Gezinsuitbreiding.....Volvo 940 HPT 'Afscheid in zicht wegens T-5R'

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2017 12:08 #1440725 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Kijk
Er zijn altijd wel puntjes die je vind op de 945. Een tikje hier een rammeltje daar. Een beetje olie lekkage hebben ze allemaal wel en dat hoort bij de ouderdom. Die van mij heeft ook wat puntjes zoals een stappenmotor die niet meer fris is, een snelheids meter die met een lief klopje op het dashboard weer tot leven komt en diverse lampjes in het dashboard doen het niet. Maar hij blijft rijden en dat is het mooie van deze bakstenen. Ik rij al 3 jaar naar de apk en daar blijft het bij. In het begin viel ik ook in de prijzen. Radiateur lek, stuurbekrachtiging lek, remmen rondom vervangen ja en dan zit je zo op 1000 euro aan materiaal. Buiten de stuurbekrachtiging de rest zelf gedaan. Ik denk dat je met een moderne volvo bijvoorbeeld de V70n ook geregeld of zelf aan het sleutelen bent of bij de garage staat om hem uit te laten lezen. Maar dat weerhoudt mij er niet van om of een 945 te rijden of een V70n.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2017 23:08 #1440765 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar
als je maar 1 x per jaar rijdt kan er ook niet veel slijten natuurlijk.
;-)

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-09-2017 10:34 #1440770 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Maar
des te makkelijker gaat de boel kapot of komt vast te zitten. Af en toe rijden wordt een auto minder slechter van dan helemaal niet rijden.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2017 11:54 #1440773 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hij
Is leuk ffluche, maar veel rij ik niet nee. Zal hooguit 10K zijn. Maar ook van stilstaan word een auto niet beter. Merk ik aan de V-snaren die maken meer lawaai als ik de auto 1 keer in de week gebruik. Als ik een lange rit maak en de auto wat meer pak in de week merk ik dat de v-snaren minder geluid maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2017 14:09 #1440779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Realistisch
Liefhebbers,

Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat een twintig jaar oude auto wel eens iets kan mankeren.

Toch is het balen dat er op vakantie een hitteschild onderuit valt en ca. 8.000 km na vervanging de nieuwe waterpomp alweer lekt. De auto start en rijdt altijd, maar helemaal zorgeloos rijden is er niet bij. Nu moet ik opletten dat het koelvloeistofniveau niet te ver daalt om oververhitting te voorkomen.

De 15.000 km interval helaas weer niet probleemloos gehaald. Het is niet anders.

Groeten uit Tilburg,
Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2017 15:51 #1440782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenning
Herkenbaar hoor, dat gevoel dat het nooit klaar is.
Ik zeg over onze huidige Volvo zomaar dat we er weinig problemen mee hebben gehad.
Maar als ik er eens even voor ga zitten produceer in een floep en een scheet een lijst met reeds uitgevoerde en nog uit te voeren reparatiepunten waar je u tegen zegt.
Voor mijn gemoedsrust laat ik de norm omtrent begrippen zoals "probleem" en "storing" blijkbaar wat vervagen.

Wat mij verder op de been houdt is een intense afkeer van afschrijving. Ik geef dat geld liever aan mensen die ervoor zorgen dat ik kan blijven rijden in auto's die eigenlijk al lang uit de tijd zijn.
Ik fantaseer soms over de optie van het hebben van nieuwe (probleemloze) auto, waar ik in een paar jaar tijd minstens zoveel aan afschrijf en waarin het ook nog eens een stuk minder leuk autorijden is.
Op zulke gedachten slaap ik goed ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2017 15:57 #1440783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik moet er eerlijkheidshalve
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik zelf overdag in een auto van de baas rijdt. De Volvo is van mijn vrouw (ja dit is inderdaad verkeerd om geregeld) maar die is er wel dagelijks afhankelijk van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2017 15:19 #1441546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850 T-5R gekocht
Beste liefhebbers,

Gisteren heb ik bij het prachtige vader-zoon bedrijf BTC-Volvo in Hedel een origineel Nederlandse 850 T-5R AT in de kleur black stone gekocht. De auto heeft nog wel wat liefde en aandacht nodig maar dat komt helemaal in orde.

Hoewel ik, zoals vermeld in mijn voorstel stukje, geen die hard hobbyist en sleutelaar ben, is de Volvo liefde door de 940 snel gegroeid. De T-5R en R hebben altijd tot de verbeelding gesproken en na nadere kennismaking met deze wagens op de VKB ben ik actief op zoek gegaan (zie ook 850 forum). Zoals bij de 940 geldt dat mooie T-5R's zeldzaam worden. De cream yellow exemplaren zijn ondertussen collector items. Na een aantal bezichtigingen en ervaringen heb ik voor BTC gekozen. Bedrijfsprincipe is het samen met de klant in ere herstellen van bijzondere 850's.

Dat betekent helaas dat wij al na een kleine twee jaar afscheid moeten nemen van onze prachtige 940 HPT. We willen geen twee auto's.

Onze 940 staat nog niet op de bekende verkoopsites aangezien de 850 pas over ongeveer drie maanden beschikbaar is en ik bovendien nog niet beslist heb hoe ik de auto wil verkopen (particulier of verkoop in opdracht bij een bedrijf). Mocht er interesse zijn vanuit het forum in een paarse HPT bouwjaar 1998 met volledige onderhoudshistorie en minder dan 250.000 km, een pb kan altijd. Onze ervaringen met de 940 staan onder dit topic uitgebreid beschreven.

Groeten uit Tilburg,
Willem

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2017 11:43 #1441565 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De 940 zal ongetwijfeld snel
De 940 zal ongetwijfeld snel een nieuw baasje vinden. Mooie 940, en zeker in zo'n bijzondere uitvoering, zijn schaars en worden zeer snel nog veel schaarser (en veel duurder!!).
Een 850 T5, en zeker de R-uitvoeringen, is een bijzonder fijne auto. Ietsie kleiner van binnen maar zeer groots in hun prestaties en comfort. De 850 is toch echt wel een andere generatie auto's (stiller, sneller, zuiniger).
En over voorwiel- of achterwielaandrijving is al heel veel geschreven op dit forum (en ongetwijfeld zal er nog heeeeel veel volgen). Maar de 850 is gewoon een erg goede auto (zeg ik met 389.000 km met de T5 aut.) en natuurlijk de laatste échte Volvo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2017 22:47 #1441820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T-5R (off topic?) :)
Hoi,

Misschien niet helemaal bij een 940 forum horend maar voor de geïnteresseerden wellicht leuk. Het T-5R reconditioning project is sinds vandaag te volgen op de website van BTC.

www.btc-volvo.nl/js-tl-55/

Zoals te zien heeft de auto nog heel wat liefde en aandacht nodig. Met wat geduld komt dat helemaal in orde. De auto ziet er ondertussen al een stuk beter uit dan aan het begin van het traject.

Ik heb bewust voor de 'opknapstrategie' gekozen omdat bij een grondige aanpak zaken aan het licht komen bij oudere auto's. Als ik naast een auto sta, ga ik niet controleren of de achterbumpersteunen rot zijn en kijken of er roest onder de dakstrips en deurlijsten zit. Door dat aan kenners over te laten denk ik op termijn langer te kunnen genieten van de auto.

Groeten uit Tilburg
Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC