Uitnodiging & Agenda Extra ALV dd 12-09-15

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 11:41 #1421461 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarde Volvisti,
Waarde Volvisti,

De emoties blijven helaas sturen wat er op het forum komt. De (dis)kwalificaties vliegen heen en weer. Ik pleit voor een discussie over feiten a.s. zaterdag, niet een discussie over meningen over personen. De feiten moeten zaterdag op een rijtje worden gezet. Een mening over een persoon of een groep is zelden als een feit te beschouwen.

Wat Henk aan de orde stelt is dat twee garagebedrijven ontevreden zijn over:
- beperkte opkomst tijdens de sleuteldagen
- te weinig aandacht in de Factor 700
- uitblijven van de Factor 700
- wijze van communicatie van het bestuur met één garage.
Dat lijken me zaken die zaterdag besproken moeten worden.

De toonzetting van de bijdrage van Henk vind ik nogal ongelukkig. De gepikeerde reactie van Jan vind ik soortgelijk. Beide bijdragen zijn, volgens mij althans, vanuit de emoties geschreven. Emotie is prima als het positief bijdraagt aan de club. Als het doel is om iemand af te branden, dan is de bijdrage wat mij betreft overbodige moeite en tegengesteld aan het clubbelang.

Ik zie twee kampen die elkaar het leven zuur maken op een bedenkelijk niveau met bedenkelijke argumenten en gebrekkige redenaties. Dat kan zaterdag hoogstwaarschijnlijk geen constructieve discussie opleveren. Mocht de bestuurscrisis niet worden opgelost, dan neem ik dat daarom beide kampen kwalijk. Dan is het ego blijkbaar groter gebleken dan het clubgevoel en het verstand.

Ik ga er van uit dat dit evenwel niet gebeurt en dat het clubgevoel overwint. Een time-out kan dan verstandig zijn. In emotie neem je geen goede besluiten.

Wat mij betreft schrijven we tot en met de ALV niks meer op dit forum over de bestuurscrisis. Daar wordt het immers niet gezelliger van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 13:48 #1421463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Lex,
Mag ik je danken voor deze wijze woorden.
Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij hier.
Ik hoop met jou dat we zaterdag een constructieve oplossing gaan vinden.
want dit leidt inderdaad tot weinig tot niets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 16:06 #1421464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk

Jan,

Ik ken Henk als een rustige en nuchtere Fries, een goed luisteraar en bijna altijd bereid om water bij de wijn te doen. Zeker met de juiste argumenten.Hij is recht door zee. Wat je ziet en hoort is wat het is. Niets meer en niets minder, hij heeft nimmer een verborgen of 2e agenda.
In hetgeen hij nu geschreven heeft klinkt emotie door. Het is natuurlijk moeilijk om een terechte boosheid te verbergen. Lees zijn verhaal goed en ga er vanuit dat er geen enkele maar dan echt geen enkele onwaarheid in staat.
Je kunt er ook van uitgaan dat Henk nooit de behoefte heeft om iemand schriftelijk af te branden. Dat doet hij wel als hij voor je staat. Hem in deze bestempelen als een leugenaar is paniekvoetbal en bovendien onwaar. Wat er door Henk geschreven is zijn feiten.
Zijn brief is onderdeel van de door verschillende leden gewenste openheid van zaken die bedoeld zijn om de Balv te ontlasten door voorinformatie te geven. Zie de topics " mijn verhaal " van Ton Lagerweij en "Openheid van zaken" van Henk en mij. Dat niet iedereen daar gelukkig mee is kan ik begrijpen, zeker als het niet in je straatje past. Maar was jij daar niet mee begonnen Jan?

Het zij zo , neem vooral in ogenschouw dat je door gedane uitlatingen en akties tegen Henk een grote kans hebt dat je behalve een goede regiocoordinator en Volvoliefhebber ook nog 2 sleuteladressen gaat verliezen. Tel daar dan ook nog maar bij op dat je door soortgelijke akties al een goed bestuurder, een secretaris en een moderator bent kwijtgeraakt en ikzelf zo langzamerhand ook de regiocoordinatorpijp aan Maarten ga geven.
Zeg nu nog maar eens dat je nog steeds alles in het belang van de vereniging doet Jan. Onbegrijpelijk!

groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 21:13 #1421474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pijp aan Maarten geven vind
Pijp aan Maarten geven vind ik opzich wel weer vermakelijk :)
Toch is het erg triest als inderdaad R.C's op deze manier buiten om gepasseerd worden en de oude garde inderdaad mensen openlijk afkeurt.

Wat ben ik blij dat ik dagelijks met moeilijk lerende , agressieve en of groeps ongeschikte jongeren mag werken. Een stuk minder gedoe (meestal) dan een groep van Volvo liefhebbers. Die worden elke dag ook weer wakker om de wereld weer fris aan te gaan omdat ze vaak niet meer weten waarom ze ontplofte en dan gewoon fris de boel oppakken. Heb hier ook het idee dat men vergeten raakt wat er ook al weer was, maar toch in hun boosheid blijven hangen. Nou ja, misschien voor sommige maar goed dat dit misschien een bliksemafleider is ipv hun directe omgeving lastig te vallen :)

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks ofzo.

Maar heren, zoals Henk aangaf, waar gaat het om, leden met plezier in hun auto, of leden met een titel die hun plezier wat uit het ook verliezen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 21:39 #1421479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic word het niet
eens tijd om in de toekomst bestuursleden die wat voor de vereniging hebben gedaan geen ere titel meer mee te geven ,daar is altijd gelazer mee ,zo zie je nu maar weer.

Groeten Ted

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2015 23:26 #1421484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedachte-experiment
Het is maar een idee, maar Wordt het niet gewoon tijd om te gaan nadenken om te splitsen?
Ik zie het namelijk niet gebeuren dat mensen nog bij elkaar gaan komen.
Er zullen dus mensen wegvallen die een nuttige bijdrage leveren voor het merk en het model.
Dat zou jammer zijn.

Er is per slot van rekening ook al een Volvo 700 vereniging
Facebook pagina en een gezellige Volvo vereniging Facebook pagina

De ene vereniging kan door met een huidig bestuur
met hun ideeën
De huidige regels
De huidige factor
Oude structuren
Oude website
Oude lijntjes etc.

De andere vereniging kan dan door met
Een nieuw bestuur
Met nieuwe ideeën
Een nieuw blad evt
Nieuwe website evt ( de technische dingen zou je kunnen delen)
Nieuwe communicatie
Nieuwe regels
Nieuwe benadering etc etc
Met ieder hun eigen activiteiten
Dan lopen ze elkaar ook niet meer voor de voeten over sleuteldagen en bijeenkomsten.

De beide verenigingen kunnen dan een mailing sturen naar de leden, of een gezamenlijke mailing waar de splitsing wordt uitgelegd en de leden kunnen dan bepalen of ze van de ene of de andere vereniging lid willen worden (of allebei)
De leden kunnen dan hun eigen weg gaan en zich voor hun eigen clubje gaan inzetten.

Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, maar vanuit die gedachte kunnen we dan wellicht na een aantal jaren weer wat toenadering zoeken of Is er groei voor allebei weggelegd .

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 08:10 #1421488 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Splitsen voor een 10-tal heren?
De vereniging heeft ergens tussen de 400 en 500 leden, schat ik zo.
De huidige situatie is ontstaan door een tiental heren. Lijkt me daarom niet zo logisch om de V700 te splitsen (dat wordt dan een V340 en een V360 is samen V700).

Het verstand en het fatsoen moeten gewoon weer bij elkaar geraapt worden. Er moet over schaduwen heengestapt worden.

Met splitsen wordt het niet per definitie gezelliger. Voor mij speelt dan de vraag: waar moet je lid van worden of moet ik van allebei lid worden? Het lijkt me het creëren van een nieuw probleem om een relatief klein probleem van een 10-tal personen op te lossen (ook al lijkt het probleem nu groot).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 09:17 #1421489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10-tal
Ik krijg de indruk dat de onvrede bij meer dan 10 mensen zit. Of ze zijn ongelukkig met het zittende bestuur of ze zijn ongelukkig omdat ze niet 4x per jaar de factor krijgen. Of sowieso omdat ze alles liever digitaal hebben of juist omdat ze dingen missen omdat ze niet zo'n zin hebben in het forum.
Maar goed, zaterdag wordt de boel gelijmd of een hoop mensen zeggen hun lidmaatschap en gaan dan op een andere manier verder. Want het 700-900 virus raak je niet zo maar kwijt!
Succes zaterdag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 10:56 #1421490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Analyse
Ik ben het met je eens met je conclusie dat het in potentie om meer dan 10 mensen gaat.

De analyse dat het sec gaat om het zittende bestuur of om de verschijningsfrequentie van een blad of iets op een forum staat deel ik niet zo.

Volgens mij gaat het veel dieper, en zit het in de onverenigbaarheid van karakters van verschillende mensen.
Die gaan niet meer bij elkaar komen denk ik. (hoewel Oost- en West-Duitsland kwamen ook weer bij elkaar. Aan de andere kant denk ook aan de broers Albrecht, of Dassler allemaal wereldconcerns maar nooit meer bij elkaar gekomen )

Vanuit beide geledingen denk ik dat er goede mensen bij zitten, met het Volvovirus en met capaciteiten.

Om te anticiperen dat de ene groep in de ogen van de andere groep dingen gaan doen of besturen op een manier waar men het niet mee eens, en dus de conclusie trekken dat het onmogelijk is om lid te blijven van deze vereniging, en daarmee activiteiten en contacten in regio´s niet meer toegankelijk zijn, is het wellicht beter om vantevoren over een scheiding te gaan nadenken.

Als de ene groep of de andere groep inderdaad slechts een draagvlak van ongeveer 10 mensen zou hebben is dat niet nodig natuurlijk.
Nogmaals, ik denk dat het er meer zijn, maar daar kunnen we achter komen tijdens de komende ALV.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2015 12:11 #1421491 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat het gevoel breder leeft,
Dat het gevoel breder leeft, dat onderschrijf ik wel.
Ik neem aan dat iedereen die naar de ALV komt een bovengemiddelde betrokkenheid met de club heeft. Dus da's mooi.
Misschien is het dan zinvol om na uitleg van het bestuur en de betrokkenen over wat er is gebeurd, een tijdje zonder deze betrokkenen te vergaderen. Dan kunnen we bespreken wat de betrokken leden eigenlijk willen. Zal in ieder geval leiden tot een wat minder hectische vergadering :-)

Wat ik nu 'de betrokkenen' noem, zijn zowel de veroorzakers van wat ik maar 'het gedoe' noem, alsmede de heren die het meest actief zijn voor de club (bestuur, RC's, moderatoren, redactie, ...). Dat maakt het ook zo dubbel om hier mee om te gaan.

Maar vaststellen wat de leden nu eigenlijk willen, is misschien wel een randvoorwaarde om verder te komen. Zaterdag lijkt me daarvoor wel een uitgelezen kans. Nemen we het meteen mee in de concept-Visie!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC