impulssensorsignaal ontbreekt

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2020 23:16 #1460899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dag piet
dag piet
Met de andere impulsensor heb ik eens geprobeerd met remreiniger in de inlaat te spuiten en de wagen startte onmiddellijk.
ik heb er zelfs een eind mee kunnen rijden .Het probleem van de impulsensor is blijkbaar opgelost en start hij ook met een 400mv.
maar ik heb nu een ander probleem dat de motor niet meer start als hij koud is en ik weet niet waar dat probleem zich zou situeren.
Heb jij misschien een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2020 08:14 #1460911 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Controle lampje
Tussen zekering 11, brandstofpomp plus, en aarde.
Bij contact aan 1e keer koud 2 seconden aan. Bij draaiende motor continu.
Wanneer je start en lampje gaat branden weet je dat de pulssensor werkt, anders wordtde brandstofpomp niet aangezet, en dat de pomp stroom krijgt.
Bij mij zit dat ledje standaard in het bakje boven de asbak.
Dit hulpje lost bij pech veel vragen op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2020 13:53 #1460924 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De meest voorkomende oorzaak
De meest voorkomende oorzaak is dat het brandstofpomprelais defect is waardoor de brandstofpomp geen spanning ontvangt.
Hier is al veel over geschreven op dit forum.
Misschien dat een beetje duwen en trekken aan het relais al tijdelijk helpt want de oorzaak is meestal een slechte soldeerverbinding in het relais.
De snelste manier om dit te testen is even uitwisselen met een ander relais als je dat hebt liggen.
Als je met twee personen bent kan je dit snel testen door het contact aan te zetten terwijl iemand controleert of er gedurende 2 seconden 12 volt op de ingaande voedingsdraad van de brandstofpomp komt te staan.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2020 11:32 #1460954 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 940
Bij een 960 moet je inderdaad in de kofferbak duiken.
Bij een 940 zit zekering 11 tussen het relais en de pomp.
Daar heb je een handig meetpunt.
Meten zegt meer dan vervangen.
Eventueel ook meten of het relais voldoende stroom doorgeeft naar de pomp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2020 12:25 #1460956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja die was geloof ik 170 ohm
ja die was geloof ik 170 ohm maar ik heb de wagen nu kunnen starten met remreiniger te spuiten in de inlaatcollector en dan ook een 3 tal km kunnen mee rijden maar het probleem is dat ik hem niet gestart krijg zonder die remreiniger?
ik denk niet dat het probleem in de brandstoftoevoer zit want anders zou ik geen 3 km kunnen rijden en ik heb ook 3 bar op mijn manometer die tussen de brandstofleidingen zit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2020 13:27 #1460957 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ect sensor
de sensor geeft de motor temperatuur door aan de LH via een grijswitte draad op poort 13. Zet bij de LH hier een voltmeter, tussen grijswit en aarde, op en bekijk de waarde voor koude start en contact aan en tijdens opwarmen.

Ook de weerstandwaarde van de ect-sensor kun je meten met losgekoppelde stekker van de LH. Ook bij koud en warm.

Na 3 km is de motor warm geworden en moet de brandstofhoeveelheid aangepast zijn. Stinkt de uitlaat dan naar benzine?

Het ontstorings/onstekingsrelais onder de motorkap al nagekeken, doorverbonden of vervangen?

volvo700vereniging.nl/node/52431

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2020 19:56 #1461001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dag Adriaan Kun je me zeggen
dag Adriaan Kun je me zeggen hoeveel volt ik dien te meten aan nr 13 van de LH?
en wat is de etc sensor en waar bevindt die zich?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2020 06:58 #1461015 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ect - engine cooling temperature = temp sensor
Bij de opening zeg je dat je de tempsensor hebt vervangen. De vraag is welke. De ect zit in de kop tussen bougie 3 en 4. De tempsensor voor de dash zit tussen 1 en 2. Van een ect zijn er meerdere versies te koop/ Een van Volvo heeft twee npt 's. Zogenaamde huismerk versies hebben er maar 1, hoe die hun werk kunnen doen is mij een raadsel. Hier wat plaatjes uit de link, die je niet kunt openen, alleen voor leden.








Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2020 08:52 #1461018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dag Adriaan
dag Adriaan
Ik heb verkeerdelijk de temperatuursensor vervangen omdat ik dacht dat dit de etc sensor was .Ik heb gemeten aan poort 13 van de LH en daar meet ik 2.5 v waar in mijn boek 350mv vermeld Staat?
Ik heb dan ook de etc sensor nadat ik die gevonden had uitgemeten en die geeft op de twee pinnen naar massa dezelfde waarde van 1500 kohm .Ik weet dat die waarde juist is maar mag dit op de twee klemmen hetzelfde zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2020 09:01 #1461021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als ik het contact aanzet
als ik het contact aanzet hoor ik wel degelijk de brandstofpomp draaien en heb ik ook 3 bar op mijn manometer die tussen de leidingen zitten. Is dat dan voldoende?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD