Aansluiting startermotor
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 18:59 #1452477
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Dat klopt
brickspeed.net/forum/showthread.php?tid=449
Als ik dit verhaal mag geloven klopt dat. Dus motor in bdp en dan zijn de dichte gaten inderdaad zichtbaar via het gat van de starter. Maaar dan is de vraag of de motor ook wel echt in bdp staat.
Als ik dit verhaal mag geloven klopt dat. Dus motor in bdp en dan zijn de dichte gaten inderdaad zichtbaar via het gat van de starter. Maaar dan is de vraag of de motor ook wel echt in bdp staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 20:48 #1452479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat heb ik gecontroleerd
Ja dat heb ik gecontroleerd natuurlijk
stokje door bougiegat, nokkenas op z'n streepje, krukas op z'n streepje en dan tellen naar links draaiend.
Had overigens dit op deze manier ook gecontroleerd met auto op de brug en startmotor er uit.
Maar bedankt voor het meedenken.

Had overigens dit op deze manier ook gecontroleerd met auto op de brug en startmotor er uit.
Maar bedankt voor het meedenken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2019 20:52 #1452480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linkje met uitleg
Nog betere beelden en uitleg.
<a href=" people.physics.anu.edu.au/~amh110/Clutch/clutch_upgrade.htm " target="_blank"> people.physics.anu.edu.au/~amh110/Clutch/clutch_upgrade.htm
Overigens net ook weer de massa allemaal gecontroleerd is op allemaal. Over vele bruggen gemeten en alles 000
<a href=" people.physics.anu.edu.au/~amh110/Clutch/clutch_upgrade.htm " target="_blank"> people.physics.anu.edu.au/~amh110/Clutch/clutch_upgrade.htm
Overigens net ook weer de massa allemaal gecontroleerd is op allemaal. Over vele bruggen gemeten en alles 000
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 07:11 #1452484
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Stroboscoop?
Kun je met een stroboscoop je timing controleren? Ook de nokkenas of de kleppenstand? Bougies eruit, dan krijg je toch nog een aardige draaisnelheid.
Als laatste redmiddel voor demontage van de automaat.
Als laatste redmiddel voor demontage van de automaat.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 08:35 #1452485
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je 100% zeker hebt dat de
Als je 100% zeker hebt dat de timing van nokkenas en krukas goed zijn, dan blijft de ontsteking over. Ik zou daarvoor eerst meten voor je de automaat demonteert; dat meot toch met een lamp wel lukken? Als de lamp op het juiste moment aan gaat staat je triggerwheel dus goed, gaat hij juist aan bij het verkeerde bdp dan staat die fout.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 11:16 #1452488
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Adrian: al gedaan, met
@Adrian: al gedaan, met stroboscoop ontsteking op #1, 10 graden voor bdp.
@Willem: Jij zegt dus eigenlijk dat het triggerwheel eventueel 360 graden gedraaid moet worden? Vanwege krukas 2x draaien op nokkenas 1x? Wat bedoel je met "verkeerde bdp"?
Het wordt steeds verwarrender allemaal.
Vanwege de WS maakt imho het "goede" bdp ook niet meer uit.
Nokkenas kan er maar op 1 manier op, krukas pully ook, zucht...
Overigens nogmaals bedankt voor het meedenken steeds jongelui, als hij het doet geef ik een feestje
@Willem: Jij zegt dus eigenlijk dat het triggerwheel eventueel 360 graden gedraaid moet worden? Vanwege krukas 2x draaien op nokkenas 1x? Wat bedoel je met "verkeerde bdp"?
Het wordt steeds verwarrender allemaal.
Vanwege de WS maakt imho het "goede" bdp ook niet meer uit.
Nokkenas kan er maar op 1 manier op, krukas pully ook, zucht...
Overigens nogmaals bedankt voor het meedenken steeds jongelui, als hij het doet geef ik een feestje

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 11:36 #1452489
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic al gedaan, met stroboscoop ontsteking op #1, 10 graden voor bdp
Dan staat alles goed.
compressie gemeten?
niet verzopen?
oude benzine of water in de benzine?
alle bougies eruit
met contact uit, startmotor laten tollen om te ontluchten
compressie meten
daarna test met starthulp, dan moet er toch wat gebeuren
compressie gemeten?
niet verzopen?
oude benzine of water in de benzine?
alle bougies eruit
met contact uit, startmotor laten tollen om te ontluchten
compressie meten
daarna test met starthulp, dan moet er toch wat gebeuren
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 11:44 #1452492
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic foto
Op de foto zie je een oude verdeler op de hulp-as zitten.
En je hebt WS?
WS vervangt toch de verdeler.
En je hebt WS?
WS vervangt toch de verdeler.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 20:35 #1452496
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Adrian: is geen foto van
@Adrian: is geen foto van mijn blok maar alleen een voorbeeld van hoe het moet staan 
Maarrr... het lek is wel boven denk ik.
Wytze Broerze kwam langs voor assistentie en dat heeft geholpen.
Eerst weer alle controles gedaan, ontsteking - vonk, brandstof timing etc. allemaal prima voorelkaar dus correct gemonteerd en geassembleerd.
Omdat hij toch op alle cylinders de compressie nog wilde meten de bougies er uit gehaald en starten om te meten.
Tot onze verbazing kwam er uit Cylinder #2 een hele hoop papier gevlogen, een hylarisch maar vooral een schaamtevol moment
Het zal toch niet he... Nou nog maar een paar keer flink doorstarten om alle papier er uit te blazen ha ha ha.
Afijn compressie was verder o.k, ruim binnen de marges dus bougies terug en starten maar. Helemaal naks en na inspuiten met remmenreiniger toch wel een paar hikjes. Brandstofrail los gehaald eigenlijk om te kijken of ze wel pulserend inspoten. Dus Wytze houdt de brandsfof rail een 5 centimeter boven hun gaten van het inlaatspruitstuk en wat gebeurd er, hij start en blijft lopen en nog mooi ook, wel een hoop lawaai natuurlijk maar ik zijn blij
Volgende week dus alles goed nalopen op papier (spruitstuk en intercooler), injectoren controleren en dan moet hij gewoon lopen. Een bizar verhaal toch, ter "lering ende vermaeck" ha ha. Een hele dure papiervernietiger zullen we maar zeggen.
Bedankt iedereen (vooral Wytze), voor het meedenken en beleven.
Cheers Chilm

Maarrr... het lek is wel boven denk ik.
Wytze Broerze kwam langs voor assistentie en dat heeft geholpen.
Eerst weer alle controles gedaan, ontsteking - vonk, brandstof timing etc. allemaal prima voorelkaar dus correct gemonteerd en geassembleerd.
Omdat hij toch op alle cylinders de compressie nog wilde meten de bougies er uit gehaald en starten om te meten.
Tot onze verbazing kwam er uit Cylinder #2 een hele hoop papier gevlogen, een hylarisch maar vooral een schaamtevol moment

Afijn compressie was verder o.k, ruim binnen de marges dus bougies terug en starten maar. Helemaal naks en na inspuiten met remmenreiniger toch wel een paar hikjes. Brandstofrail los gehaald eigenlijk om te kijken of ze wel pulserend inspoten. Dus Wytze houdt de brandsfof rail een 5 centimeter boven hun gaten van het inlaatspruitstuk en wat gebeurd er, hij start en blijft lopen en nog mooi ook, wel een hoop lawaai natuurlijk maar ik zijn blij

Volgende week dus alles goed nalopen op papier (spruitstuk en intercooler), injectoren controleren en dan moet hij gewoon lopen. Een bizar verhaal toch, ter "lering ende vermaeck" ha ha. Een hele dure papiervernietiger zullen we maar zeggen.
Bedankt iedereen (vooral Wytze), voor het meedenken en beleven.
Cheers Chilm
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-01-2019 21:14 #1452498
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maar wel een gezellige plek om te sleutelen de ASK autohobbyclub
Zaterdagmiddag met een stel autogekken aan het rommelen aan je voiture.
Helemaal toen ie even liep kwam iedereen even kijken en meedelen in de vreugde van Rob.
Als ik zelf niet een eigen sleutelplek had werd ik direct lid.
Helemaal toen ie even liep kwam iedereen even kijken en meedelen in de vreugde van Rob.
Als ik zelf niet een eigen sleutelplek had werd ik direct lid.
Moderators: Jerry Stam