Claxon
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto is een 945 uit 98.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Simpelste manier is om een draadje van massapunt in de buurt van het nieuwe montagepunt naar massa van de claxons te trekken, eerst als proef natuurlijk. Doen ze het dan wel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet, Ad
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is een claxon niet massa-gestuurd? Dus met continu 12Volt (waarschijnlijk zodra de auto op "contact" staat. Heb 't nooit geprobeerd) en een geschakelde massaverbinding?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Volvisti
Is een claxon niet massa-gestuurd? Dus met continu 12Volt (waarschijnlijk zodra de auto op "contact" staat. Heb 't nooit geprobeerd) en een geschakelde massaverbinding?
groetjes
Mathy
Yup....
Claxon schakelt via de min....
Daarom roesten ze ook zo verschrikkelijk.....
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Leg dat maar eens uit.Yup.... Claxon schakelt via de min.... Daarom roesten ze ook zo verschrikkelijk.....
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ieder metaal heeft een spanningsverschil t.o.v. een ander metaal.
Als je 2 soorten metaal op elkaar schroeft dan eet het ene metaal het andere op doordat er een klein stroompje loopt. Bij een constante plus van 12 volt gaat dit nog sneller.
Bij mijn 945 was de halve accubak weggevreten doordat aan de ondekant de claxon geschroeft zit (beugel en boutjes zijn ander metaal als de accubak).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er gaat een spanning lopen die materiaal mee neemt. Hierdoor gaat er materiaal verdwijnen en zal er roest ontstaan. In de natuur is dat volgens mij maar een paar milli volt ofzo. 12 volt is dan relatief veel

Als ik het zo lees vind aan de plus pool reductie plaats. Dat is de toeter dus, die is positief geladen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar er is alleen een verbinding en dus een stroom, op het moment dat er getoeterd wordt. Hoe kan er een stroom lopen, als er niet getoeterd wordt?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als dat zo zijn, betreft het opvreten van je accu-bak, zou je hele auto extreem moeten roesten.................Ferry940 schreef : Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik heb lang geleden vroeger op school bij materialenkennis dit ooit eens geleerd. Ieder metaal heeft een spanningsverschil t.o.v. een ander metaal. Als je 2 soorten metaal op elkaar schroeft dan eet het ene metaal het andere op doordat er een klein stroompje loopt. Bij een constante plus van 12 volt gaat dit nog sneller. Bij mijn 945 was de halve accubak weggevreten doordat aan de ondekant de claxon geschroeft zit (beugel en boutjes zijn ander metaal als de accubak).
De hele koets is van laag-waardiger staal dan bijvoorbeeld de bouten & moeren.
Die accubak wordt gewoon opgevreten door de zuren dampen.