Aansluiten ampère meter?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 10:59 #1242684 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic perfect

henk 940LPT schreef : Meet je dan nu daadwerkelijk ook stroom in 2 richtingen ? Of alleen de stroom richting verbruikers, die altijd in 1 richting loopt ? Anders heb je er nog niets aan....

Wanneer ik de motor start en alle verbruikers aan zet, bij stationair draaien gaat de meter een beetje onder 0 staan, wanneer ik gas geef komt hij steeds verder boven 0.
Werkt dus helemaal zoals ik had gehoopt!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 23:10 #1242715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Volgens mij neem je van alles niet mee als je die draad bij het contactslot verbreekt met de Ampere meter.
Die zou tussen de accupool en plusdraad moeten zitten behalve tijdens het starten.
En ik ben het niet eens dat je met een Voltmeter niks kunt aflezen.
Juist een Voltmeter geeft zoveel meer informatie.
Ik had zo'n ding op mijn BMW R100RS omdat het laadstroomcircuit een fundamentele designfout heeft.
BMW had dit "opgelost" met een voltmetertje...
Contact aan in de morgen en de meter geeft net iets meer aan dan 12V, de accu is goed geladen.
Minder dan 12V, de accu is niet goed geladen.
Tijdens het rijden spanning over de 13V, goede laadstroom en een goede lading.
Net boven de 12V met hetzelfde toerental, hij laadt goed maar de accu is niet echt geladen.
Een Voltmeter aflezen? Daar komt gevoel bij kijken!
Helemaal met een laadcircuit (op de oude boxers van BMW) die niet thuis is onder de  +/- 1200 toeren...
Maar daar heeft een Volvo geen last van.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 00:34 #1242721 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zo zie je niks....
Achter het contactslot zitten alleen maar verbruikers, je ziet niet wat er binnen komt..............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 16:46 #1267122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook eens gekeken naar
Ik heb ook eens gekeken naar het aansluiten van een dergelijk metertje, maar zoals jij het nu beschrijft meet je alleen maar de stroom die de relais bekrachtigd. 
Je hebt nu een metertje die het amperage aangeeft die door dat specifieke draadje heen gaat, dus niet wat de verbruikers trekken, het metertje doet wel wat, maar de informatie die het geeft daar kan je helemaal geen enkele conclusie uit trekken lijkt mij.. Het metertje geeft nu immers aan wat de relais aan amperage vragen.
Neem als voorbeeld je kachel, stel je voor het lagertje van de ventilator slaat vast, het motortje gaat meer amperage trekken, maar dit zie jij niet op je meter, want de stroom die het motortje voed gaat niet door je meter. 
Je schrijft dat je metertje omhoog gaat als je gas geeft... dit zou betekenen dat er meer amperage gevraagd word als je meer gas geeft... lijkt mij niet de bedoeling. 
De enige manier om de laadstroom te meten die van de dynamo naar de accu gaat, is het metertje in die kabel te monteren, reden waarom ik er niet mee verder ben gegaan.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om af te geven op je, maar ik ben gewoon reuze benieuwd of ik het nu fout heb en het wel kan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC