In een anti-diesel tijd toch een leuk project. Update> Hij doet het weer.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2018 20:39 #1451278
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Embedded toerenteller
<div style="position:relative;height:0;padding-bottom:56.25%"><iframe allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" frameborder="0" height="360" src="" style="position:absolute;width:100%;height:100%;left:0" width="640">
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2018 22:33 #1451280
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic goed bezig!
Gerben,
Goed bezig zoals altijd! Naast afblinden is het ook verstandig om de retourleidingen van teveel diesel tussen de verstuivers (zelf goed te doen) regelmatig te vervangen (ivm dieselstank) en soms wil de vacuümpomp tikken. Ook wil deze motor bij hele lange ritten bij warm weer soms niet starten om dan de ECU nagenoeg 0% procent brandstof inspuit door een iets versleten dieselpomp....maar dat staat allemaal beschreven op het 850forum.
Goed bezig zoals altijd! Naast afblinden is het ook verstandig om de retourleidingen van teveel diesel tussen de verstuivers (zelf goed te doen) regelmatig te vervangen (ivm dieselstank) en soms wil de vacuümpomp tikken. Ook wil deze motor bij hele lange ritten bij warm weer soms niet starten om dan de ECU nagenoeg 0% procent brandstof inspuit door een iets versleten dieselpomp....maar dat staat allemaal beschreven op het 850forum.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2019 21:37 #1456106
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 9 September
Time flies, en we zijn alweer een aardig tijdje verder. Ondertussen heb ik nog wat kleine zaken aan het project gedaan.
9 September staat de afspraak bij de RDW. Dan gaan we omkeuren, daarna APK (niet bij de RDW maar ergens anders).
Ik ben erg benieuwd en heb er zin in om er als ie echt af is eens een stukje mee te touren.
Groeten,
Gerben
9 September staat de afspraak bij de RDW. Dan gaan we omkeuren, daarna APK (niet bij de RDW maar ergens anders).
Ik ben erg benieuwd en heb er zin in om er als ie echt af is eens een stukje mee te touren.
Groeten,
Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2019 18:23 #1456529
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed
Gisteren ben ik met het project bij de RDW in Heerenveen geweest, die hebben de wagen even goed bekeken en alles OK bevonden. Het kenteken is nu aangepast! Deze week krijg ik het nieuwe kentekenbewijs in huis. Daarna gaan we voor de APK.
De wagen reed fijn op de heen en terug weg.
Wel even spannend was de roetmeting bij de RDW, drie maal op volle toeren en vol vermogen. Maar ook dat is goed gegaan.
Als de APK erop zit gaan we natuurlijk eens lekker een stukje toeren.
Groeten,
Gerben
De wagen reed fijn op de heen en terug weg.
Wel even spannend was de roetmeting bij de RDW, drie maal op volle toeren en vol vermogen. Maar ook dat is goed gegaan.
Als de APK erop zit gaan we natuurlijk eens lekker een stukje toeren.
Groeten,
Gerben
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2019 19:00 #1456530
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gefeliciteerd Gerben! Een
Gefeliciteerd Gerben! Een knap stuk werk.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-09-2019 22:29 #1456534
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Nice!
Goed bezig Gerben!
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2019 07:44 #1456539
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Top man!
Gefeliciteerd met de goedkeuring! Ben benieuwd wat er als datum eerste toelating op het kentekenbewijs komt te staan.
Groeten,
Marc
Groeten,
Marc
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2019 08:52 #1456540
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Knap werk
Weer zo'n super Gerben project. Gefeliciteerd.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2019 10:42 #1456544
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic inmiddels
Inmiddels is het grootste deel van het wagenpark van de gemeente Groningen omgebouwd op waterstof.
Deskundigen verwacxhten dat dit de toekomst wordt. Commercieel ingestelden overigens niet, een transitie via warmtepompen, batterijauto's en daarna naar waterstof levert namelijk meer op...
Deskundigen verwacxhten dat dit de toekomst wordt. Commercieel ingestelden overigens niet, een transitie via warmtepompen, batterijauto's en daarna naar waterstof levert namelijk meer op...
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-09-2019 13:32 #1456547
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik wil hier geen milieu discussie starten in dit draadje
Het is zonder meer een leuk resultaat deze ombouw.
Ik heb zelf ook het plan gehad om deze conversie uit te voeren met een D5. volvo700vereniging.nl/node/32273
Maar het is denk ik geen platte "anti diesel tijd".
Het voortschrijdend inzicht leert ons dat we grote problemen hebben met lucht kwaliteit. De diesel, en zeker de oudjes, zijn in niet on-belangrijke mate oorzaak daarvan. En ja, er zijn nog grotere vervuilers in de wereld.
Het longfonds heeft hierover gisteren nog gepubliceerd.
zembla.bnnvara.nl/nieuws/nederland-koplo...a-door-uitlaatgassen
Met passende foto er bij voor hier.
Dus er zijn hele goede argumenten om het gebruik van diesels terug te dringen.
Mede door de nieuwe inzichten, en de wens ook voor mijn kinderen en kleinkinderen een leefbare wereld achter te laten, heb ik mijn D5 conversie afgeblazen.
Ik heb zelf ook het plan gehad om deze conversie uit te voeren met een D5. volvo700vereniging.nl/node/32273
Maar het is denk ik geen platte "anti diesel tijd".
Het voortschrijdend inzicht leert ons dat we grote problemen hebben met lucht kwaliteit. De diesel, en zeker de oudjes, zijn in niet on-belangrijke mate oorzaak daarvan. En ja, er zijn nog grotere vervuilers in de wereld.
Het longfonds heeft hierover gisteren nog gepubliceerd.
zembla.bnnvara.nl/nieuws/nederland-koplo...a-door-uitlaatgassen
Met passende foto er bij voor hier.
Dus er zijn hele goede argumenten om het gebruik van diesels terug te dringen.
Mede door de nieuwe inzichten, en de wens ook voor mijn kinderen en kleinkinderen een leefbare wereld achter te laten, heb ik mijn D5 conversie afgeblazen.
Moderators: Jerry Stam