Pagina7

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 16:47 #1396583 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mening
De mening van de club lijkt me nu duidelijk, waarmee het voorwerk voor het bestuur is gedaan. Soms krijg ik het idee dat men op een mening van het bestuur zit te wachten. Een goed bestuur blijft hier buiten. Ze plannen, organiseren, innoveren, anticiperen op de toekomst en voeren het beleid uit. Het stukje tekst laat aan duidelijkheid te wensen over, dat blijkt en was nooit een review ronde doorgekomen. Ik heb het ook aan een buitenstaander laten lezen en die begreep er niets van. Al een teken dat het niet geschikt is voor plaatsing. Was het als column bedoeld, dan had de redactie dit ook zo moeten introduceren. Bertus Bochulus  heeft zich achter een pseudoniem verschuild en heeft zich mijns inziens tot nu toe niet in de discussie gemengd. Ik ben wel benieuwd wat de bedoelde boodschap van hem is geweest met de 2 stukjes tekst. Die in nummer 6 heb ik ook maar even nageslagen.
Ik nodig Bertus uit om zijn bedoeling met het stukje te geven. Wie weet kan zo'n actie helpen. Ik begrijp dat Bertus anoniem wil blijven, maar opsturen naar Jan en plaatsing door Jan moet mogelijk zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 16:59 #1396584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Wytze,
Blijkbaar kunnen we als bestuur, en ik als voorzitter weinig goeds doen in jouw ogen.

Ik besluit morgen avond bij de bestuurs vergadering of ik mijn functie ga neerleggen of niet.

Je moet iets doen als je het leuk vind. Daar het anders dan bij jou, voor mij slechts een hobby is om met Volvo te rijden, en ik hier niet van hoef te eten.

Als ik mijn functie neerleg, hoop ik dat jij dan vent genoeg bent om voorzitter te worden.

Kan ik eens langs de kant gaan staan, en opbouwende kritiek leveren.

Ook ik heb er inmiddels wel behoorlijk genoeg van.

Ik werk me een hele week 3 slagen in het rond om mijn mensen niet naar huis te hoeven sturen, en heb hier absoluut geen zin meer in.

In deze moeilijke tijden kan ik mijn energie dan beter ergens oprichten waar het gewaardeerd wordt.

We gaan het mee maken morgen.

Fijne avond allemaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 17:29 #1396585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoals altijd...
staan de beste stuurlui weer aan wal... erg jammer
Nee, het stukje hoort niet thuis in de factor. wat je mening er inhoudelijk ook over is.Maar ga er maar eens aanstaan. Ik heb 3 jaar redactiewerk gedaan voor een vergelijkbaar blad (qua uitstraling en opmaak, semiprof dus), de Simon Ster voor mensen die het interessant mochten vinden, de verenigingsperiodiek van de studieverenging voor werktuigbouwkundigen van de TU/e.Zelfs in die redactie, waar bij je elkaar toch in principe buiten de redactie om ook wel iedere dag fysiek zag en sprak, gingen er dingen faliekant mis. Alleen een verschil: Als de studenten iets lazen wat ze niet aanstond bladerden ze door. Of de mensen met kapsones stormde dan de bestuurskamer binnen met of wat voor een rotzooi het wel niet was en dat ze het zelf beter konden. Prima, einde discussie, jij schrijft voor de volgende versie een artikel van 2 pagina's. Punt uit. Veel van die artikelen zijn er nooit gekomen.
En ook al zagen we elkaar iedere dag en waren er duidelijk deadlines, er moest veel "geschopt" worden, studententerm voor achter de broek aan zitten wat er uiteindelijk vaak alsnog in resulteerde dat de hoofdredacteur een paar dagen volledig overstressed was. En de laatste avond voor alles naar de drukker ging de nacht doortrok.
Toch was er wel hulp vanuit de rest van de redactie. Bijvoorbeeld het nakijken van artikelen op spelfouten, stijlfouten, etc etc of soms zelfs het volledig herschrijven van een alinea omdat het niet lekker liep.
In de Simon Ster stonden ook wel eens opinie-achtige stukken. Wellicht wat gematigder. Maar desalniettemin komt het blaadje wel op de koffietafel bij een Philips, ASML, DAF, Stork, Cargill en een Shell en Exxon Mobile te liggen om er maar eens een paar te noemen. Met iets grotere budgetten als een aantal kleine bedrijfjes van op de hoek. En weetje wat ? Het interesseert ze vrij weinig wat je er in zet. Als ze maar de studentenpopulatie kunnen bereiken. En dat zelfde verhaal gaat hier ook op. Als Jan Piet Klaassen een advertentie ziet waardoor hij bij een bepaalde garage terecht komt, dan is de adverteerder blij.
Ik vind dat er door een aantal mensen nogal erg zwaar getild wordt aan een vergissing van iemand. Die zich uit defensie tegen deze bullebakken wellicht wat ongemakkelijk uit. Maar het is tenminste wel iemand die zich zichtbaar inzet voor de vereniging, in plaats van enkel maar een beetje achter een schermpje te zitten kafferen.
En zeuren over een auto die niet bestaat ? Er zijn hele hordes mensen die heilig geloven in een personage uit een oud stoffig boek. Een persoon die mijns inzien ook niet bestaan heeft, maar die groep mensen denkt daar overduidelijk anders over. Desalniettemin lees ik er wel eens een stukje in. Goed voor je, eens iets anders lezen als anders. Zo ook met dit artikel over een auto die nooit bestaan heeft. Niels heeft er mijns inziens een mooi verhaal en een mooie opmaak van gemaakt. Een uiting van creativiteit in meerdere betekenissen van het woord.
Ben je er niet zo blij mee als ik? Blader dan lekker door. Ik lees doorgaans verhalen over Jaapie met zijn glimmend glanzend gepoetste auto niet. Ik ben niet van het poetsen (hij moet rijden) en al helemaal niet van geposeur in de orde van kijk mij met mijn gepoetste auto. Maar dat lees ik dan niet en blader verder. Voor de duidelijkheid, het betreft hier een niet bestaand verhaal, ben nog niemand met de naam Jaapie en een overmatig gepoetste auto tegen gekomen.Om af te sluiten:- hulde voor de redactie- hulde voor de mensen met opbouwende kritiek- minpunten voor de mensen die hier als een coyote op een kadaver springen en alleen maar lopen te kafferen
Enfin, ik ga verder met sommetjes maken.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2013 17:36 #1396586 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vinger op de zere plek?

ton 760 gle schreef : Blijkbaar kunnen we als bestuur, en ik als voorzitter weinig goeds doen in jouw ogen.

Ik besluit morgen avond bij de bestuurs vergadering of ik mijn functie ga neerleggen of niet.

Je moet iets doen als je het leuk vind. Daar het anders dan bij jou, voor mij slechts een hobby is om met Volvo te rijden, en ik hier niet van hoef te eten.

Als ik mijn functie neerleg, hoop ik dat jij dan vent genoeg bent om voorzitter te worden.

Kan ik eens langs de kant gaan staan, en opbouwende kritiek leveren.

Ook ik heb er inmiddels wel behoorlijk genoeg van.

Ik werk me een hele week 3 slagen in het rond om mijn mensen niet naar huis te hoeven sturen, en heb hier absoluut geen zin meer in.

In deze moeilijke tijden kan ik mijn energie dan beter ergens oprichten waar het gewaardeerd wordt.

We gaan het mee maken morgen.

Fijne avond allemaal.

Beste Ton.

Je bent net begonnen, en dan de handdoek in de ring?

Er is hulp aangeboden op verschillende gebieden.
Die mensen klagen dat ze niks horen.

Gebruik die hulp en het besturen wordt een feestje in plaats van dat je er geen zin meer in hebt.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-11-2013 17:49 #1396587 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ander platform?

Adrian schreef : Bertus Bochulus  heeft zich achter een pseudoniem verschuild en heeft zich mijns inziens tot nu toe niet in de discussie gemengd. Ik ben wel benieuwd wat de bedoelde boodschap van hem is geweest met de 2 stukjes tekst. Die in nummer 6 heb ik ook maar even nageslagen.
Ik nodig Bertus uit om zijn bedoeling met het stukje te geven. Wie weet kan zo'n actie helpen. Ik begrijp dat Bertus anoniem wil blijven, maar opsturen naar Jan en plaatsing door Jan moet mogelijk zijn.

Ik hoop oprecht dat Bertus dat buiten deze vereniging gaat doen.
Daar zoekt ie maar een ander platform voor op. Dacht dat we hier voor de Volvo 700 en 900 samen kwamen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 18:03 #1396589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend maken
ik hoop dat boer berthus zich bekend maakt als die ballen heeft.
een mening mag je hebben maar dan wel met een naam!!!!
het pagina 7 verhaal stoort mij niet, wel dat de sleutel adressen en mede leden mij vragen wanneer komt die factor700 eens.
en ik hoop als RC semie bestuur dat het bestuur aanblijft.
en dat we er samen iets moois van maken.
en dit mening ook laten ze de raddraaiers en niet volvo liefhebbers op het forum gaan berispen oid.
wat ik wil is een aktieve vereniging met sleuteldagen toertochten en een blad dat 4x per jaar verschijnt.
ik als RC neem mijn verplichtingen serieus  en eis dat ook van mijn mede RC en bestuurs leden.
ik hoop dat we morgen een wijze vergadering hebben met respect voor elkaar.
anoniem geplaats joop klepzeiker

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 19:03 #1396590 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Eens.
Harm,
ben het helemaal eens dat ik ook hoop dat jullie morgen een goede vergadering hebben die de ontstane situatie een positieve wending geeft. Zelf heb ik vele jaren ( eerst als RC en later als voorzitter) mij 100% ingezet voor onze mooie vereniging. En het wel en wee gaat me nog steeds bovengemiddeld aan het hart. Ik zie niets liever dan een aktieve gezellige Volvo vereniging die ons verbindt in onze hobby.
Ik hoop oprecht dat jullie morgenavond een constructieve vergadering hebben en dan gewoon verder allemaal sans rancune. En vergeet niet: de meerderheid ( die je niet hoort) van de leden waardeert wel degelijk alle inspanningen van bestuur, RC's en alle andere mensen die zich voor de vereniging inzetten. Vergeet dat nooit en voor die mensen doe je het ook.
Ik wens het bestuur en alle RC's morgenavond veel wijsheid en relativeringsvermogen toe.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 20:51 #1396597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kies voor kwaliteit
Ik kan het soort schrijfsels zoals van Bochelus missen als kiespijn en al helemaal in ons verenigingsblad, maar er is wel genoeg over gezegd.
Verder vind ik dat we het bestuur de kans moeten geven om de problemen die er zijn, en vooral ook al waren voordat Ton en Tom aantraden, op te lossen. Ze kunnen dat overigens niet alleen. Een vereniging kan alleen bestaan met hulp en inzet van leden. Als die inzet v.w.b. de Factor onvoldoende blijkt (en dan heb ik het zeker niet over Maarten) en het blad is niet fatsoenlijk vol te krijgen, breng het dan niet uit. Ik zie liever eens per jaar een goed blad wat echt over de vereniging gaat dan 4x iets wat ik net zo lief weggooi. Als daar een verandering in de statuten voor nodig is: Volgende ALV ter stemming brengen. Mocht de verschijningsfrequentie hierdoor echt omlaag gaan, kun je evt. tussentijds een nieuwsbrief rondsturen met alleen praktische informatie zoals b.v. een agenda en een lijst met kortingsadressen. Dit om leden tegemoet te komen die niet online zijn.

jsnijder schreef : Ik wens het bestuur en alle RC's morgenavond veel wijsheid en relativeringsvermogen toe.

+1

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-11-2013 00:49 #1396726 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vreemd.

Jee schreef : De factor is gevuld.

Kan iemand mij pagina 7 uitleggen?

Los dat het tegen alle reglementen in gaat, moet een ieder zich met deze uiting van teleurstellingen identificeren ?
Dat hoort in een op doelgroep gericht opinieblad thuis.

Zonder een discussie te willen starten, het klopt ook nog van geen kant.

Wat een blamage.

Plotseling komt er naar voren dat de eerste posting op slot is gezet door onze voorzitter.
Dit is de tekst die verschijnt:
Deze pagina is op slot voor wijzigingen door ton 760 gle sinds Woe, 2013/10/30 - 08:07.

Dit is gebeurt zonder melding of overleg.

Vreemd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2013 00:55 #1396727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ophouden
Dit staat er: Deze pagina is op slot voor wijzigingen door <a title="Gebruikersprofiel bekijken." href=" www.volvo700vereniging.nl/user/8955 ">ton 760 gle sinds Woe, 2013/10/30 - 08:07.
Dit is mogelijk een fout in de software want dit is van afgelopen woensdag 30 oktober, en jij (en ik) kan (kunnen) blijkbaar gewoon reageren
Maar daar kom je nu ineens mee, is dat niet een beetje laat...?????
Wat zoek je nu??? Weer een zondebok om dwars te zitten??
Hou nou eens een keer op met dat gestook en dat spelen op de man.
En lever eens een constructieve bijdrage.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC