Koude start 760 TDIC.....Hoe kunnen we het verbeteren? UPDATE 6 Februari

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 23:00 #1347046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja drie op een rij
alle drie 7 serie met td en tdic  maar ook drie sedans en drie met gele lampjes.
ps hoop dat die morgen goed start want ik moet vroeg trucken.
eerst ff naar dahlenburg en dan door naar kopenhagen@ de scania r560

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 23:20 #1347049 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Turbo

TGTF schreef : Gerben ik zou als ik jou was wel zo snel mogelijk de klep-speling laten chekken want toen je de snelweg op ging rookte hij goed!
Tom.

Toen ie Turbodruk opbouwde blaasde die inderdaad ineens even een flinke zwarte wolk naar buiten...kon jou niet eens meer zien haha.
Daarna is het niet meer gebeurd...
Kan best zijn dat ie even wat "oude meuk" wegbrande..
Of mijn Turbo is gewoon gaar en dat die olie lekt aan de uitlaatzijde.
Intercooler pijpleiding was wel aardig olievrij..
Hmmz...
Ja of klepspeling.
 
Hij reed wel erg lekker trouwens.
 
Had geen zin om meer te planken om Harm bij te houden, die speerde er van door in zijn Dieseltje..die van mij moest nog even wat opwarmen.
 
Hij bouwt volgens mij ook wel Veeel Turbodruk op, geen idee wat de schaal is van het Turbodrukmetertje (in een 740, met dat Geel) maar hij gaat gewoon offscale bij Volle Turbodruk.."whoooooooom"
 
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2012 23:28 #1347052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha
Tja ik zag alleen een wolk  en nee het was geen roze wolk (heb wel een roze olifant op de hoedenplank liggen), Trouwens die citroen die achter mij reed daar zat oom agent in!! daarom nam ik ook wat afstand, ze zaten wel raar te kijken bijna 3 bakstenen achter elkaar aan  .
 
Mischien eens een idee om er een druk meter op te zettien die de schaal aan geeft, voordat je de kleppen in je motorkap hebt zitten, zou niet best zijn tenminste hahahahah maar goed dat zou wel weer iets zijn wat jou zou overkomen haha.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 22:45 #1347138 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vandaag
De filmpjes van vandaag.
(Was rond 12 uur in de middag toen ik hem starte)
<a href="
">KLIK
Hier gestart zonder dat de vervroegingshendel was aangetrokken...ging wel beter dan eerst, maar nog steeds niet zoals het hoort...
Heb toen maar niet weer gestart en maar even de vervroegingshendel aangetrokken en vastgezet met een tie-rippie.
<a href="
">KLIk (met luchtalarm op de achtergrond)
Kijk, zo hoort het! meteen perfect. Helemaal geen rook!
Alleen eenmaal Warm loopt ie weer 1500 toeren stationair...
Moet toch maar ergens een was-element vandaan zien te scoren.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 23:06 #1347140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha
sorry hahaha maar wat een geluid.........zou er een benzine turbo blok inleggen
Lijkt wel een tractor man
Zijn de verstuivers echt getest en weet je zeker dat je nergensbrandstof lekkage hebt.........dus valse lucht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 23:10 #1347141 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Te rustig.
Diesel (Fuel) For Life Volvo For Life
Er komt bij mij echt geen Turbo blok op Benzine in...die heeft net 2 cilindertjes te weinig en is mij te rustig.
Had eerst wel brandstoflekkage, (1) een verstuiver lekte wat, dit heb ik hersteld..geen brandstoflekkage meer.
Valse lucht heeft een Diesel geen last van, die heeft zowiezo al geen gasklep en trekt ook geen vacuum...
Als er ergens een lek zou zitten zou je dat alleen merken aan de hoog gierende Turbo zonder dat er turbodruk word opgebouwd...Die van mij bouwt wel goed turbodruk op, dus no prob.
Het was element van de vervroeger is gewoon totaal verrot.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 23:19 #1347143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Netjes!
Gerben,
Zo loopt-ie netjes hoor na een koude start!!! Heel mooi!
Succes,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 03:15 #1347158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij
slaat inderdaad veel beter aan, maar slaat ook over..  Terwijl dat echt niet hoeft.  Weet je zeker dat al je gloeistiften in orde zijn ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2012 20:29 #1347349 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gevonden in de schuur...
Gloeistiften zijn in orde. (Tenzij er nu eentje stuk gegaan is, maar dat zou wel rap zijn na een maandje)
Vandaag ook even lekker bezig geweest.
Ik had nog een reserve inspuitpomp in mijn schuurtje liggen, inclusief een koude start was element.
Deze daar dus maar vanaf gehaald en vergeleken met die van mij..die van mij was echt gaar en deze leek nog wel OK.
Die er dus vandaag maar op gezet en even getest..Verrek! hij werkt! (bij warme motor laat ie de vervroegingshendel los)
Best nog wel een rotklusje, zo in de kou buiten, en die verrekte veren van het element.
Heb ook nog even mijn kabelboom wat beter op orde gemaakt. Stuk beter.
Ben benieuwd hoe die morgen start!
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2012 21:02 #1347362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :-)

gerryberrie schreef : Best nog wel een rotklusje, zo in de kou buiten, en die verrekte veren van het element.

Dat herinner ik mij ook. Ergens lang gelden ook eens enkel het waselement vervangen bij mijn 760TD.. Dat viel niet mee. De veerdruk is behoorlijk. Ik had het opgelost door wat langere bouten er in te draaien die dan pakten en dan ergens een originele bout er in te draaien. Stapsgewijs dus herinner ik mij. Meestal verkoopt men het waselement kompleet met plaat. Maar ja, een enkel waselement was goedkoper.... Ik verving het waselement ook nog in de auto met de plaat gemonteerd op de pomp... Niet echt handig 
Je bent er lekker druk mee Gerben. Leuk!
Succes,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD