Autodown-relais: Gevonden en inmiddels ingebouwd.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er kinderen klem zitten tussen het electrische raam, dan hebben ze in ieder geval niet in de gordels gezeten. Zal mij niet guaw gebeuren. Enne, ja, een hand ertussen, dat hoor je dan wel en dat komt wel weer goed. Doen ze trouwens maar 1 keer dan, meteen afgeleerd.12many14 schreef : Ik meen dat in het verleden met auto-up zonder beveiliging kinderen weleens klem kwamen te zitten
Ik zal het straks testen.Eerst een bakkie espresso, tosti erbij en wakker worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb eigenlijk een vraag die niet echt hier over gaat maar toch, ik heb op mijn 960 aan de bestuurders kant vier schakelaars voor de elektrice ramen, daar van zijn alleen de schakelaars van de vóórruiten verlicht.
Kan ik de schakelaars voor de achterruiten vervangen voor verlichte schakelaars ?
Ik wil ook mijn rechter vóórraam auto maken, moet ik dan enkeld de schakelaar vervangen voor een schakelaar waar auto op staan ?
Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat kan, zonder problemen. Let er wel op dat de schakelaars in een frame geklikt zijn wat nogal broos is. Dikke kans dat je de lipjes waarmee de schakelaars vast zitten, afbreekt, maar als je het rode frame nog hebt, wat eronder 'hangt' dan is hetgeen enkel probleem. Zodra je die vastklikt, blijven ze toch wel zitten. Overigens kan dat met de schakelaars in de achterdeuren zelf, ook.Lampje brandt op de reeds aanwezige bedrading, er hoeft dus niets te worden aangelegd of gewijzigd.snoek38 schreef : Kan ik de schakelaars voor de achterruiten vervangen voor verlichte schakelaars ?
Nee, dat is te simpel. Het auto-deel zit niet in de schakelaar, maar in het relais wat erbij zit. Je kunt alle deuren van de relais voorzien, en de schakelaars laten voor wat ze zijn, AUTO-up of down doen ze dan toch wel.Netter is het kapje er ook op te zetten, maar ja, dan moet dus de schakelaar eruit.Ik heb wel een frame en een hele berg schakelaars 'over' ter demonstratie op de sleuteldag.snoek38 schreef : Ik wil ook mijn rechter vóórraam auto maken, moet ik dan enkeld de schakelaar vervangen voor een schakelaar waar auto op staan ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op de zwarte 744 Turbo van Roger Kuypers had een knopje links van het stuur. Drukte je daarop, dan gingen de ramen en het schuifdak ook dicht. Volgens mij is die auto weer "boven water". Het is overigens van oorsprong een Italiaan (de auto), maar géén 16 klepper.nvliet schreef : ...als ie die indrukt gaan automatisch alle ramen dicht het schuifdak dicht en de deuren op slot ...
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, het is gelukt.Vanaf heden heb ik dus auto-down en auto-up op mijn bestuurdersdeur, hè, lekker.Mathy schreef : Is het gelukt?
Om de vragen te beantwoorden:
- Als het raam onderweg is naar beneden en je drukt op omhoog, gaat deze direct omhoog. Het is dus niet zo, dat beide functies met elkaar in gevecht zijn en na 2 seconden pas de beweging naar de andere kant begint.
- Als je de schakelaar indrukt en meteen loslaat, gaat ie helemaal naar beneden, houd je hem langer in, stopt ie als je hem loslaat.
- De kracht die het raam heeft in de omhooggaande beweging, is voldoende om iemand zijn luchtpijp dicht te drukken, zijn nek zal ie niet breken, maar dat ding is enorm sterk. Ik kan hem met de hand wel tegen houden, maar mijn hand tussen de stijl en het raam houden, durf ik niet.
- Als de schakelaar die de achterramen moet locken wordt bediend en achter vergrendeld is, gaan standaard de lichtjes achterin uit (dat moet nog anders, maar dat komt nog)
(en ja, voor de oplettende kijker, de schakelaar zit er verkeerd om in, maar ik heb de LED's in de kap verkeerd om zitten, of de draadjes eroinder niet lang genoeg gemaakt, ligt eran hoe je het bekijkt. Komt goed. De kleur van het lichje geeft nu aan, of ie gelocked is of niet, de stand van de schakelaar niet, helaas)
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ziet er goed uit.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
<object width="425" height="373"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/AAtkoje4-eM&color1=0x4...r2=0x9461ca&border=1 ">
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben er achter, hoe ze in de executive de relais in de achterdeuren voeden. Kijk nog maar eens naar het plaatje:
Wat zit daar in het midden? Géén schakelaar. En wat kun je dus niet? De raambediening achter uitschakelen. Er staat dus altijd spanning op de achterste schakelaars (zodra de sleutel op contact staat). En dat betekend, dat we een geschakelde spanning in de achterdeur hebben, die sterk genoeg is, om de relais te bedienen.
Mysterie opgelost. Ik was Wytze uit aan het leggen wat ik wil en ineens ging er bij mij een lampje aan. Boven mijn hoofd dus en niet in m'n autodeur. En dat om kwart voor één 's nachts en na een te korte nacht.
Maar ja, daarmee hebben wij nog geen geschakelde spanning in de achterdeur die de relais aan kan sturen.
Groetjes
Mathy