Uitnodiging & Agenda Extra ALV dd 12-09-15
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 07:58 #1421369
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mastodonten of 'visie-mannetjes'
Om even de feiten op een rijtje te krijgen m.b.t. het visie-clubje:
- Jan omschrijft correct dat de visie-club op verzoek van de ALV is ontstaan
- ik ben vrijwillig als trekker aangewezen en dat doe ik met plezier, in het belang van de club
- ik heb tijdens de ALV en op het forum een oproep gedaan aan de leden om mee te doen met de visie-club. Iedereen kon dus meedoen. 7 personen hebben zich bereid verklaard om mee te doen
- met de mensen die zich hebben gemeld zijn we begonnen.
- de mail waar Jan het over heeft, heeft niets te maken met de mening van de visie-club. De mail is ook niet door de visie-club verstuurd. De visie-club maakt een concept-visie. Niets meer, niets minder.
Binnen de visie-club hebben we het over 'visie-mannetjes' als we het over onszelf hebben. Als een ander dat 'mastodonten' noemt, vind ik dat verder prima.
- Jan omschrijft correct dat de visie-club op verzoek van de ALV is ontstaan
- ik ben vrijwillig als trekker aangewezen en dat doe ik met plezier, in het belang van de club
- ik heb tijdens de ALV en op het forum een oproep gedaan aan de leden om mee te doen met de visie-club. Iedereen kon dus meedoen. 7 personen hebben zich bereid verklaard om mee te doen
- met de mensen die zich hebben gemeld zijn we begonnen.
- de mail waar Jan het over heeft, heeft niets te maken met de mening van de visie-club. De mail is ook niet door de visie-club verstuurd. De visie-club maakt een concept-visie. Niets meer, niets minder.
Binnen de visie-club hebben we het over 'visie-mannetjes' als we het over onszelf hebben. Als een ander dat 'mastodonten' noemt, vind ik dat verder prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 09:18 #1421372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Visie
Denk dat er helemaal geen Visie-club meer is.
Er is nml ook geen bestuur meer. Alleen Tom Fikkert die we niet horen is enige bestuurslid op dit moment die al had aangegeven ermee te stoppen.
Er zal zaterdag dus een nieuw bestuur gekozen moeten worden.
Zie ook dit draadje.
volvo700vereniging.nl/clubhuis/bevoegdheid-bestuursleden
Er is nml ook geen bestuur meer. Alleen Tom Fikkert die we niet horen is enige bestuurslid op dit moment die al had aangegeven ermee te stoppen.
Er zal zaterdag dus een nieuw bestuur gekozen moeten worden.
Zie ook dit draadje.
volvo700vereniging.nl/clubhuis/bevoegdheid-bestuursleden
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 09:53 #1421377
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Hoezo geen visieclub meer?
De visieclub is op verzoek van de leden op de ALV tot stand gekomen. Dat staat los van welk bestuur dan ook. De leden hebben dat zo gewild.
Dus jouw gedachte dat er helemaal geen visieclub meer is, begrijp ik niet.
Als de leden de uiteindelijke visie van deze club accepteren dan lijkt me dat, ongeacht welk bestuur er zit, deze visie gevolgd dient te worden.
Dus jouw gedachte dat er helemaal geen visieclub meer is, begrijp ik niet.
Als de leden de uiteindelijke visie van deze club accepteren dan lijkt me dat, ongeacht welk bestuur er zit, deze visie gevolgd dient te worden.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:06 #1421378
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het lijkt me dat als er geen
Het lijkt me dat als er geen visie-club meer is, de visie-club dit zelf ook zou weten. De visie-club is ingesteld door de ALV. De ALV kan de visie-club dus ook opheffen. De visie-club is niet het speeltje van het bestuur.
Jan heeft het goed verwoord.
Jan heeft het goed verwoord.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:38 #1421381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lex
Helemaal juist Lex.
Doelde eigenlijk meer op dat er ook bestuursleden ( lid ) in visie-club zitten / zaten.
Dus dat ook hier wellicht aanpassingen van toepassing zijn.
Doelde eigenlijk meer op dat er ook bestuursleden ( lid ) in visie-club zitten / zaten.
Dus dat ook hier wellicht aanpassingen van toepassing zijn.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 10:56 #1421385
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic O, gelukkig. Weer in
O, gelukkig. Weer in misverstand de wereld uit!
Zaterdag maar de andere misverstanden zo goed mogelijk oplossen.
Zaterdag maar de andere misverstanden zo goed mogelijk oplossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 11:31 #1421387
door V700 register
Ik bedacht nog een mogelijkheid voor het legaal aanstellen van een onafhankelijke vergaderingsvoorzitter.
Agendapunt 1: Afzetten huidig bestuur ( bestaan nu officieel enkel uit Tom Fikkert) en dat bied dus de mogelijkheid tot agendapunt 2
Agendapunt 2: Aanstellen onafhankelijke vergaderingsvoorzitter!
simpel niet ?
Beantwoord door V700 register in topic Nog een idee
Ik bedacht nog een mogelijkheid voor het legaal aanstellen van een onafhankelijke vergaderingsvoorzitter.
Agendapunt 1: Afzetten huidig bestuur ( bestaan nu officieel enkel uit Tom Fikkert) en dat bied dus de mogelijkheid tot agendapunt 2
Agendapunt 2: Aanstellen onafhankelijke vergaderingsvoorzitter!
simpel niet ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 12:33 #1421391
door V700 register
Afzetten klinkt zo negatief. Natuurlijk kan Tom Fikkert, in het belang van de vereniging, ook zelf besluiten om af te treden om daarna verzekerd te kunnen zijn van een ordentenlijker verloop van de vergadering. Wel Tom, idee? Je zou daar een hoop leden een groot plezier mee doen.
Indien reeds aanstaande zaterdag een nieuw bestuur gekozen zou worden kan hij zich natuurlijk meteen weer verkiesbaar stellen, net zoals dat in de statuten staat.
De Belgische koning Boudewijn heeft ooit zoiets soortgelijks gedaan: Hij kon zich niet vereenzelvigen met een nieuwe abortuswet die het volk wilde. Omdat hij toch een koning voor het volk was is hij (tijdelijk) afgetreden. De abortuswet kon zonder zijn goedkeuring worden aangenomen en daarna kon hij zich weer laten beedigen als koning. Aldus geschiedde!
Ik weet het , dit is een beetje anders maar heeft wel paralellen. Je bent de leden terwille, je ontlast jezelf van een onmogelijke taak en komt daarna weer terug ( indien de leden dat willen)
www.digibron.nl/search/detail/012dfc6d81...et-en-treedt-even-af
Groetjes Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic Waar zijn mijn manieren?
Afzetten klinkt zo negatief. Natuurlijk kan Tom Fikkert, in het belang van de vereniging, ook zelf besluiten om af te treden om daarna verzekerd te kunnen zijn van een ordentenlijker verloop van de vergadering. Wel Tom, idee? Je zou daar een hoop leden een groot plezier mee doen.
Indien reeds aanstaande zaterdag een nieuw bestuur gekozen zou worden kan hij zich natuurlijk meteen weer verkiesbaar stellen, net zoals dat in de statuten staat.
De Belgische koning Boudewijn heeft ooit zoiets soortgelijks gedaan: Hij kon zich niet vereenzelvigen met een nieuwe abortuswet die het volk wilde. Omdat hij toch een koning voor het volk was is hij (tijdelijk) afgetreden. De abortuswet kon zonder zijn goedkeuring worden aangenomen en daarna kon hij zich weer laten beedigen als koning. Aldus geschiedde!
Ik weet het , dit is een beetje anders maar heeft wel paralellen. Je bent de leden terwille, je ontlast jezelf van een onmogelijke taak en komt daarna weer terug ( indien de leden dat willen)
www.digibron.nl/search/detail/012dfc6d81...et-en-treedt-even-af
Groetjes Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 16:36 #1421396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Puntje 1 heeft n haakje..
Tiens Rudiger,
zoals eerder gememoreerd:
Artikel 8.3 dus. Echter :2/3 meerderheid is nodig om Tom te schorsen als bestuurder.
Maar wat als er geen 2/3 meerderheid is om "het bestuur" te schorsen?
Daarna gaan we artikel 8.6 behandelen en gaan we bestuursleden kiezen, komen we uit op 8.2 en vervolgens op 8.1
Laten we ook even artikel 11 tot en met 16 doornemen met name de mensen die zich willen kandideren.
ennn.. ondanks dat zowel jij, Rudiger, als ik een zoon hebben die Boudewijn heet, zou ik deze Belgische mini-koningskwestie niet willen aanhalen als oplossing van -wat een deel van de mensen ziet als een probleem van- het voorzitterschap op de ALV.
We hadden ooit een voorzitter die het adagium had "kalmte kan je redden". Dat zou ik hier ook graag op van toepassing willen zien.
Wie weet lost het zich vanzelf op,en zo niet, dan gaan we het ter plekke regelen.
Daar moeten we toch wel uit komen?
zoals eerder gememoreerd:
Artikel 8.3 dus. Echter :2/3 meerderheid is nodig om Tom te schorsen als bestuurder.
Maar wat als er geen 2/3 meerderheid is om "het bestuur" te schorsen?
Daarna gaan we artikel 8.6 behandelen en gaan we bestuursleden kiezen, komen we uit op 8.2 en vervolgens op 8.1
Laten we ook even artikel 11 tot en met 16 doornemen met name de mensen die zich willen kandideren.
ennn.. ondanks dat zowel jij, Rudiger, als ik een zoon hebben die Boudewijn heet, zou ik deze Belgische mini-koningskwestie niet willen aanhalen als oplossing van -wat een deel van de mensen ziet als een probleem van- het voorzitterschap op de ALV.
We hadden ooit een voorzitter die het adagium had "kalmte kan je redden". Dat zou ik hier ook graag op van toepassing willen zien.
Wie weet lost het zich vanzelf op,en zo niet, dan gaan we het ter plekke regelen.
Daar moeten we toch wel uit komen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2015 17:04 #1421397
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tom
Tom of geen Tom.
Tom heeft al aangegeven te willen stoppen.
Tom heeft ook geen Volvo meer.
En Tom doet al niks meer.
Dus wel of niet Tom schorsen is niet het punt.
Tom is momenteel wel enige bestuurslid.
Dus er dient gewoon een nieuwe bestuur gekozen te worden as zaterdag.
Tom heeft al aangegeven te willen stoppen.
Tom heeft ook geen Volvo meer.
En Tom doet al niks meer.
Dus wel of niet Tom schorsen is niet het punt.
Tom is momenteel wel enige bestuurslid.
Dus er dient gewoon een nieuwe bestuur gekozen te worden as zaterdag.
Moderators: Jerry Stam