Gezinsuitbreiding.....Volvo 940 HPT 'Afscheid in zicht wegens T-5R'

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2016 09:27 #1426203 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Functie uit
Zet de airco uit 10 min voor je stopt.
De verdamper wordt bij koeling nat en kan dan nog even droog blazen.
Dat voorkomt schimmelvorming op de verdamper en een muffe lucht in de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2016 13:40 #1426215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt kenners voor de info!
Bedankt kenners voor de info!

Ik heb ondertussen de handleiding 'diagonaal' gelezen, helaas laat mijn Duits te wensen over. Het meeste spreekt voor zich, echter de uitleg van de knop voor op de automaatpook begrijp ik niet helemaal. Voor zo ver ik het nu begrijp, is dat een knop voor in de bergen? Uit de vet gedrukte tekst leid ik af dat er voorzichtig omgegaan moet worden met deze knop. Wie kan er wat meer uitleg geven?

Alvast bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2016 15:58 #1426217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overdrive
Die knop is om de overdrive uit te schakelen.

Dit zie je door een oranje pijl omhoog in de balk met waarschuwingslampjes op je dashboard.

Deze knop "dwingt" de automaat in drie te blijven en zo net wat meer toeren te maken om toch genoeg trekkracht in de bergen te houden.
Is ook handig met een zware aanhanger op heuvels etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2016 21:54 #1426838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertrouwen groeit
Ondertussen al heel wat kilometers gereden met de 940. De auto rijdt zeer ontspannen en voelt degelijk aan. Het vertrouwen neemt toe. Je hebt niet de indruk onderweg te zijn met een wagen van 18 jaar oud met meer dat 200.000 km op de klok.

De vakantierit naar Italië eind april zie ik met vertrouwen tegemoet.

Over een aantal kleine storingen heb ik reeds contact gehad met Carlo Schmidt, op het einde van de garantieperiode even een afspraak maken om dat op te lossen. Het gaat om aantal vage, onvoorspelbare, storingen in het dashboard. De verlichting achter de benzine- en temperatuurmeter doet het meestal niet en het oranje waarschuwingslampje van 'kapot licht' brandt bij het inschakelen van de achterruit- en spiegelverwarming. Dat waarschuwingslampje reageert soms ook bij het intrappen van de rem terwijl alle remlichten het wel doen. Geen essentiële zaken maar wel vaag en onvoorspelbaar.

Gr. Willem

• WILJAN Muller (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2016 22:24 #1426841 door WILJAN Muller (GAST)
Beantwoord door WILJAN Muller (GAST) in topic Mooi hè, die Volvo-bakstenen?
Mooi hè, die Volvo-bakstenen? :-)

Ik heb zelf sinds een kleine week een V90 (zeg maar het luxere neefje van jouw 940) met 455.000km op de teller. Die kilometers merk je helemaal niks van tijdens het rijden (en ik kom uit een nog geen vier jaar oude Renault Mégane - einde leasecontract - met net een ton op de klok).

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2016 22:41 #1426842 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Controleer op oxidatie in je
Controleer op oxidatie in je achterlicht bij het remlampje. Kan wel eens problemen veroorzaken waardoor het oranje 'licht kapot lampje' gaat branden.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2016 15:18 #1426879 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kapot licht lampje
Soortgelijke storing opgelost in de auto van Victor.
In de achterklep loopt een kabelboom met een paar connectoren: C22, C23 en C118.
In een van de connectoren, ik dacht C118, was de aarde verbinding rot, waardoor de aarde een andere weg gaat zoeken via een component dat op dezelfde aarde is aangesloten.
Even zelf de aarde om de connector heen herstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2016 13:13 #1428826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 11.000 km verder
Na 3,5 maanden, een vakantie naar Italië (Ortameer) staat de km stand nu op 213.000 km.

De 940 heeft ons nog niet teleurgesteld en blijkt bovendien een ideale reiswagen. Hoewel we best veel stadskilometers maken, ik woon hartje centrum Tilburg, valt het verbruik me mee. Gemiddeld ca. 9 l per 100 km. Op basis van wat ik gelezen heb, had ik een hoger verbruik verwacht.

Naast de vage elektronische storingen in het dashboard waarover ik reeds contact gehad heb met Carlo Schmidt, zijn er een aantal 'ouderdomskwaaltjes' opgetreden de laatste weken.

- piepen en kraken ophanging linksvoor (vooral in het begin van de rit, na een tijdje wordt het minder);
- haperende koplampwissers;
- net iets te veel speling in de bestuurdersstoel waardoor je bij remmen, wegrijden en in de bocht vaak een irritant schokje in je rug voelt.

Kortom geen schokkende zaken, maar omdat ik een 'pietje precies' ben, laat ik er bij het eerste onderhoud wel naar kijken.

Gr. Willem

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2016 22:44 #1428837 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kraak
Hallo Willem

Ik ben benieuwd wat dat kraken in de voorwielophanging veroorzaakt.

groetjes

Mathy

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2016 21:54 #1428865 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic dat
Waren bij mij de stabilisator rubbers en de voor ophanging rubbers. Mijn 945 had nl door omstandigheden een jaar stil gestaan bij de vorige eigenaar. Het geheel ingespoten en gewoon weer km's maken en het gekraak was bij mij weg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC