Gezinsuitbreiding.....Volvo 940 HPT 'Afscheid in zicht wegens T-5R'
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2016 15:50 #1428925
door V700 register
Dat zal blijken bij het eerste onderhoud, ik heb onvoldoende kennis om daar iets van te vinden...
Sinds gisteren een nieuwe storing; ruitenvloeistof waarschuwingslampje gaat niet uit hoewel volledig bijgevuld. Zo gauw nog geen oplossing gevonden op het forum.
Die dashboardlampjes vind ik het grootste minpunt van de Volvo 940. Ik hoef geen waarschuwingslampjes voor ruitenvloeistof of een kapot licht. Dat merk ik zo ook wel... Zeker als die waarschuwingslampjes vaag gaan doen in je ooghoek, irriteert dat mateloos.
Kunnen die overbodige zaken uitgeschakeld worden zonder gevolgen?
Beantwoord door V700 register in topic Dat zal blijken bij het
Dat zal blijken bij het eerste onderhoud, ik heb onvoldoende kennis om daar iets van te vinden...
Sinds gisteren een nieuwe storing; ruitenvloeistof waarschuwingslampje gaat niet uit hoewel volledig bijgevuld. Zo gauw nog geen oplossing gevonden op het forum.
Die dashboardlampjes vind ik het grootste minpunt van de Volvo 940. Ik hoef geen waarschuwingslampjes voor ruitenvloeistof of een kapot licht. Dat merk ik zo ook wel... Zeker als die waarschuwingslampjes vaag gaan doen in je ooghoek, irriteert dat mateloos.
Kunnen die overbodige zaken uitgeschakeld worden zonder gevolgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2016 12:35 #1428936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kennie
Alles kan natuurlijk. Maar het is niet de bedoeling van de auto.
ja ja een ruitensproeierreservoirniveauwaarschuwingslampje is wellicht wat overbodig.
maaaar als die lullig doet zou Carlo dat toch moeten kunnen oplossen voor je?
ja ja een ruitensproeierreservoirniveauwaarschuwingslampje is wellicht wat overbodig.
maaaar als die lullig doet zou Carlo dat toch moeten kunnen oplossen voor je?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2016 20:56 #1428939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zal ook wel in orde komen
Dat zal ook wel in orde komen, daar ben ik van overtuigd. Het zijn geen kritische storingen en de auto rijdt verder goed.
Echter, en nu moet ik oppassen wat ik zeg op een liefhebbersforum
, als intensieve gebruiker vind ik de (elektronische) storingen toch een smet op het kwaliteitsbeeld dat van de 940 geschetst wordt. Ter vergelijking (enkel persoonlijk en uit eigen ervaring); mijn voorgaande wagen van Koreaanse makelij, bouwjaar 2000, was in aanschaf vier keer zo goedkoop maar heeft in vier jaar minder storingen vertoond dan de 940 in vier maanden. Dat vind ik jammer.
Gr. Willem
Echter, en nu moet ik oppassen wat ik zeg op een liefhebbersforum

Gr. Willem
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2016 21:12 #1428940
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Elektrische storingen zijn
Elektrische storingen zijn nogal uitzonderlijk kan ik uit eigenervaringe zeggen. Dus het lijkt me een gevalletje pech of misschien wat achterstallig onderhoud. Is allemaal oplosbaar.
We zijn liefhebbers, maar ook realisten en blijven graag op de hoogte.
Veel succes met je mooie baksteen!
We zijn liefhebbers, maar ook realisten en blijven graag op de hoogte.
Veel succes met je mooie baksteen!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-06-2016 22:55 #1428955
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ze
staan erom bekend dat ze elektrisch niet zo sterk zijn. Ik heb mijn temp en benzine verlichting al door moeten lussen omdat de printspoortjes niet meer functioneerde. Zag er verder niks aan maar er zat een breuk in blijkbaar. De snelheidsmeter kan kuren gaan vertonen, zo ook de toerenteller. Maar ik ben wel blij met de controle lampjes hoor wil zelfs voor mijn koelvloeistof niveau ook een niveau lampje aan gaan brengen. Als je cruise control hebt zit er dan ook een lampje die gaat branden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2016 22:14 #1428976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vakantiefoto's Italië + olielekkage?
@Admiral; bij mij gaat er in ieder geval geen lampje branden bij het inschakelen van de cruise control. Ik weet niet of dat wel de bedoeling is.
Vanmiddag zag ik een klein olievlekje op de oprit. Even onder de auto gekeken en zag een druppeltje olie onderaan het motorblok hangen, klaar om te vallen. Ik denk onder de versnellingsbak, want het blok zelf is toch rood?? en daar is het droog. Moet ik me zorgen maken (in combinatie met elektronische storingen)? Eerste onderhoud bij Carlo is pas over 4.000 km en als leek kan ik niet inschatten of doorrijden wel verstandig is.
Even genoeg gemopperd; onderstaand een aantal vakantiefoto's van onze trip naar en in Italië aan het Ortameer. Fantastisch gebied, superontspannen en comfortabel met de Volvo!
PS: als ik te off topic ga, wordt ik daar wel op gewezen toch?
Gr. Willem
Vanmiddag zag ik een klein olievlekje op de oprit. Even onder de auto gekeken en zag een druppeltje olie onderaan het motorblok hangen, klaar om te vallen. Ik denk onder de versnellingsbak, want het blok zelf is toch rood?? en daar is het droog. Moet ik me zorgen maken (in combinatie met elektronische storingen)? Eerste onderhoud bij Carlo is pas over 4.000 km en als leek kan ik niet inschatten of doorrijden wel verstandig is.
Even genoeg gemopperd; onderstaand een aantal vakantiefoto's van onze trip naar en in Italië aan het Ortameer. Fantastisch gebied, superontspannen en comfortabel met de Volvo!
PS: als ik te off topic ga, wordt ik daar wel op gewezen toch?
Gr. Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2016 22:20 #1428978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En net op tijd dt fout ontdekt...
PS: als ik te off topic ga, word ik daar wel op gewezen toch?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2016 23:44 #1428983
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic CCVL
Hallo Willem
Er gaat standaard geen lampje aan als je de cruise controle in een van onze wagens aanzet. Maar er is altijd wel een waarschuwingslampje dat niet gebruikt wordt. En dan zijn er mensen die dat ombouwen naar "cruise controle verklikkerlichtje".
groetjes
Mathy (die zo'n "cruise controle verklikkerlichtje" nog op z'n (redelijk volle) to-do lijstje heeft staan. Ergens in het midden...)
Er gaat standaard geen lampje aan als je de cruise controle in een van onze wagens aanzet. Maar er is altijd wel een waarschuwingslampje dat niet gebruikt wordt. En dan zijn er mensen die dat ombouwen naar "cruise controle verklikkerlichtje".
groetjes
Mathy (die zo'n "cruise controle verklikkerlichtje" nog op z'n (redelijk volle) to-do lijstje heeft staan. Ergens in het midden...)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2016 08:20 #1428985
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zo'n lampje zit wel in de V70
Zo'n lampje zit wel in de V70 classic (niet in de 850). In de 7 en de 9 en in de 960 zit zo'n lampje ook niet.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-06-2016 14:26 #1429004
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Lampje ruitenwisservloeistof
Kijk even of je nog genoeg koelvloeistof hebt.
De ruitensproeier-vloeistof-verklikker wordt nog wel eens gekannibaliseerd om hem te gebruiken voor een koelvloeistof-meter.
Dan gaat je ruitensproeier lampje branden wanneer je koelvloeistof te laag staat.
Er zijn betere manieren om een dergelijk sensor voor de koelvloeistof aan te sluiten.
Maar het misbruiken van de ruitensproeier-vloeistof-verklikker is geen ongewone doe-het-zelf oplossing...
De ruitensproeier-vloeistof-verklikker wordt nog wel eens gekannibaliseerd om hem te gebruiken voor een koelvloeistof-meter.
Dan gaat je ruitensproeier lampje branden wanneer je koelvloeistof te laag staat.
Er zijn betere manieren om een dergelijk sensor voor de koelvloeistof aan te sluiten.
Maar het misbruiken van de ruitensproeier-vloeistof-verklikker is geen ongewone doe-het-zelf oplossing...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Moderators: Jerry Stam