immobilizer, alarm bypass

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2014 13:17 #1399744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
Ik heb overige week hetzelfde gedaan. Ik heb de betreffende stekkertjes (knipperlichten L+R, openen, sluiten, en plus voor de knipperlichten) uit de relaisvoet gewurmd en in een ander plastic stekkerhuis gestoken. Daar weer contrastekker op en die verbonden met kabelboom van de AB regeleenheid. Het relais kan dus weer op de normale manier op de voet geplaatst worden. Massa kon ik niet uit de relaisvoet gebruiken, die heb ik gepakt op de gele accessoirestekker die daar ook achter het dasboard zit. Die mag max iets van 3 a 4 A hebben. Voor de zekerheid gemeten, multimeter kwam op een piek van max 0.7 A (uitgesmeerd over 100 ms, de meter meet geen kortere pulsen). Plus niet van de accessoirestekker gepakt, knipperlichten trekken tegen de 8A, dat is teveel voor de accessoirestekker.Meteen ook even het kabeltje naar de alarmtoeter ook meegepakt zodat ik er niet weer een keer bijhoef als ik het laag kvs niveau lampje aan wil sluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2014 13:38 #1399747 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic inbouw

henk 940LPT schreef : Massa kon ik niet uit de relaisvoet gebruiken, die heb ik gepakt op de gele accessoirestekker die daar ook achter het dasboard zit. Die mag max iets van 3 a 4 A hebben. Voor de zekerheid gemeten, multimeter kwam op een piek van max 0.7 A (uitgesmeerd over 100 ms, de meter meet geen kortere pulsen). Plus niet van de accessoirestekker gepakt, knipperlichten trekken tegen de 8A, dat is teveel voor de accessoirestekker.

Henk als ik het goed begrijp moet ik de plus ergens anders weghalen, omdat de bedrading te zwak is voor de knipperlichten.
De massa wordt hier toch alleen gebruikt voor de aansturing van het relais door het remotekastje. Dat gebruikt toch niet zoveel?
De motor in de bestuurdersdeur moet ik nog inbouwen. Ik heb er al een liggen uit een 940 97. In mijn herinnering van een paar jaar geleden gaf die plasticafdekkap in de deur wat problemen. Heb je nog een tip voor deze?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2014 13:53 #1399748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb veel hulp gehad aan jouw informatiepagina over het relais/de relaisvoet (<a href="/node/51334" target="_blank">hier</a>), waarvoor hartelijk dank! Ik heb pen 30K (plus voor knipperlicht) opgezocht in het schema voor de '97 en '98 en die blijkt bij het orginele alarm gebruikt te worden om de knipperlichten te laten knipperen. 30K is klaarblijkelijk bedoeld om de stroom voor de knipperlichten te leveren EN is een constante plus. Die heb ik als plus voor de AB module gebruikt, de module schakelt intern die plus door naar de uitgangen van de module voor het aansturen van de knipperlichten. De 30K is dus prima geschikt voor de stroom van de knipperlichten (en de AB module zelf). De plus en massa op de accessoirestekker mag veel minder zwaar belast worden (3 tot 4A, staat achterin het boekje). Accessoire plus zou je dus beter niet kunnen gebruiken voor de knipperlichten. De AB module schakelt om de deuren te openen en sluiten het normale CV relais in de tray aan, intern in de module wordt de externe massa verbonden met de uitgang voor openen of sluiten. Omdat het normale CV relais wordt aangestuurd is de stroom beperkt (ongeveer 0,7-0.8A) en kun je daar de accessoire massa wel voor gebruiken. De massa in de relaisvoet (31) kon ik niet gebruiken om het immobilizer relais op die positie een pen heeft. Ik heb het relais verder niet open gemaakt om dat te checken (of die ook echt gebruikt wordt) en gewoon de massa van de accessoirestekker gebruikt. Deurpaneel eraf, dat geeft denk ik geen problemen? Dan het kunststof (schuim of folie) dat onder het deurpaneel zit aan de achterkant losmaken zodat je in de deur komt. Ik heb ook de handgreep losgehaald (het deel dat aan de deur blijft zitten nadat het deurpaneel is verwijderd) om het schuim verder open te krijgen. Tevens de stang vanaf de binnenbediening van de deur (die handle die naar achteren moet) in de deur losgemaakt van het slotmechanisme. Is een ringetje met een lipje dat je naar buiten moet buigen, dan schuif je m er zo af. Dan de 2 grote (Tx40 dacht ik) schroeven lossen om de deurvanger los te halen op de achterkant van de deur. Er komt dan een kleinere schroef onder vandaan, die ook loshalen. Het slotmechanisme is dan los en kan bewogen worden. De motor zit vast met twee kruiskopschroefjes, als je genoeg bewegingsruimte hebt kun je die voor een gaatje op opening van de deur krijgen om m los te schroeven. Ik heb uiteindelijk ook de ruitgeleider (torxschroefjes lager in de deur, op de achterkant) ook losgemaakt om meer ruimte te krijgen. Het slotmechanisme krijgt dan veel meer bewegingsruimte en je krijgt de schroevendraaier een stuk makkerlijker goed op de schroeven.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2014 16:44 #1399749 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic weer ruzie met het plastic
Dank voor je heldere uitleg. Ik zal 30K gebruiken voor de plus naar het AB-remotekastje.

Adrian schreef : In mijn herinnering van een paar jaar geleden gaf die plasticafdekkap in de deur wat problemen. Heb je nog een tip voor deze?

Vanmiddag even erin gezet. Met de palastic afdekkap bedoelde ik de ruitbegeleider.
Die moet er bij mij uit anders heb ik niet voldoende ruimte voor mijn handen om de clipjes te verwijderen. Het plastic is verhard en gaat natuurlijk weer stuk. Niet erg, zit weer op de plaats in en de ruit gaat prima open en dicht.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2014 17:09 #1400623 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bevindingen staan nu samen gevat in
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/51334 " title=" www.volvo700vereniging.nl/node/51334 "> www.volvo700vereniging.nl/node/51334 Opmerkingen en correcties graag in dit draadje dan pas ik de informatiepagina weer aan. Met dank aan een ieder zijn bijdrage en opmerkingen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC