Aansluiten ampère meter?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Continu plus zit op de startmotor. De plus voor het startrelais gaat via het contactslot. Of eventueel via een relais dat door het contactslot wordt bediend.Baseman schreef : De plus van de accu loopt naar het startrelais.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 flip_21 schreef : Waarom zo ingewikkeld? Neem een voltmetertje... zegt toch ook genoeg over de toestand van de elektriek aan boord?
Groet,
Philip
Wat is ingewikkelder, een ampère meter aansluiten die ik al heb ingebouwd én die bij nog twee andere metertjes hoort, qua uiterlijk en qua inbouw, of het al bestaande metertje gaan omruilen tegen een volt meter die ik niet heb en waarvan het nog maar de vraag is of ik eenzelfde uit die specifieke serie kan krijgen en die waarschijnlijk ook wel weer de nodige centjes zal gaan kosten?
Ik houdt het bij het aansluiten van het ampère metertje, ok?

PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het is geschakelde spanning, die er alleen opgezet wordt, op het moment dat je de sleutel doordraait naar "starten". Waar ie precies zit weet ik niet, maar hij zou op het startrelais moeten zitten.Miquelangelo1969 schreef : PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Mathy schreef : Hallo Miquel
Het is geschakelde spanning, die er alleen opgezet wordt, op het moment dat je de sleutel doordraait naar "starten". Waar ie precies zit weet ik niet, maar hij zou op het startrelais moeten zitten.Miquelangelo1969 schreef : PS: Mathy, waar zit de geschakelde continue spanning op het startrelais dan? Ik kon alleen een hele dikke plus van de accu en 1 groene draad vinden maar dat was geen plus.....
groetjes
Mathy
Maar in dat geval heb ik er niet veel aan, want dan zou de spanning eraf zijn op het moment dat ik na het starten de sleutel weer los laat.... met als gevolg dat het metertje niets doet, toch?

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat klopt.
Groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Eerst de massa los, kan er niks gebeuren.
Ampère metertje, is achterhaald, stamt nog uit het gelijkstroom-dynamo-tijdperk.
Toen waren laadproblemen aan de orde van de dag, die dingen lade niet bij lage toerentalen.
Als je nu een beetje wil weten wat er gebeurd, zegt een voltmeter voldoende.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat heeft volvo dus ook geleverd... ik snap dat je nu je het hebt het ook graag wilt monteren.struis schreef : Als je nu een beetje wil weten wat er gebeurd, zegt een voltmeter voldoende.
Ik twijfel slechts aan het nut er van als je een veel eenvoudiger metertje had kunnen installeren.
Groet,
Philip
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-