Claxon

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-07-2017 22:07 #1438803 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Heb er een paar uitgeprobeerd, moest stoppen van de vrouw ze begon het een beetje irritant te vinden. Maar lief zeg ik als jij je rijbewijs hebt moet er wel een flinke toeter op die auto.

Heb die site in mijn favo gezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2017 23:53 #1438805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hella claxons
Zet dan vooral deze niet bij je favorieten Admiral: www.hella.com/MicroSite/horns/nl/index.html

Ik heb trouwens de Twin Tone Horn besteld. Jammer van dat knalrood, maar die dingen hangen toch uit het zicht :) er zit een relais in de set, maar dat gaat in de kast bij de reserve relais, want de 960 heeft al een relais voor de claxon (alleen nog een nieuw plaatsje zoeken en de bekabeling aanpassen zodat die niet meer onder de auto hoeven te hangen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2017 07:37 #1438807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
je echt geluid uit je claxon wilt hebben, hang er dan een Train horn onder :) :)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2017 07:54 #1438811 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Frederik: achter de grille
@Frederik: achter de grille is ruimte genoeg. Als je de kabel bij de accu omhoog haalt, dan kan je 'm makkelijk verlengen naar achter de grille en ligt gelijk de hele kabel ook binnendoor.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-07-2017 08:03 #1438812 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ja
Een train horn is wel heel hard idd maar laten we rustig beginnen straks vliegt ze nog van de weg omdat ze van d'r eigen claxon schrikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2017 00:51 #1438859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabel omhoog halen
Bedankt voor de info Willem. Alleen vraag ik me af waarom ik de kabel langs de accu naar boven zou halen. De kabel vertrekt in de relaisbox aan de linkse veerpoot en gaat daar naar beneden, de claxons hangen nu juist achter het linker mistlicht. Waarom ik de kabel dan zou doortrekken de de accu die rechts vooraan zit... Ik zou de kabel helemaal opnieuw leggen vanaf de relaisbox, en dan niet naar beneden gaan, maar gewoon mooi meteen naar voor. Tussen grille en radiator is inderdaad nog plaats, maar dan moet ik wel gaan boren in de stalen balk achter de bbumper zodat ik een beugel kan monteren, kan dat ongestraft?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2017 11:11 #1438866 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh ja, een turbo heeft de
Oh ja, een turbo heeft de accu rechtsvoor... Bij mijn ongeblazen 940 zit de accu boven de claxons, linksvoor...
Ik bedoel natuurlijk om 'm naar boven te halen op het punt waar die naar beneden duikt, en door de motorruimte te leiden. Nieuw leggen kan ook, dan hoef je niet te verlengen, maar verder is het hetzelfde plan.
Ik heb de claxonbeugel aan de dunne plaat hangen tussen koplamp en ruimte achter de radiateur. Dat gaat prima.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2017 16:14 #1438878 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bij
Mijn LPT 945 uit 97 zit de accu linksvoor niet rechtsvoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2017 19:35 #1438880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarring
Ik denk dat er wat verwarring is (ik heb dan ook stiekem het topic wat gekaapt) mijn auto is een 960, dus geen 940 en al helemaal geen turbo ;) de batterij ligt dus rechtsvoor.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2017 05:09 #1438889 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Claxon
In de meeste gevallen geven de massaaansluitingen bij slecht contact de meeste problemen, daar is een wetenschappelijke verklaring voor.

Vaak zijn de stekkerverbindingen intern (klemverbindingen) debet aan slecht contact. Remedie: nieuwe stekkers.

Een relais is erg mooi, maar heeft ook stekkers.

Chinese relais werken net zo goed als 'merkrelais'. De productie van de 'merkonderdelen' wordt meestal uitbesteed aan andere producenten. En die producenten, de autofabrikanten zijn ook niet gek, zitten heel vaak in China of Taiwan.

Stekkertjes solderen is een heel slecht idee. Door de electrolytische werking tussen metaalsoorten vergaat zachtsoldeer op den duur. Vandaar dat wasmachinefabrikanten en de autoindustrie bij voorkeur met knelstekkertjes werken.

De marges van de merkdelen zijn behoorlijk hoog. Een koppelingset, gefabriceerd door Sachs (drukgroep, druklager en frictieplaat) gaat bij sommige handelaren weg voor €120 tot €150. De originele of andere 3rd patysets zijn enkele malen hoger in prijs. Ik haal deze nieuw bij Elferink of in Duitsland voor een 110 a 145 eurootjes.

Pas een Engelse lambdasensor van een prominent merk (Meat & Doria) besteld in Duitsland. Vervangings onderdeel, zelfs de stekkers kloppen... ;-) Kosten inclusief transport €47,95 bruto.. Een originele (Bosch) kost tussen de 120 en 280 Euro bij de 'officiële' kanalen.

Ook spanningsregelaars zijn meestal in de praktijk net zo goed en het scheelt behoorlijk wat tientjes in vergelijking met Bosch.

Ook Italië biedt een behoorlijke kwaliteit voor elektrische componenten. Italië produceert de meeste wasmachines in Europa, door de agressieve dampen lijden de elektrische componenten meer dan die in auto's. Tenzij je de hele auto wast met een heet sopje met waspoeder... ;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC