impulssensorsignaal ontbreekt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2020 18:26 #1461267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Logisch
Dat is logisch dat de motor verzuipt. Als je de injectoren aan massa legt, spuiten ze continu in. De LH bepaalt de hoeveelheid brandstof door de injectoren langer of korter aan massa te leggen.
Als de motor even aanslaat, is de ontsteking in orde. Als de motor verzuipt, lijkt ook de brandstoftoevoer naar de injectoren in orde te zijn. Blijft eigenlijk alleen de ECU over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2020 22:30 #1461273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je wel voor de vertaling
dank je wel voor de vertaling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2020 22:34 #1461274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja dat is zo nu blijkt maar
ja dat is zo nu blijkt maar ik had die suggestie van Piet ontvangen en dat heb ik dan maar eens geprobeerd. Ik zal nog alleen een de grijze draad controleren op weerstand en indien dit goed is denk ik ook dat het de ECU is maar ik heb gehoord dat die bijna nooit stuk gaat???

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2020 08:03 #1461278 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als je de grijze draad niet
Als je de grijze draad niet langer dan 1 of 2 seconden aan massa legt zou je toch verwachten een vergelijkbare brandstofinspuiting te krijgen als wanneer je in de winter wel eens lang moet starten voordat de motor aanslaat.
Zelfs als de motor hierdoor al verzopen zou zijn zou hij toch moeten aanslaan als je even doorstart met het gaspedaal ingetrapt.

Of er is toch meer aan de hand. Een oscilloscoop zou nu erg handig zijn. maar misschien is het handiger om de brandstofcomputer uit te wisselen.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2020 20:23 #1461294 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Injectoren testen
Dit doe je met het diagnosekastje met controlefunctie 3.

Zet de steker van het kastje in bus 2.

Druk de knop drie maal in, 1 seconde maar niet langer dan 3.
De lichtdiode flitst dan en het volgende gebeurt:

1. De injectoren tikken dan terwijl de lichtdiode flitst.

Doen deze dit niet, dan de injectoren controleren. Sluit een Ohmmeter aan tussen aansluiting en 9 en 18 op de controle-unit (oranje draden). De weerstand moet dan 4 Ohm bedragten. Wanneer de weerstand 5,3 Ohm is zit de fout in een injector of injectorleiding. Bij 8 Ohm is dit het geval bij twee injectoren of hun leidingen. Bij 16 Ohm worden dit 3 injectoren en leidingen.

Wanneer deze meting niet klopt, haal dan de connectoren van de injectoren los en meet de individuele injectoren, dan weerstaand moet dan 16 ohm bedragen. Wanneer dit goed is ligt het euvel in de leidingen.

2. (Hier niet van toepassing, maar ik vermeld het toch) De stationairklep gaat daarna tikken terwijl de lidhtdiode flitst. Doet deze het niet, dan statonairklep controleren. Sluit een ohmmeter aan tussen de aansluitingen 9 en 33 (resp. oranje en groen-rode draad) op de connector van de controle-unit. De weerstand moet dan ongeveer 8 Ohm bedragen. Zo niet, dan is-ie naar het stationairkleppen-hiernamaals of de leiding is niet goed.

Verder een opmerking over de hierboven vermelde remmenreinigertruc. Autotechnici worden niet toegelaten in de hel. Deze mensen hebben vaak een spuitbusremmenreiniger in de zak van hun overal en dat is zo explosief als... eh, nou ja, de hel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2020 22:03 #1461296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb de weerstand van de
ik heb de weerstand van de grijze draad gemeten en die bedraagt 6 ohm.
is dit te veel?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2020 11:25 #1461321 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 8 ohm
Lijkt me teveel. Trek een draad met dezelfde dikte parallel aan de bestaande draaad van LH naar de injectoren. Dan gaat de weerstand weer naar 0.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2020 17:26 #1461337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt me een goed idee
lijkt me een goed idee

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2020 17:28 #1461338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb jouw instructies
ik heb jouw instructies gevolgd en de diagnosemeting gedaan en de injectoren waren allemaal aan het tikken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2020 21:14 #1461443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Adrian
Dag Adrian
Je had het bij het rechte eind .Door een parallel draad te trekken was de weerstand terug rond de nul en kon ik de wagen terug starten.
Dank je wel voor de goede raad en bijstand dat je mij gegeven hebt zodat ik mijn wagen terug kan gebruiken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC