In een anti-diesel tijd toch een leuk project. Update> Hij doet het weer.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2019 20:40 #1457535 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic tikkende vacuumpomp
is idd standaard bij deze diesels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2019 01:46 #1457539 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mooi
Hopelijk is dit blok een langer leven beschoren.
Ik schat in dat je vorige blok toch een keer in het verleden een smeringsprobleem heeft gehad. Te weinig olie ? te weinig oliedruk ?
Al die drijfstanglagers kaduuk, da's niet zomaar opeens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2019 10:23 #1457543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi zo
Gefeliciteerd :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2019 14:05 #1457588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt een stuk beter :-)
Gerben dit klinkt een stuk beter dan het laatste filmpje.
Gefeliciteerd !
De aanhouder wint .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-11-2019 10:53 #1457609 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Gelukkig
Gelukkig weer opgelost. Goed gedaan Gerben.
Zouden de lagers versleten zijn geweest, wat lage oliedruk geeft met alle gevolgen van dien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 11:21 #1457702 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Misschien nog een idee
gefeliciteerd, mooi dat het gelukt is.

het gebruiken van een andere olie geeft je misschien wat meer reserve.
Bijvoorbeeld die van Liquimoly met MoS toevoeging. Gebruik ik zelf al enige jaren en geeft goede resultaten zoals lager olieverbruik en iets lager brandstofverbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 17:25 #1457705 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic olieverbruik
van deze blokken valt reuze mee. De mijne had destijds 4 ton op de teller en hoefde nooit bij te vullen tussen de beurten. Daar zullen vast uitzonderingen op zijn, maar regel is het in deze niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 18:04 #1457706 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat mag dan ook wel.
Dat je er iets mee bespaart.
Dat spul is poepieduur. Liqui-moly dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 19:03 #1457708 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic reden
De reden dat ik Gerben tip is omdat bij het vorige blok van Gerben om de een of andere reden de drijfstanglagers stuk gelopen zijn. Een MoS toevoeging kan net dat extra beetje smering bieden.

En qua kosten, dat moet iedereen zelf weten. Ik weet waarom ik specifiek deze olie toepas in blokken met veel kilometers erop (punt).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2019 23:18 #1457713 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat
volg ik waarom je noemt. Ik zeg slechts dat het duur is, niet meer & niet minder
(punt ook)
;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD