Even voorstellen en technisch vraagstuk
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2016 23:48 #1427812
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Heel mooi
Piet je noemt toch nog iets wat nog niet vervangen is. Het injectorrelais. Wie weet.
Elke strohalm wordt aangegrepen.
Benzinedrukregelaar is nieuw org Bosch. Benzinepomp is nieuw gemonteerd filter ook nieuw.
Injectoren gereinigd, ook al een ander set gemonteerd.
Eindtrap is al vervangen.
Elke strohalm wordt aangegrepen.
Benzinedrukregelaar is nieuw org Bosch. Benzinepomp is nieuw gemonteerd filter ook nieuw.
Injectoren gereinigd, ook al een ander set gemonteerd.
Eindtrap is al vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 07:46 #1427822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het injectorrelais heb ik wel
Het injectorrelais heb ik wel open gehad en zag er verder goed uit. Maar om dit zeker uit te sluiten heb ik het relais overbrugt gehad en zo gereden. Dit bracht ook geen verbetering.
Ik heb zelf nog aan een verstopte katalysator zitten te denken.
Op dit moment heb alleen zaterdags tijd om aan de auto te werken. Ik ga zaterdag in elk geval 2 extra massa's aanleggen naar de ecu en ezk.
Groetjes
Olaf
Ik heb zelf nog aan een verstopte katalysator zitten te denken.
Op dit moment heb alleen zaterdags tijd om aan de auto te werken. Ik ga zaterdag in elk geval 2 extra massa's aanleggen naar de ecu en ezk.
Groetjes
Olaf
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 07:57 #1427823
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Symptomen
De symptomen die je beschrijft lijken er op dat de de ecu reageert op een te hete motor. Manipuleer je de ect waarde naar te heet dan krijg je deze reacties.
Zwaar lopen, belasting is verschuiving van het ontstekingstijdstip. Bijregelen toerental daar weer een reactie op van de ecu.
Tijdens de rit ect uitlezen kan een indicatie geven. Er zou een tijdelijke luchtbel in de kop kunnen zitten.
Zien de bougies er allemaal gelijk uit na afzettenmotor, na er een tijdje arm gedraaid is?
Bedrading kan ook doorgemeten worden. Met name traject tot voorweerstand injectors, dan heb je beide relais ook te pakken. En traject voorweerstand stekkers injectors. Weerstand moet nul zijn en voldoende capaciteit kunnen verwerken.
Alle vacuüm leidingen goed aangesloten? Verwisseling bij koolstoffilter?
Is er verder geen fout te vinden dan gaan we fouten introduceren en kijken of de reacties goed zijn.
Vacuüm leiding lostrekken, cisslqng dichtknijpen. Brandstof in vacuumleiding spuiten. Geeft de ecu dan de te verwachten reacties?
Zwaar lopen, belasting is verschuiving van het ontstekingstijdstip. Bijregelen toerental daar weer een reactie op van de ecu.
Tijdens de rit ect uitlezen kan een indicatie geven. Er zou een tijdelijke luchtbel in de kop kunnen zitten.
Zien de bougies er allemaal gelijk uit na afzettenmotor, na er een tijdje arm gedraaid is?
Bedrading kan ook doorgemeten worden. Met name traject tot voorweerstand injectors, dan heb je beide relais ook te pakken. En traject voorweerstand stekkers injectors. Weerstand moet nul zijn en voldoende capaciteit kunnen verwerken.
Alle vacuüm leidingen goed aangesloten? Verwisseling bij koolstoffilter?
Is er verder geen fout te vinden dan gaan we fouten introduceren en kijken of de reacties goed zijn.
Vacuüm leiding lostrekken, cisslqng dichtknijpen. Brandstof in vacuumleiding spuiten. Geeft de ecu dan de te verwachten reacties?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2016 19:22 #1427844
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De temperatuurzender
De temperatuurzender inclusief bedrading kan ik uitsluiten denk ik, want ik heb direct aan de ecu en aan de ezk een 220 ohm weerstandje aangesloten gehad en het maakte voor het stationair lopen niets uit.
Het gevaar is wel dat ik best al wat dingetjes getest heb waarbij ik ervan uit ging dat het niet 100 lopen en het inhouden dezelfde oorzaak hebben.
Bij Timen hebben we met een stroboscoop lamp het ontstekingstijdstip bekeken en dit stond goed en verliep ook niet.
Koolstoffilter aansluiting heb ik afgedopt gehad.
Alle vacuumslangen zitten volgens mij goed.
De bougies hebben allevier dezelfde kleur witbruinig. Er hebben inmiddels al volvo en bosch bougies ingezeten.
Ik heb ook al e.e.a. gemeten aan de bedrading. Toch meet ik bv op de grijze draad ecu naar injectoren iets van 8 ohm. Leek mij goed alhoewel ik liever 0 ohm had gezien. Ik vind het doormeten wel lastig want als ik een lage weerstand meet kan het belast toch best mis gaan.
Ik ga zaterdag maar weer wat experimenteren. In elk geval nieuwe massa's maken.
Groetjes
Olaf
Het gevaar is wel dat ik best al wat dingetjes getest heb waarbij ik ervan uit ging dat het niet 100 lopen en het inhouden dezelfde oorzaak hebben.
Bij Timen hebben we met een stroboscoop lamp het ontstekingstijdstip bekeken en dit stond goed en verliep ook niet.
Koolstoffilter aansluiting heb ik afgedopt gehad.
Alle vacuumslangen zitten volgens mij goed.
De bougies hebben allevier dezelfde kleur witbruinig. Er hebben inmiddels al volvo en bosch bougies ingezeten.
Ik heb ook al e.e.a. gemeten aan de bedrading. Toch meet ik bv op de grijze draad ecu naar injectoren iets van 8 ohm. Leek mij goed alhoewel ik liever 0 ohm had gezien. Ik vind het doormeten wel lastig want als ik een lage weerstand meet kan het belast toch best mis gaan.
Ik ga zaterdag maar weer wat experimenteren. In elk geval nieuwe massa's maken.
Groetjes
Olaf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 07:03 #1427861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien even een test
Misschien nog iets om te testen. Ik heb zelf iets vergelijkbaars gehad. Als de motor warm is en hij loopt een beetje slecht probeer dan eens over je spruitstuk, injectors etc een beetje remmenreiniger te spuiten. Misschien dat hij ergens valse lucht aanzuigt. Als hij dan nog slechter gaat lopen of er verandert iets in het lopen van de motor dan moet je het daar zoeken. Kan namelijk zijn dat als hij warm word er een pakking iets krimpt (en daardoor valse lucht aanzuigt) waardoor hij het alleen met warme motor doet.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 08:20 #1427864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat ik valse lucht
Ik denk dat ik valse lucht wel uit kan sluiten. Ik heb afgelopen week voor de zekerheid nogmaals de inlaatspruitstukpakking vervangen ( was bij de koppakking ook gedaan). Zo kon ik ook mooi het spruitstuk eens goed aan de onderkant bekijken.
En meestal houdt de auto al in direct na de koude start.
Groetjes
Olaf
En meestal houdt de auto al in direct na de koude start.
Groetjes
Olaf
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 08:57 #1427868
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic C54-3 en een joint
Die 8 ohm lijkt me niet goed. De grijze draad heeft een forse koperkern iets van 2,5mm diameter.
Er zit een connector bij de bobine onder dat diagonale chassisbalkje. Plasticplug van boven er eerst uitdraaien en je haalt C54 en C55 er onderuit.
Trek de stekkers van de ecu, C54 en de injectors los en meet de weerstand over de grijze draden. Reinig C54 en C55 met contactspray.
Dan zit er ook nog ergens een joint in de draadboom naar de injectoren. Die zit in de kabelboom vlak bij de injectoren. Blijkt het in de joint te zitten dan hoef je alleen het laatste stuk te vervangen. Krijg je de weerstand niet op nul breng dan een parallel draad van 2,5mm aan vanaf de ecu.
De introductie van fout situaties is om de werking van de O2-sensor te testen.
Corrigeert de ecu na de actie met behulp van de lambdaregeling dan werkt de O2-sensor.
Zie de you-tube filmpjes achter in:
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
Er zit een connector bij de bobine onder dat diagonale chassisbalkje. Plasticplug van boven er eerst uitdraaien en je haalt C54 en C55 er onderuit.
Trek de stekkers van de ecu, C54 en de injectors los en meet de weerstand over de grijze draden. Reinig C54 en C55 met contactspray.
Dan zit er ook nog ergens een joint in de draadboom naar de injectoren. Die zit in de kabelboom vlak bij de injectoren. Blijkt het in de joint te zitten dan hoef je alleen het laatste stuk te vervangen. Krijg je de weerstand niet op nul breng dan een parallel draad van 2,5mm aan vanaf de ecu.
De introductie van fout situaties is om de werking van de O2-sensor te testen.
Corrigeert de ecu na de actie met behulp van de lambdaregeling dan werkt de O2-sensor.
Zie de you-tube filmpjes achter in:
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 10:27 #1427869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk laat ik eens een los
Ik denk laat ik eens een los stukje draad uit de schuur gaan meten. Ook 1,2 ohm weerstand. Pennetjes van de fluke tegen elkaar, 0,6 ohm. Ik controleer normaal gesproken voordat ik meet altijd even of de multimeter 0 ohm aangeeft. Dacht ik een goede multimeter te hebben.
Vandaag maar eens op marktpl.. kijken of er iets te vinden is.
Mooi duidelijk verhaal trouwens over die lambdasonde.
Wordt vervolgt.
Olaf
Vandaag maar eens op marktpl.. kijken of er iets te vinden is.
Mooi duidelijk verhaal trouwens over die lambdasonde.
Wordt vervolgt.
Olaf
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2016 10:37 #1427871
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic batterij?
aan vervanging toe?
Ik reed een keer naar een dynamo revisie bedrijf een dag voor mijn vakantie, toen de multimeter niet meer dan 12v aangaf op de boordspanning.
Werd ik al op weg naar huis gebeld, haal uw auto maar weer op uw multimeter is niet goed meer.
Ik reed een keer naar een dynamo revisie bedrijf een dag voor mijn vakantie, toen de multimeter niet meer dan 12v aangaf op de boordspanning.
Werd ik al op weg naar huis gebeld, haal uw auto maar weer op uw multimeter is niet goed meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2016 15:01 #1427958
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou van de week een mooie
Nou van de week een mooie fluke gekocht (83v) en vandaag bezig geweest.
Nieuwe massa's getrokken naar de ezk, ecu, lmm en eindtrap. Netjes op het spruitstuk aangesloten. Geen verschil.
Weerstand gemeten van injectorbekabeling. Dit is nu 0 ohm.
Toen bedrading gemeten tussen ezk en ecu. Alles 0 ohm.
Lmm signaal gemeten, stationair 2,3 volt bij 750 omw/min. Lijkt mij goed.
En toch geen verbetering.
Ik sta op het punt de handdoek in de ring te gooien en de nieuwe onderdelen te strippen en een andere te kopen.
Maar ja wat is de oorzaak dan he? En om de auto nou neer te zetten bij Carlo Smith met financieel een open einde gaat me nog wat ver.
Ik sta open voor suggesties.
Groetjes
Olaf
Nieuwe massa's getrokken naar de ezk, ecu, lmm en eindtrap. Netjes op het spruitstuk aangesloten. Geen verschil.
Weerstand gemeten van injectorbekabeling. Dit is nu 0 ohm.
Toen bedrading gemeten tussen ezk en ecu. Alles 0 ohm.
Lmm signaal gemeten, stationair 2,3 volt bij 750 omw/min. Lijkt mij goed.
En toch geen verbetering.
Ik sta op het punt de handdoek in de ring te gooien en de nieuwe onderdelen te strippen en een andere te kopen.
Maar ja wat is de oorzaak dan he? En om de auto nou neer te zetten bij Carlo Smith met financieel een open einde gaat me nog wat ver.
Ik sta open voor suggesties.
Groetjes
Olaf
Moderators: Jerry Stam