Aansluiting startermotor
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 11:15 #1452392
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh wacht, na het op tijd
Oh wacht, na het op tijd stellen niet aanslaan, daarvoor wel tekenen van. Dan moet je die automaatsensor wel goed hebben staan.
De vraag wordt dan of de timing settings wel goed staan op deze motor: zit er niet een poelie verkeerd? Heb je ook daadwerkelijk gemeten of je in BDP staat als de merktekens dat zeggen?
De vraag wordt dan of de timing settings wel goed staan op deze motor: zit er niet een poelie verkeerd? Heb je ook daadwerkelijk gemeten of je in BDP staat als de merktekens dat zeggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 12:35 #1452393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Willem: solenoid van
@Willem: solenoid van automaat is los gekoppeld, zo rij ik al jaren.
En ja staat in bdp als timing markering staat zoals op de foto's.
@Adrian: mijn oude motor is er werkend uit gegaan, enige wat er nu nieuw is is alleen de motor dus niet de periferie etc. zoals inlaat spruitstuk met injectoren. ECU zou kunnen ja, alarm is ook een vage.
Als ik alarm met het sleuteltje deactiveer hoor ik een klikje, vervolgens loopt de benzinepomp en heb ik vonk. Wat zou het alarm dan nog verder kunnen doen?
Injectoren spuiten benzine in zoals ik al aangeef
En ja staat in bdp als timing markering staat zoals op de foto's.
@Adrian: mijn oude motor is er werkend uit gegaan, enige wat er nu nieuw is is alleen de motor dus niet de periferie etc. zoals inlaat spruitstuk met injectoren. ECU zou kunnen ja, alarm is ook een vage.
Als ik alarm met het sleuteltje deactiveer hoor ik een klikje, vervolgens loopt de benzinepomp en heb ik vonk. Wat zou het alarm dan nog verder kunnen doen?
Injectoren spuiten benzine in zoals ik al aangeef

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 13:01 #1452394
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Is krukas pullie er af geweest?
Voor nw riem of zo?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 13:57 #1452396
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic alarm
Brokje electronica dat kapot gaat bij veroudering en kuren gaat vertonen. Contact aan vol 12V pomp loopt. Tijdens starten zakt voltage en dan zou de pomp weer uit kunnen vallen door het alarm. Rechtstreeks 12V op pomp tijdens starten kan helpen. Roze draad in kofferbak.
Aarde van het inlaatspruitstuk in orde? Zet een voltmeter op plus vanaf voorweerstand naar injectoren en kijk wat de voltwaarde doet tijdens starten. Zou wat heen en weer moeten springen.
Aarde van het inlaatspruitstuk in orde? Zet een voltmeter op plus vanaf voorweerstand naar injectoren en kijk wat de voltwaarde doet tijdens starten. Zou wat heen en weer moeten springen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 14:20 #1452398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope... maagdelijk gehouden
Nope... maagdelijk gehouden

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 14:24 #1452399
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Start met dikke 220 volt
Start met dikke 220 volt profi start booster er aan maar goed... het kan.
Ja spruitstuk uitstekend geaard.
Iets doormeten oei, weet amper hoe ik mijn doormeet apparaatje aan moet zetten.
Mechanisch kan ik alles maar elektra
En doet ook niets met remmenreiniger he, dat sluit eigenlijk een brandstofprobleem al uit imho.
Ja spruitstuk uitstekend geaard.
Iets doormeten oei, weet amper hoe ik mijn doormeet apparaatje aan moet zetten.
Mechanisch kan ik alles maar elektra

En doet ook niets met remmenreiniger he, dat sluit eigenlijk een brandstofprobleem al uit imho.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 14:27 #1452400
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic nokkenas-krukas
Het is obligaat, maar het is mij wel een keer gebeurd. De nokkenas draait 1 rondje als de krukas twee rondjes maakt. Kan het zijn dat de nokkenas 180 graden verkeerd staat (bij het terugzetten van alles op merk kan het gebeuren, als je eerst alles op merk heb gezet met de oude riem en daarna de riem gewisseld niet. dan staat ook alles op zijn merk, maar hij start niet.
Succes
Succes
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 14:34 #1452401
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Wat heb je op tijd gezet? Of gewijzigd vanaf dat punt.
CITAAAT;
Vermeldenswaardig is dat toen ik hem NIET op tijd had staan hij soms de neiging had om aan te slaan.
Nu hij netjes staat helemaal niets meer, wat weer totaal niet klopt met bovenstaande feiten aangaande triggerwheel, vonk. brandstof krijgen etc.
EINDE CITAAT.
Wat heb je op tijd gezet? Of gewijzigd vanaf dat punt.
Vermeldenswaardig is dat toen ik hem NIET op tijd had staan hij soms de neiging had om aan te slaan.
Nu hij netjes staat helemaal niets meer, wat weer totaal niet klopt met bovenstaande feiten aangaande triggerwheel, vonk. brandstof krijgen etc.
EINDE CITAAT.
Wat heb je op tijd gezet? Of gewijzigd vanaf dat punt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 16:34 #1452403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou het natuurlijk zo
Dat zou het natuurlijk zo maar eens kunnen zijn, ik ga het uitproberen, thnx.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2019 16:41 #1452404
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat vervelend, ik klik bij
Wat vervelend, ik klik bij Reinier op antwoorden en dan komt zijn citaat niet mee. Ook vervelend dat je je posts niet aan kunt passen zoals overal (schrijfvouten, iets vergeten etc.)
@Reinier: 360 graden bedoel je want er zit een spietje op, dan kan ik hem toch nooit 180 graden draaien, of snap ik er nu helemaal niets meer van?
Jij zegt dus eigenlijk de krukas draait 720 graden en de nokkenas 360, is dat wat je bedoeld.
@Reinier: 360 graden bedoel je want er zit een spietje op, dan kan ik hem toch nooit 180 graden draaien, of snap ik er nu helemaal niets meer van?
Jij zegt dus eigenlijk de krukas draait 720 graden en de nokkenas 360, is dat wat je bedoeld.
Moderators: Jerry Stam