Aansluiten ampère meter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Stel je hebt een punt A en een punt B. Tussen punt A en punt B zitten:
- een dikke kabel met een relatief kleine weerstand
- een dunne kabel met daaraan in serie de meter (met waarschijnlijk een redelijk grote interne weerstand)
De gehele stroom moet van A naar B. Maar zal verdeelt worden over 1) en 2). En omdat stroom het liefst de weg van de minste weerstand kiest, zal de meeste stroom via 1) lopen. De stroom door de meter is dus afhankelijk van de interne weerstand van de meter en de hoogte van de totale stroom.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Miquelangelo1969 schreef : Ok mensen, ik snap jullie argumenten, maar ik wil eigenlijk alleen maar weten hoe ik zo'n ding aansluit...
GG,
Dan lijken mij dat voldoende argumenten om hem niet aan te sluiten...
P.S.
Ook ik sluit mij aan bij het Voltmeterkamp
Een Ampere meter is meer iets voor oude tractor of een Engelse auto met een Lucas dynamo...
"Lucas te inventor of darkness"
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
jdutman schreef :
Alles wat engels is krijgt de volle laag
Je hebt het V90 nivomats verhaal ook gelezen...
Ja ik heb het helemaal gehad met dat land (op dat heerlijk eetadres na dan)
Op een gegeven moment was ik aanmelden op een camping in Cornwall.
Cornwall je weet wel het warmste stukje GB, daar waar ze palmbomen hebben.
Welnu net op het moment dat ik naar de receptie was gespurt omdat die palmbomen op natuurlijke wijze werden voorzien van ruime hoeveelheden water en ik vroeg aan het vriendelijke meisje achter de balie of ik even buienradar mocht intikken en dan door naar europa.
HEEL ENGELAND DROOG BEHALVE EEN VETTE BUI WAAR WIJ ZIJN, CORNWALL!!
En aan het einde van de twee weken waren we wat vroeg bij de boot en zaten wij voor het eerst !! om 18:30 in de zon op het terras te verbranden?!
Naast een ander stel uit Nederland die ook twee weken op vakantie waren geweest en die vertelden aan ons dat ze verbrand waren en zelfs nog op zoek waren geweest naar de schaduw.. Nou vraag ik je?!
Echt helemaal gehad met dat land
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar een Voltmeter inbouwen zou de gemakkelijke weg zijn. En die geeft nooit zoveel voldoening als succes na het kiezen van de moeilijke weg.jwielsma schreef : Ook ik sluit mij aan bij het Voltmeterkamp
Een Ampere meter is meer iets voor oude tractor of een Engelse auto met een Lucas dynamo...
groetjes
Mathy (die uit ervaring spreekt)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar hoe maak je een beetje netjes een minimaal 2 X 25mm2 verbinding met het meterje?
Ziet er toch niet uit!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

En ik heb even een expert erbij gehaald en het valt allemaal reuze mee. De constante plus naar je contactslot onderbreken door het metertje ertussen te plaatsen, that's all!
Zitten alle verbruikers (maar dan vóór alle relais en andere schakelingen) op zodat je geen krachtstroomkabel nodig heb hem aan te sluiten.
Daarnaast is een ampère meter echt iets anders dan een volt meter, de ene meet nl. ampère en de andere voltage....
Een dynamo en/of accu kan prima 14 volt zijn maar toch niet genoeg laden of genoeg ampère hebben, en dat is nu precies wat een ampère meter wél aangeeft... wordt er genoeg geladen. I het verbruik hoger dan de laadstroom.
Een ampère meter geeft aan dat er iets fout aan het gaan is, een volt meter geeft aan dat er wat fout is gegaan.... (goed lezen!) is een wezelijk verschil.
Het metertje werkt inmiddels uitstekend, bedankt allemaal voor jullie input!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-