Aansluiten ampère meter?

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 12:10 #1242566 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic motor en relais
Hallo Bas

Baseman schreef : De plus van de accu loopt naar het startrelais.

Continu plus zit op de startmotor. De plus voor het startrelais gaat via het contactslot. Of eventueel via een relais dat door het contactslot wordt bediend.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 12:25 #1242567 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic ingewikkeld??

flip_21 schreef : Waarom zo ingewikkeld? Neem een voltmetertje... zegt toch ook genoeg over de toestand van de elektriek aan boord?
Groet,
Philip

 
Wat is ingewikkelder, een ampère meter aansluiten die ik al heb ingebouwd én die bij nog twee andere metertjes hoort, qua uiterlijk en qua inbouw, of het al bestaande metertje gaan omruilen tegen een volt meter die ik niet heb en waarvan het nog maar de vraag is of ik eenzelfde uit die specifieke serie kan krijgen en die waarschijnlijk ook wel weer de nodige centjes zal gaan kosten?
Ik houdt het bij het aansluiten van het ampère metertje, ok?
 
PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 12:34 #1242568 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standje "starten"
Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....

Het is geschakelde spanning, die er alleen opgezet wordt, op het moment dat je de sleutel doordraait naar "starten". Waar ie precies zit weet ik niet, maar hij zou op het startrelais moeten zitten.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 13:20 #1242569 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic maar dan!

Mathy schreef : Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....

Het is geschakelde spanning, die er alleen opgezet wordt, op het moment dat je de sleutel doordraait naar "starten". Waar ie precies zit weet ik niet, maar hij zou op het startrelais moeten zitten.
groetjes
Mathy

 
Maar in dat geval heb ik er niet veel aan, want dan zou de spanning eraf zijn op het moment dat ik na het starten de sleutel weer los laat.... met als gevolg dat het metertje niets doet, toch?
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 15:21 #1242574 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt
Hallo Miquel
Dat klopt.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 16:59 #1242583 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic .... af?
OK, dus eigenlijk terug bij af.....
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 16:59 #1242584 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic eerst de min los!
Bas; Haal wel BEIDE accupolen voor de zekerheid los, een steeksleutel op de ongezekerde (!!!) plus vanaf de accu van je startmotor losmaken, en uitschieten, levert vuurwerk op en tenzij je linkshandigheid kunt aanleren, zul je denk ik daarna iemand moeten láten sleutelen aan je auto.
Eerst de massa los, kan er niks gebeuren.
Ampère metertje, is achterhaald, stamt nog uit het gelijkstroom-dynamo-tijdperk.
Toen waren laadproblemen aan de orde van de dag, die dingen lade niet bij lage toerentalen.
Als je nu een beetje wil weten wat er gebeurd, zegt een voltmeter voldoende.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 19:10 #1242590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

struis schreef : Als je nu een beetje wil weten wat er gebeurd, zegt een voltmeter voldoende.

En dat heeft volvo dus ook geleverd... ik snap dat je nu je het hebt het ook graag wilt monteren. 
Ik twijfel slechts aan het nut er van als je een veel eenvoudiger metertje had kunnen installeren. 
Groet,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 19:30 #1242594 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Maar euh....
Ok mensen, ik snap jullie argumenten, maar ik wil eigenlijk alleen maar weten hoe ik zo'n ding aansluit...
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2009 19:43 #1242597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord.

Miquelangelo1969 schreef : maar ik wil eigenlijk alleen maar weten hoe ik zo'n ding aansluit...

Dat staat in mijn bericht vermeld, maar ik wil er uitdrukkelijk bij zeggen, dat ik niet verantwoordleijk gehouden wil worden voor welke gevolgschade dan ook, just for the record.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD