Pagina7
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat heb ik dagelijks met de krant.
De TV, is nog veel meer bagger!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
En NEE: ik ben niet Bertus Bochelus ofschoon ik uit de binnenscheepvaart kom en nog steeds werkzaam ben. En gezien het feit dat ik de discussie zoetjesaan ook niet erg fijntjes meer vind verlopen, ga ik toch een tipje van de sluier oplichten zonder de identiteit van het alter ego Bertus Bochelus bekend te maken. Dat is een taak van louter het bestuur.
Ik zal de mens achter Bertus Bochelus belichten. Ik ken hem al vele jaren. Een aimabele fitte zestiger die niet rookt, met mate drinkt en eruit ziet als een fitte vijftiger. Een sociaal bewogen mens, politiek links georiënteerd en voorzien van een groot rechtsgevoel en integer tot op het bot. En met een apart gevoel voor humor. You love it or you hate it. Ken je Bertus Bochelus dan lees je dit stukje in geheel ander perspectief. Maar jullie kennen hem niet dus daar is het misgegaan. En door die hang naar rechtvaardigheid en afkeer van zelfverrijking is hij in dit stukje wel kort door de bocht gegaan.
Zoals gezegd, ik ken Bertus Bochelus al vele jaren als rechtschapen en integer mens. Ik kan jullie zelfs zeggen dat hij degene is die, in het geval dat ik onverwachts zou komen te overlijden, mijn nabestaanden zal bijstaan om mijn zakelijke belangen af te wikkelen. Waarbij ik weet dat hij voor 100% voor mijn nabestaanden zal strijden zonder er zelf ook maar één cent beter van te worden. En de mensen die mij goed kennen, weten dat ik iemand een dergelijk vertrouwen niet snel zal geven.
Nogmaals: ook ik vind dat dit stukje beter niet geplaatst had kunnen worden, maar wil de zaak hiermee toch enigszins nuanceren.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt mij duidelijk dat het dus daar is misgegaan Maarten.mderijke schreef : Klopt helemaal Geejee
Ook weet ik dat er hulp is gevraagd om je te helpen met dit blad.
Waarom wordt daar dan geen gebruik van gemaakt. Dit hoeft toch geen weken te duren. 1 telefoontje is toch genoeg.<div>Groetnis Bert Nieuwenhuis</div><div>940 GL blauw (417) 1998 B230FK sedan lpg G3</div><div>V90 blauw (417) 1998 3,0 ltr 150kW op benzine</div>
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Enne.. ik lees iets over hitler en geiteneukers/ Misschien meer iets voor in een VW blaadje..?
Groeten, Freek
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De discussie begon heel redelijk, maar helaas wordt er weer vanalles met de haren bijgesleept en laaien de emoties weer eens hoog op. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ik roep dan ook iedereen op, om vanaf nu zakelijk te discussieren over het onderwerp. Even voor de duidelijkheid, het gaat over het artikel op pagina zeven van de huidige (en wat mij betreft ook de vorige) Factor. Wat we van elkaar vinden hoort in deze discussie niet thuis. Evenmin als discussie over wat wel en wat niet interessant is in ons verenigingsblad. Je kunt niet altijd iedereen tevreden stellen en ook mij interesseert niet altijd alles. In deze discussie gaat het over het artikel waar de titel van deze discussie cq dit draadje op duidt. Niet meer en niet minder.
groetjes
Mathy (moderator)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
jsnijder schreef : Voor alle duidelijkheid: dit stukje was niet geschikt voor de Factor.
En NEE: ik ben niet Bertus Bochelus ofschoon ik uit de binnenscheepvaart kom en nog steeds werkzaam ben. En gezien het feit dat ik de discussie zoetjesaan ook niet erg fijntjes meer vind verlopen, ga ik toch een tipje van de sluier oplichten zonder de identiteit van het alter ego Bertus Bochelus bekend te maken. Dat is een taak van louter het bestuur.
Ik zal de mens achter Bertus Bochelus belichten. Ik ken hem al vele jaren. Een aimabele fitte zestiger die niet rookt, met mate drinkt en eruit ziet als een fitte vijftiger. Een sociaal bewogen mens, politiek links georiënteerd en voorzien van een groot rechtsgevoel en integer tot op het bot. En met een apart gevoel voor humor. You love it or you hate it. Ken je Bertus Bochelus dan lees je dit stukje in geheel ander perspectief. Maar jullie kennen hem niet dus daar is het misgegaan. En door die hang naar rechtvaardigheid en afkeer van zelfverrijking is hij in dit stukje wel erg (te) kort door de bocht gegaan.
Zoals gezegd, ik ken Bertus Bochelus al vele jaren als rechtschapen en integer mens. Ik kan jullie zelfs zeggen dat hij degene is die, in het geval dat ik onverwachts zou komen te overlijden, mijn nabestaanden zal bijstaan om mijn zakelijke belangen af te wikkelen. Waarbij ik weet dat hij voor 100% voor mijn nabestaanden zal strijden zonder er zelf ook maar één cent beter van te worden. En de mensen die mij goed kennen, weten dat ik iemand een dergelijk vertrouwen niet snel zal geven.
Nogmaals: ook ik vind dat dit stukje beter niet geplaatst had kunnen worden, maar wil de zaak hiermee toch enigszins nuanceren.
Groeten, Jan.
Een typisch voorbeeld van volledig uit zijn context gerukt.
Dat doet niet af aan de schade die is aangericht, en nog aangericht gaat worden bij lezers die jouw kleuring niet kennen.
Die schade moet beperkt worden.
Volgende week daarover gaan praten is te laat.
Degeen die hier meelezen kennen nu wat over achtergrond of context.
De leden die nooit op het forum komen, of nog erger andere geadresseerden, krijgen dit zonder ingrijpen van het bestuur rauw op het dak. Het behoeft immers verder geen uitleg meer hoe het kan vallen.
Er MOET ingegrepen worden en snel.
Het behoeft geen betoog dat de extra exemplaren van deze factor, die normaal worden uitgedeeld etc., beter vernietigd kunnen worden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
"Volgende week" is inderdaad te laat, want tegen de tijd dat de uitvoering afgerond is, ben je bijna twee weken verder. Er moet NU iets gebeuren.
Dit artikel had nooit geplaatst mogen worden in mijn ogen. Of je de achtergrond van de schrijver kent of niet maakt in mijn ogen niks uit. Hoe je het artikel verder ook beschrijft. Dit gaat gewoon te ver.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
ton 760 gle schreef : Namens het bestuur hier wel even op reageren. Dit had denk ik niet kunnen en mogen gebeuren. Het stuk is als satire bedoeld, wordt helaas niet zo gelezen. Ik bied dan ook als voorzitter onze oprecht gemeende excuses aan, en we zullen na de vergadering van 4 november hier nog even een terug koppeling aan geven. Wel blijf ik als voorzitter van de vereniging achter ons bestuur staan, hoe ongelukkig dit verhaal ook is in de Factor. Ik als lid, dus niet als bestuur kan me ook niet echt vinden in dit verhaal. Is achteraf echt een ongelukkige keuze geweest. Ik meld me als voorzitter volgende week weer even hierover.
Vind het van de zotte dat het bestuur nu onderhand door het stof moet gaan voor een stukje wat ik met veel plezier heb gelezen en waarbij de satire overduidelijk er vanaf druipt ! Erg jammer dat de meeste mensen dit niet (kunnen) zien.
Daarbij verwoord de schrijver (pseudeoniem of niet) de gedachtengang van een helehoop mensen, maar wat deze dezelfde mensen niet uit durven te spreken. Daar wel eens over nagedacht heren ?
Wellicht is de plaatsing in de faktor wat ongelukkig gekozen, maar soit/// zo is het leven nu eenmaal en dat soort dingen gebeuren.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Later!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ja. Het is erg genoeg dat mensen er zo over denken. Je eigen problemen durven te vergelijken met die van mensen die het veel erger hebben en dan tot de conclusie komen dat het jou nog erger gaat. Dat de westerse mens zover gezakt is...Dirk342 schreef : Daar wel eens over nagedacht heren ?
Daarbij hoort bij ieder recht ook de plicht om er verantwoordelijk mee om te gaan. Dat geldt dus ook voor het recht op vrije meningsuiting.
groetjes
Mathy