen XM blok met 24 kleppen plaatsen.
Of een biturbo versie uit de Renault Safrane, 268 pk en 363 Nm.
Helaas zijn er maar heel weinig van gebouwd.
Vml kan je dus ook een 3 liter citroen XM blok met 24 kleppen plaatsen.
Of een biturbo versie uit de Renault Safrane, 268 pk en 363 Nm.
Helaas zijn er maar heel weinig van gebouwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 09:09 #1436553
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Let bij conversies naar
Let bij conversies naar latere citroen/Renault blokken op, dat je wel een 90 graden blok koopt, en niet de latere 60 graden... En inderdaad: dat kan je doen, zo'n conversie. Maar met de 170 pk van de laatste Volvo-versie zonder kat kom je niets te kort hoor.
In de DeLorean lag een eerdere versie, bouwgelijk aan de volvo B27A (carburateur, er zat echt geen vermogen in zo'n futuristische bolide - pakweg 120 pk).
In de DeLorean lag een eerdere versie, bouwgelijk aan de volvo B27A (carburateur, er zat echt geen vermogen in zo'n futuristische bolide - pakweg 120 pk).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2017 19:15 #1436574
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic In de DeLorean zit een motor
In de DeLorean zit een motor die identiek is aan de B28 mét injectie (156 pk).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
18-04-2017 22:50 #1436604
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic er zijn
wellicht 60 graden V6 citroën blokken maar is dat dan ook een PRV motor ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
18-04-2017 22:52 #1436605
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic maar.. maar...maar
De De Lorean heeft wel een back to the future knoppie. Daarmee kon die wel heel hard anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 06:38 #1436654
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat staat inderdaad ten
Dat staat inderdaad ten onrechte op de website van de nederlandse Delorean club. In dezelfde pagina waar ook het oorspronkelijke vermogen staat van 120 pk, en dat laatste komt overeen met wat mijn jaarboeken zeggen.
B28 klopt sowieso niet: Volvo begon die als eerste ongeveer te monteren toen DMC al in surceance was.
B28 klopt sowieso niet: Volvo begon die als eerste ongeveer te monteren toen DMC al in surceance was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 11:37 #1436734
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bijgaand foto's van het
Bijgaand foto's van het motorblok van de Delorean. Tevens foto's van enkele Franse auto's met een PRV-motor. Daarin zitten wat we bij Volvo de B27 noemen. De parallellen tussen de motor van de Delorean en van de motor van slurpje zullen duidelijk zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2017 16:32 #1436740
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar de verschillen ook: je
Maar de verschillen ook: je ziet bijvoorbeeld een ander luchtfilterhuis. Had je een foto van een 264 GLE (muv 1981) toegevoegd, dan zou je zien dat daar wel hetzelfde luchtfilter op zit: dat van de B28 is anders dan van de B27.
De twee franse motoren zijn carburateur-uitvoeringen, te oordelen aan vooral de kleppendeksels: alleen bij de injecties waren die van aluminium ver versterkingsribben, zoals bij Slurpje. Bij een carburateur-uitvoering zijn het plaatstalen deksels zoals we hier zien.
Injectie bij de dmC ben ik het mee eens. Dan ben ik wel verbaasd door de opgegeven vermogens, want de 264 voor de amerikaanse markt (B27F) had duidelijk meer vermogen dan een DMC.
De twee franse motoren zijn carburateur-uitvoeringen, te oordelen aan vooral de kleppendeksels: alleen bij de injecties waren die van aluminium ver versterkingsribben, zoals bij Slurpje. Bij een carburateur-uitvoering zijn het plaatstalen deksels zoals we hier zien.
Injectie bij de dmC ben ik het mee eens. Dan ben ik wel verbaasd door de opgegeven vermogens, want de 264 voor de amerikaanse markt (B27F) had duidelijk meer vermogen dan een DMC.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
21-04-2017 19:34 #1436753
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Motor ligt
andersom !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 07:50 #1436772
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja en? Je kijkt er ook van de
Ja en? Je kijkt er ook van de andere kant naar. Ziet er echt exact zo uit als een B27E.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam