Even voorstellen en technisch vraagstuk

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2016 22:02 #1428167 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 376 versus 381
Ik ken de specifieke kenmerken van de lambda-sensoren niet maar met wat handigheid zou een 376 (bruine stekker, 381 zwarte stekker) wel aangesloten kunnen worden.
376 heb ik natuurlijk wel nieuw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2016 11:33 #1428172 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic schema
Aan 19 zit een zwarte draad, aan 29 een zwartbruine en aan 5 een bruine.
Die gaan alle 3 naar knooppunt 13/63, vervolgens als een bruine draad naar C55 bij de bobine, en vandaar als bruin naar aarde punt 31/33 op het blok aan de inlaat kant.
Controle: de connector C55 en aarde 31/33, en de aarde op de pinnen bij de ecu meten.
Op 31/33 wordt LH,EZK,MAF,EGR en Immo geaard.
Achter de kap van de ecu stekker zie je de draadkleur aan de pinnen.

Of er veel verschil in de lambdasensoren van Bosch zit weet ik ook niet. Uit de catalogus krijg ik het idee dat het grootste verschil in de kabels en stekkers zit.
www.boschautoparts.com/en/commercial/oxygen-sensors
www.bosch-lambdasonde.de/en/downloads.htm

Kijk je op Vadis dan zie je 3 verschillende partnrs voor de bouwjaren 1996- 1998.
96 met en zonder egr. 200ft is zonder egr.
Het lijkt me sterk dat er in die jaren verschillende stekkers voor de bekabeling gevoerd zijn door Volvo. Dan kan er toch verschil zijn in de sonde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2016 19:03 #1428191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is duidelijke informatie.
Dat is duidelijke informatie. Ik heb de nieuwe massa voor de ecu bij de bruine draad van pootje 5 gesoldeert en een extra draad naar het spruitstuk getrokken.
Knooppunt 13/63 is dat het massa verzamelpunt naast de ecu?

Verder had ik vanmorgen even de andere bougies erin gezet. Nu heb ik vandaag maar 20 km gereden maar ze zijn nog steeds koffiebruin.

Mijn b200ft is van begin 96 en heeft geen egr.

Groetjes. Olaf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2016 23:09 #1428193 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 13/xx 31/xx
13/xx zijn junction points - een kabel-las halverwege een draadboom
31/xx zijn groundpoints

Onder de ecu zit 31/10 maar daar zit niks van de ecu aan.

Je kunt de aarde van pin 19 en pin 29 koppelen aan je zelf gemaakte aarde.

Jouw auto staat in schema van 95. De ground en junction points staan uitgebreider in het 97-98 schema.
volvo700vereniging.nl/node/42548

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2016 17:56 #1428210 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic de dikke
De dikke zwarte zit aan 17 en niet aan 34 zoals ik hierboven vermelde.
Het is ook een aarde die via c54 bij 31/32 geaard wordt.
Aangezien deze de dikste is zal het wel de belangrijkste zijn voor het zwaardere werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2016 18:39 #1428212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben nu even druk met
Ik ben nu even druk met werken maar zodra er weer even tijd is ga ik die massa's bekijken.

Goede tip, ik dacht dat dit intern via de ecu aan massa lag.

Groetjes

Olaf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2016 19:19 #1428259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag alle massa's van de
Vandaag alle massa's van de ecu van nieuwe draden voorzien. Ook de massa van 17 ( lijkt mij voor de injector aansturing omdat deze dezelfde diameter hebben) . Geen verschil met rijden.

Zodra ik weer iets meer tijd zal er nog een nieuw stuurhuis en paddestoelrubbers onder moeten. Dan gelijk toch maar eens naar de aandrijfas kijken.

Groetjes. Olaf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD