Autodown-relais: Gevonden en inmiddels ingebouwd.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2008 08:07 #1193178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil.

Mathy schreef : PS heeft iemand van de meelezers het elektrisch schema van de raambediening van een executive?

Staat er in de handleiding ook dat de bediening voor de ramen achter AUTO up en down gaan?Ik denk het niet.
Het relais voor de voordeuren, ik sluit niet uit dat dat met totaal 4 relais af kan, want in het relais zelf, is plek zat, dus dat kan makkelijk, zodat je met 1 relais auto up en down kan.Schema voor een executive......sjee......ik denk het niet, maar ik zal even kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 23:05 #1193357 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Power: Ja. Vraag is: Hoeveel?
Hallo Bas

Baseman schreef : Staat er in de handleiding ook dat de bediening voor de ramen achter AUTO up en down gaan?

Welke handleiding?
BTW, de lampjes in de deur worden massa geschakeld.  Er ligt dus 12V in de deur.  Maar ja of je daar de motortjes van de raambediening mee kunt bedienen? 
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 23:19 #1193360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet veel te zijn.

Mathy schreef : BTW, de lampjes in de deur worden massa geschakeld. Er ligt dus 12V in de deur. Maar ja of je daar de motortjes van de raambediening mee kunt bedienen?

Dat hoeft toch niet?
Als de schakelaar voor op OFF staat en je achter de ramen dus niet meer kunt bedienen, hoeven ze dus ook niet meer open/dicht met een schakelaar in de achterdeur. Ik heb die plus alleen nodig om het rode lampje aan te krijgen, ter aanduiding van het feit dat de bediening is ge-locked.
Ik zal een proberen of ik een prototype kan fixen, voor de 29ste.
Ik vermoedde dat je de afbeelding van de executive deur, uit een folder had, dus vroeg ik me af of daar meer info in stond of een plaat van de bediening achter. Dan wordt het intressant namelijk.
Voorlopig heb ik trouwens een tweede relais gescoord, dis gaat er morgen in, op de bestuurderskant. Dus auto-down en auto-up vanaf morgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 23:37 #1193364 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet helemaal
Hallo Bas

Baseman schreef :

Mathy schreef : BTW, de lampjes in de deur worden massa geschakeld. Er ligt dus 12V in de deur. Maar ja of je daar de motortjes van de raambediening mee kunt bedienen?

Dat hoeft toch niet?
Als de schakelaar voor op OFF staat en je achter de ramen dus niet meer kunt bedienen, hoeven ze dus ook niet meer open/dicht met een schakelaar in de achterdeur.

Maar nog wel met de schakelaar voor.  Als ik het relais voed met de plus die via de middelste knop uitgeschakeld wordt, werkt i.i.g. de AUTO funktie van de achterramen niet meer zodra die plus uitgeschakeld wordt.  En al naar gelang de werking van het relais, misschien wel helemaal geen UP en DOWN meer.  Handmatig of AUTO.

Baseman schreef : Ik heb die plus alleen nodig om het rode lampje aan te krijgen, ter aanduiding van het feit dat de bediening is ge-locked.
Ik zal een proberen of ik een prototype kan fixen, voor de 29ste.

Dat LED-je kun je er natuurlijk wel op het rooie "deur open" lampje aansluiten.
Maar goed dat ik al lang geleden tot de conclusie ben gekomen, dat ik bij Carlo geen sleutelklusjes aan m'n eigen auto hoef te plannen.  Willem's spiegels, jouw AUTO-funktie.

Baseman schreef : Ik vermoedde dat je de afbeelding van de executive deur, uit een folder had, dus vroeg ik me af of daar meer info in stond of een plaat van de bediening achter. Dan wordt het intressant namelijk.

Nee, die is ge-screendumped uit het befaamde executive filmpje van YouTube.

Baseman schreef : Voorlopig heb ik trouwens een tweede relais gescoord, dis gaat er morgen in, op de bestuurderskant. Dus auto-down en auto-up vanaf morgen.

Zou je voor me kunnen testen wat er gebeurd, als je Auto-UP drukt, terwijl AUTO-down nog bezig is?  En/of vice versa?
Groetjes
Mathy
PS net voor ik je bericht las, heb ik een vraagje over de executive en z'n Auto-funktie gesteld op het forum van de Zweedse 7/900 klubben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2008 23:51 #1193367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling
Als je het raam auto-down laat gaan en het nog onderweg is, stopt het als je de auto-down kant nogmaals bediend.Als je hem tijdens auto-down bediend om weer naar boven te gaan, stopt het raam meteen, en gaat omhoog.
Dat LED-je op het signaleringslampje is niet zo handig, dat is namelijk uit als de deur dicht is. Als ik toch een lampje op de plus van dat lampje zet, zal er een serieverbinding ontstaan tussen de LED en het deurlampje, wat niet de bedoeling is. Ik zoek een ander optie dus.
Overigens, als ik de schakelaar op de bestuurdersdeur op OFF zet, kan ik alle ramen nog bedienen, dus als die voorzien zijn van een auto-up/down relais, zou dat dus ook moeten kunnen.Ik vraag me wel af, of je het dichtgaan nog kunt stoppen (anders dan je hoofd tussen het raam steken) met de knop achter, maar dat denk ik dus niet.
Hadden we bij "ons" maar 1 executive? Dat kan toch iemand gewoon nakijken hier, of die knoppen erop zitten en wat ze doen? (Ja, Ron B. maar die heeft de 960 verkocht.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 00:26 #1193371 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Aansluitingen
Hallo Bas
Het signaleringslampje wordt massa gestuurd volgens het schema.  De plus van dat lampje is er dus continue.  Ook als de sleutel uit het contactslot is.
Als je het LEDje aan de pluskant op het lampje aansluit, heb je toch een parallelschakeling?
Stoppen zal niet gaan.  Zodra je de plus uitschakelt, heb je na het loslaten van de schakelaar in de voordeur geen plus meer.  Waarschijnlijk wordt die draad dan aan min gelegd.  In dat geval komt er drie keer min uit de achterste schakelaar.  Met de plus die uit het relais komt, heb je dan alles wat nodig is om de motor door te laten lopen.
Probleem met de executives is, dat de meeste eigenaren er erg zuinig op zijn en er waarschijnlijk weinig zelf aan doen.
Maar had Ronald D. er niet ook een?  Ik meen opgevangen te hebben, dat die ooit chef-werkplaats was.
Groetjes
Mathy
PS heb al een paar antwoorden op m'n draadje bij de 7/900 klubben, van één persoon.  Maar tot nog toe heeft ie alleen maar wat vermoedens bevestigd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2008 19:52 #1193658 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic En?
Hallo Bas

Baseman schreef : Voorlopig heb ik trouwens een tweede relais gescoord, dis gaat er morgen in, op de bestuurderskant.
Dus auto-down en auto-up vanaf morgen.

Is het gelukt?
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2008 22:42 #1193672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klein oponthoud.
Ik ben namelijk bezig met die rood/groen indicatie op mijn achterramen.Ik moet nog even wachten tot de seconde-lijm droog is (ja echt...) en dan soldeer ik het spul in elkaar.
Met een beetje mazzel zit het er morgen in, dan hoef ik maar 1 keer het paneeltje eruit te halen.
Wordt vervolgd, tussenstand:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 07:03 #1193687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas, Een maat van me heeft
Bas,
Een maat van me heeft een station, 850T5R, die heeft afstandsbediening op de CV, daar zit ook wel een leuke optie op, als ie die indrukt gaan automatisch alle ramen dicht het schuifdak dicht en de deuren op slot, volgens mij is dat een extra Volvo optie op die 850, misschien ook leuk om in te bouwen als je je verveelt, ikzelf hou niet zo van al die toeters en bellen, maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is.
groeten en knutsel ze, Co.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 08:44 #1193688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zichtbaar of niet.

nvliet schreef : ..........ikzelf hou niet zo van al die toeters en bellen, maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is.

Ik hou ook niet zo van uiterlijke toeters en bellen, zoals spoilerts, breedstralers óp de bumper (sorry, Henk) en dat soort spul.Maar dit soort grapjes, zie je van buiten niet, maar zitten er wel op. De auto hoeft niet te worden verbouwd om het waar te maken en dan doet het het wel, maar je ziet het nauwelijks.
Terwijl ik dit type, realiseer ik me dat de middenconsole bij mij verre van standaard is, maar ja.
Overigens kun je het relais met een stuurpulsje een willekeurige kant op krijgen.Als ik "op slot" klik, knipperen mijn alarmlichten. Het is natuurlijk heel erg makkelijk daar de puls vandaan te halen. Ik moet dan nog wel even uitzoeken hoe ik kan voorkomen dat mijn raam open gaat bij linksaf en weer dicht bij rechtsaf.....;-)Alleen, als ik dat wil, moet ik minstens 5 van die relais hebben, in elke deur "up" en in de bestuurdersdeur ook "down".Dak heb ik (nog niet) maar dat werkt volgens hetzelfde principe.
Ik bedenk me trouwens net dat ik ook de puls kan gebruiken die door de bestaande CV wordt gebruikt.Nog makkelijker, dat betekent dat het op elke Volvo met CV werkt......hmmm, onderzoekje waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD