impulssensorsignaal ontbreekt

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2020 11:25 #1109800 door Mathy van Nisselroy
impulssensorsignaal ontbreekt is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Dit voor een 940 benzine met een 230F motor
Ik heb het probleem dat de motor niet start en enkel een zwakke vonk heeft aan een bougie als die rechtstreeks aan de bobine verbonden wordt.
ik heb de temperatuursensor vervangen ; de vermogenstrap en de regelmodule en de impulsgever achteraan de motor.
ik heb ontdekt dat ik geen signaal heb van de impulsgever tussen deEZ# 16 en de EZ# 23 aan de regelmodule .daar moet ik minstens 500mv wisselspanning meten maar dat heb ik niet ik heb 0.6 mv gelijkspanning die niet verandert als ik de startmotor bedien .Ik heb de bedrading tussen de impulsmeter en de regelmodule gemeten en die is ok .Ook de sensor meet een waarde van 176 ohm wat ook in orde is.
Kan mij iemand vertellen waar het euvel zich kan bevinden .Een bijkomend vraagje is of je die 500mv wisselspanning ook op gelijkspanning kan meten met je multimeter omdat de multimeter alleen op wisselspanning de waarde 200 en 500 heeft wat veel te veel is om minispanningen te meter denk ik.
dank je als je mij technisch advies kunt geven.
ik heb nog een bijkomende vraag mag je de impulgeverkabel doorverbinden om te kunnen starten?
Hoe kan je de impuls aan de bobine op klem 1 meten en heeft de draad die ook naar de toerenteller loppt daar invloed op Moet de toerenteller aangesloten zijn ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2020 09:08 #1460739 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De waarde van 176 ohm is
De waarde van 176 ohm is inderdaad ok maar het signaal van 500 mV wisselspanning moet je volgens mij meten tussen EZ#10 (dus niet EZ#16) en EZ#23 als de startmotor draait.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2020 12:06 #1460756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja piet je hebt gelijk .ik
ja piet je hebt gelijk .ik had de verkeerde nummer genoteerd.
Weet je dan ook misschien waarom ik daar geen 500mv meet .Ik wil je ook nog meedelen dar ik geen storingscodes heb zowel niet op, pen 2 voor de brandstof noch op pen 6 ..voor de ontsteking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2020 16:30 #1460760 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Bobine zelf als eens
Bobine zelf als eens doorgemeten?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2020 21:56 #1460763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja ik heb zelfs al een andere
ja ik heb zelfs al een andere bobine erbij gehaald voor de zekerheid.Maar de fout moet voor de bobine zitten want ik denk dat het signaal of de puls die de bobine krijgt op klem 1 niet juist is maar ik weet niet hoe je dit kunt meten .Ik denk dat het een puls stroom is en dit niet met een multimeter te meten valt .Wat ik wel opmerkelijk vind dat ik geen storingscodes krijg op pin 6 van het dedektiedoosje?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2020 08:38 #1460767 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als de EZK geen signaal van
Als de EZK geen signaal van de BDP sensor krijgt zou je inderdaad een foutcode verwachten.

Hierbij een download-link naar TP-32047: pscvdplas.com/s/UGYyuvgqUGU08f4
Hierin staat de volledige foutzoek procedure

Succes
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2020 17:46 #1460782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je wel piet maar ik heb
dank je wel piet maar ik heb dit boek ook in mijn bezit.
Mijn fout zit dat ik maar 270mv meet tussen ez#10 en ez#23 zowel aan de regelmodule als aan de impulssensor. en het moet minstens 500 mv zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2020 20:49 #1460795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dag ik heb een andere
dag ik heb een andere impulssensor gemonteerd en bij deze meet ik tot 400mv wat al beter is maar nog blijkbaar niet genoeg want hij start nog niet en de waarde zou moeten minstens 500mv zijn .Wat ik ook raar vind dat als ik de impulssensor loskoppel ik geen storingscode krijg aan de diagnostische uitgang EZ 116K

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2020 09:41 #1460811 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lastig zo van een afstand.
Lastig zo van een afstand.
Volgens mij wordt er een afschermde kabel gebruikt om de krukassensor met de EZK te verbinden. Er zou sprake kunnen zijn van een (gedeeltelijke) kortsluiting. Je zou de weerstand tussen de signaaldraden en aarde kunnen meten en tegelijk de kabel heen en weer bewegen.
Het zou ook een aarde-probleem van de EZK kunnen zijn, dat kan vreemde problemen opleveren. Zie pagina 230.

Anders een PB sturen naar Timen of Gerben Mol.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2020 10:07 #1460812 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Heb je de weerstand van de
Heb je de weerstand van de impulssensor ook al een gemeten?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD