Uitnodiging & Agenda Extra ALV dd 12-09-15

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2015 23:35 #1421274 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic politesse aub
Wanneer een ieder correct rapporteert en vooral feitelijk en zakelijk benoemd wat er veranderd moet worden zonder te vervallen in persoonlijke aantijgingen valt er weinig weg te modereren.

Op de agenda staat al het onderwerp in- en uitgaande-stukken.

Voor zover ik het begrijp staan in deze stukken onderwerpen die aanleiding zijn geweest tot de meningsgeschillen. In de vergadering kan gevraagd worden om specifieke stukken voor te lezen en te laten verklaren. Dan zijn we al een eind op pad in het rubriceren van punten die opgepakt dienen te worden..

Wordt dit proces correct behandeld, dan kan in een agendapunt: Hoe de punten af te wikkelen nadere stappen gedefinieerd worden met een tijdsplan en met bijbehorende verantwoordelijke personen die de stappen gaan uitvoeren. Weinig abracadabra lijkt me.

Iedere voorzitter kan dit afhandelen. Lukt het niet dan is het tijd dat een ieder zich bezint of hij degene is die verder wil en kan gaan. Het geeft ook de mogelijkheid om voor een ieder om de eer aan zichzelf te houden.

Vervallen we in de gebruikelijke teksten die hier op het forum voor herrie zorgen, dan kom je er niet uit.

Aanpassing van statuten en reglementen maakt de crisis extra complex. MAW het lost niks op, kost tijd en je zakt verder in het moeras. In een crisis situatie roei je met de riemen die je hebt, neemt eenvoudige duidelijke maatregelen en zorgt dat het schip weer drijvend verder kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2015 23:42 #1421275 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Piet
Hallo Piet

Jij schreef : Als beide visies hier zakelijk zouden kunnen worden gepresenteerd en er zou door de leden op een normale manier over kunnen worden gediscussieerd dan zou dat de ALV een stuk ontlasten denk ik.

A) Maarten heeft met Ton afgesproken, dat er op het forum niet gesproken wordt over wat er voorgevallen is.
B) Wat je ook neerzet, er wordt altijd op gereageerd. Vaak emotioneel. Sommige dingen moet je niet via geschreven woord discussieren, maar gewoon van persoon tot persoon.
C) Het duurt nog maar 10 dagen.
D) Modedit Jerry 4/9: Opmerking over ME was onnodig en is (mede op verzoek van Mathy zelf verwijderd) Ook alle reacties daarop zijn verwijderd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2015 00:37 #1421276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig
Goed zo Mathy, met "we" bedoel je vast jij en het interimbestuur.
En dan word me kwalijk genomen als ik de woorden " vertoond dictoriaal gedrag " gebruik in een email.
Piet, bedankt voor je aanbod tot bemiddelen.
Feit blijft dat degene die nu de voorzittersstoel bezet houd daar op wil blijven zitten. Daar zijn nogal wat leden het niet mee eens. Die leden willen het vertrouwen in het bestuur opzeggen en willen dit als agendapunt. Dit word dus weer geweigerd.
Zoals het er nu naar uitziet zal het interimbestuur waarschijnlijk de aanwezige leden op de Balv proberen te overtuigen van het goede werk wat ze willen gaan doen voor de vereniging en waarom alleen zij dat kunnen doen Dat ze waarschijnlijk daarvoor de leden met kritiek, de ex secretaris en de ex voorzitter in het diskrediet willen brengen staat voor mij als een paal boven water.
Bemiddelen lijkt mij een nobele doch onbegonnen zaak. Maar dat is mijn mening.

Groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2015 08:59 #1421281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veur
Hej hej Piet,

Ik heb je postings nu een tijdje zitten lezen, en ik betrapte me er op dat ik instemmend aan het knikken was.
Gezien jouw visie en onpartijdigheid, lijkt me jouw bemiddelingsvoorstel heel interessant!
Ik ben in ieder geval voor!
Kan dat nog op de agenda trouwens? ;-)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2015 11:37 #1421287 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op dat laatste punt lijkt er
Op dat laatste punt lijkt er een uitzondering te zijn, zoals ik eerder schreef. In artikel 15, lid 2 staan de omstandigheden waaronder een ALV door iemand anders dan een zittend bestuurslid kan worden geleid.
Ik vind de formulering alleen onvoldoende duidelijk om te bepalen of dat in dit geval van toepassing is.

Het lijkt me verder duidelijk dat op de komende BALV hooguit kan worden besloten dat wijziging van statuten en/of HR wenselijk is, maar dat het besluit tot wijziging daar, gezien de huidige statuten, niet genomen kan worden. Daarvoor had dat punt in de agenda bij de uitnodiging moeten worden opgenomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2015 13:07 #1421292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?
Artikel 15 is heel duidelijk

Als het bestuur géén ALV organiseert, dan mogen anderen het doen.
en alsdan
Dàn mogen ze zelf ook leider van de vergadering kiezen.
Dat is nu niet aan de hand. Dus het bestuur wijst zelf de leider van de vergadering aan.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2015 17:03 #1421297 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Modereren!
Is er geen enkele moderator die dat ME gezwets van Mathy van het forum wil halen?
Dit is gewoon ophitsen.

Groeten,

Ton.

Modedit Jerry 4/9/15: Bericht Mathy gemodereerd zie boven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2015 08:56 #1421311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onbevoegd bestuur
Een aardig stukje denk- en onderzoekswerk van Piet. Van eenvoudige schoonheid doch met grote impact.

volvo700vereniging.nl/clubhuis/bevoegdheid-bestuursleden

Mijn complimenten Piet voor je vasthoudendheid en bereidheid om de angel er uit te halen!

Groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2015 22:09 #1421360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mastodonten
Mastodonten in een vereniging zijn die grijze en wijze mannetjes olifanten die hun sporen allang hebben verdiend, en die in zwaar weer ongevraagd het roer over wensen te nemen en hun slurf overal in willen steken. Ook in onze vereniging heeft de ouwe kudde dikhuiden grote moeite met het doorgeven van het stokje en hebben ze het liefst dat de jongen piepen zoals zij eens zongen.

Mastodonten sturen een mail aan de voorzitter Ton, deze wordt hierin op zijn Ziel getrapt, anders stop je niet met het voorzitter zijn van deze mooie vereniging. Secretaris Paul volgt zijn voorzitter.
Een andere irritatie is Factor700, regelmatig te laat, onvolledige meldingen van activiteiten, te duur. (Stop ermee er zijn andere manieren om te communiceren)
In deze ontstane crises zijn er natuurlijk "lijntjes" tussen oud-oud bestuursleden en het huidige bestuur. Zijn er geheime agenda's?
Toch zijn wij allen liefhebbers van deze mooie Volvo 's, en zullen wij door deze bestuur-crisis heen moeten. Met een Positieve grondhouding van een ieder en goede afspraken moet dat lukken.

Groet Mart, lidnr.: 950.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2015 23:55 #1421366 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: Mastodonten.
Beste Mart,

De mail is aan Ton gestuurd omdat René en ik vonden dat er dingen op stapel stonden die niet correct waren. Die hadden niets met koers van de vereniging te maken maar met de wijze waarop je met mensen/ mede-leden in het algemeen omgaat. Het was een keurige mail en de reactie hierop was geheel over de top.
Van de gewraakte mail zal op de BALV voor een ieder een exemplaar beschikbaar zijn. Dan kan iedere aanwezige daar zijn of haar oordeel zelf over vellen.

Ik ben na 5 jaar voorzitterschap in 2010 zelf gestopt omdat ik vind dat je niet te lang op dezelfde plek moet blijven zitten en heb daarmee plaatsgemaakt voor nieuwe inzichten en ideeën. Op verzoek van de vereniging zelf ben ik als interim voorzitter in 2012 een jaar terug geweest.

Wat de rest van je betoog betreft: het zittende bestuur had op de laatste ALV in het geheel geen visie voor de toekomst. De toenmalige voorzitter was niet eens de hele vergadering aanwezig! Op verzoek van de ALV ( = de aanwezige leden) is er toen een visieclub in het leven geroepen waarin een aantal mensen hebben plaatsgenomen die jij nu denigrerend "mastodonten" noemt. Deze "mastodonten" zijn op verzoek van de leden zelf van stal gehaald en hebben zich allerminst ongevraagd in de toekomstige koers van de vereniging gemengd.

De teneur van jouw betoog geeft haarfijn weer wat er momenteel helemaal mis is binnen deze vereniging. Iedereen mag een mening hebben maar waarom wordt deze mening onnodig denigrerend en tendentieus gebracht? De feiten die aan jouw betoog ten grondslag liggen, zijn totaal anders.

Gelukkig zal de BALV komende zaterdag duidelijkheid brengen over waar deze vereniging heen wil en de wijze waarop. Hopelijk viert het gezonde verstand hoogtij en gaan we weer op een fatsoenlijke manier met elkaar om. Want als de ingezette trend van de afgelopen twee jaar zich continueert voor hoe men met elkaar omgaat, zowel op het forum als in "real life", dan maak ik mij ernstig zorgen over de toekomst van deze vereniging. Het teruglopende ledental ondanks het feit dat er in Nederland alleen al nog ruim 10000 Volvo700 en 900's rondrijden geeft nu reeds te denken.

Nogmaals: zaterdag a.s. gaan we het meemaken en zien welke koers er gekozen wordt. Want het zou doodzonde zijn als deze vereniging op deze manier naar de bliksem gaat.

Groeten van, zoals jij het verwoordt, een Mastodont.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC