Pagina7

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 07:51 #1396281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic best wel grappig
als wij hier op het forum maar 2 letters van die hele preek typen worden we weg gevaagd .
je moet gewoon naar de factor 700 schrijven daar mag alles.
hypocrisie viert hoogtij hier .
het zijn vriendjes die alles mogen typen en schrijven en die elkaar hier de hand boven het hoofd houden.
de reden dat ik me al langer stil houd en er over denk het lidmaatschap op te zeggen.
ook al heeft hij sommige punten zeer goed begrepen .
heeft hij ze slecht omschreven .(politiek incorrect........hmmm wiens politiek ? )
maar de "vriendjes" zullen hem daar wel op wijzen.(mits het niet een van hen is)
groet will

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 08:14 #1396282 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Volledige Factor tóch online
Kan het bestuur me uitleggen waarom - na alle commotie en verontwaardiging - nu toch de laatste Factor, inclusief het gewraakte artikel, als pdf online is gezet?
Ik blijf me verbazen...

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 09:46 #1396288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing
Dit was een misser van de eerste orde.
Bladzijde 7 is een zwarte bladzijde gebleken.
Soit. Mag nooit meer gebeuren, maar nu de oplossing
Wie gaan Maarten helpen?
Zijn er Leden die iets beter te schrijven hebben dan dit belachelijke, populistische, niet-volvo700 gerelateerde stukje van een niet-lid? (althans niet als lid herkenbaar).
Welke Ideeen zijn er nog meer om het blad te vullen?
Wellicht is het handig dat de redacteur, dan wel het bestuur hiervoor een draadje opstart.  Dan kunnen we daar van harte op spuien, wat we in het blad willen.
Maar goed ik ben niet de eerste die dit zegt.
Bestuur: 4 november is de bestuursvergadering. 5 november horen we van jullie wat het plan wordt.
Hulp is aangeboden. Ideeen zijn er. Nu wordt het tijd voor actie.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-10-2013 11:05 #1396293 door Wytze Broerze

960 B204FT schreef : Kan het bestuur me uitleggen waarom - na alle commotie en verontwaardiging - nu toch de laatste Factor, inclusief het gewraakte artikel, als pdf online is gezet?
Ik blijf me verbazen...
Adriaan

Die uitleg zal wel niet komen. Of misschien nadat ze er volgende week over gesproken hebben, in de vorm van een niet nader gemotiveerd besluit. Het weghalen is immers een paar tellen werk en dat gebeurt dus niet.

sanshan schreef : als wij hier op het forum maar 2 letters van die hele preek typen worden we weg gevaagd .
je moet gewoon naar de factor 700 schrijven

daar mag alles.
hypocrisie viert hoogtij hier .
het zijn vriendjes die alles mogen typen en schrijven en die elkaar hier de hand boven het hoofd houden.
de reden dat ik me al langer stil houd en er over denk het lidmaatschap op te zeggen.
groet will

Een veel gehoord geluid Will.
Ik heb al vaker gevraagd om het verloop in aantallen van het ledenbestand. De reactie is dan dat je niet moet zeuren.
De laatste maand dat je op kan zeggen komt er aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 11:17 #1396296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderschrift

mderijke schreef : Dit stuk is zo over de top, zo sterk uitvergroot, zo satirisch dat iedereen toch moet begrijpen dat je dit met een knipoog moet zien.

bedoel je hiermee de inhoud van het artikel of de schuine letters onder het artikel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 11:29 #1396298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuwsgierig geworden...
Na het lezen van alle commentaren was ik wel erg nieuwsgierig geworden naar pag.7 van de Factor 700.
Dit soort verhalen verwacht ik niet in een verenigingsblad van de Volvo700 vereniging. Dat er het nodige mis is met de samenleving is wel duidelijk. Door het schrijven van een dergelijk stuk maak je de tegenstellingen in de samenleving duidelijk zichtbaar, maar ik vraag me wel af of je dat op deze manier moet doen. Ik denk dat dit niet de oplossing is.
De reactie van de redactie dat we niet moeten zeuren, vind ik erg aanmatigend klinken. Er is één persoon die onder een pseudoniem een artikel inlevert waar erg veel commentaar op komt, en dan moeten álle leden niet zeuren?
Ik heb wel moeten lachen om een forumreactie dat het woord "geitenneukers" niet op het forum geplaatst mag worden maar wel in het clubblad?? Er is duidelijk iets mis...
Het geeft mij aan dat er enige paniek is ontstaan en dat het bestuur vind dat dit een uitglijder eerste klas is.
Groet,
Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 12:01 #1396299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 personen
1 persoon schrijft het , en 1 persoon publiceert het .
Geen corrector, geen redactie-discussies, niets. En het bestuur is verantwoordelijk  voor alle uitingen uit naam van de club.

Zo simpel.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 12:07 #1396279 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Pavlov
Het mag een ieder inmiddels duidelijk zijn wat mijn standpunt in deze onverkwikkelijke kwestie is. Daarnaast vind ik het niet meer dan een Pavlov-reactie dat er pogingen worden gedaan om reputatieschade te beperken. Dat Jan zijn goede vriend in bescherming neemt, valt hem te prijzen. Of - na zijn betoog - iedereen daar zo tegenaan kijkt, is overigens nog maar de vraag. Want zijn argumentatie daarbij, geeft te denken. Wat gaat het ons leden aan dat hij de schrijver een warm hart toedraagt, hem zijn ziel en zaligheid toevertrouwt. Onwillekeurig dringt zich de vergelijking op met een automobilist in kennelijke staat die in een woonwijk een kind aanrijdt. Kan niet door de beugel, maar val hem niet te hard want het is zo'n ontzettend sympathieke vent...Donder op, zeg!Satire is een genre dat bol staat van mogelijke valkuilen. In dit geval had de redactie de onvoorwaardelijke plicht (dat is overigens haar expliciete taak) de schrijver tegen zichzelf in bescherming te nemen. Want hij is in iedere denkbare kuil gelazerd. Hij heeft - ondanks Jan zijn pleidooi - dan ook bepaald de schijn tegen zich. Waarom anders je verschuilen achter een pseudoniem en afsluiten met de impliciete mededeling dat wat je schrijft zó abject is dat je je kunt voorstellen dat (behalve Jan) niemand iets met je te maken wil hebben. Op zijn zachtst gezegd: een onvervalste lafbek, dus. Wat de aangeboden hulp betreft. Voor deze publicatie kon Maarten nog wegkomen met het argument dat hij ook tot taak heeft om redactioneel een zekere kwaliteitsstandaard te handhaven. Per slot is niet iedereen een begenadigd schrijver. En ik besef als geen ander hoeveel tijd er gaat zitten in het vullen van een blad, het redigeerwerk en persklaar maken dat daarbij komt kijken. Maar vanaf nu is de Factor een podium voor iedereen want dat argument is door deze publicatie definitief komen te vervallen. Ik wens het bestuur veel wijsheid en sterkte. Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 12:15 #1396300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nu weer naar de oplossing werken
Zelden is de factor zo goed gelezen denk ik.

Nu weer verder.

Feit :Het blad is een deel van de overeenkomst met leden. Met het lidmaatschap heeft de vereniging deze 4 jaarlijkse verplichting na te komen.
Of het blad nu gemaakt wordt door vrijwilligers is geen vrijstelling voor de nakomingsplicht.

Feit :Dit lukt niet qua input. De gevaren van random opvulling zijn nu gebleken.
Daar is natuurlijk uiteindelijk het bestuur voor verantwoordelijk. Wel moeten we allemaal vaststellen dat het een blad is voor en door leden. Als stelselmatig het initiatief bij leden uitblijft, moet je de vraag stellen of er wel feitelijk behoefte aan is.
Maarten kan je hiervoor niet afbranden. Hij maakt slechts van de input een blad.

Mijn eerste voorstel zou ook zijn af te gaan zien van de verplichting zoals die nu is geformuleerd.
4x jaarlijks prima, maar uitgave op het moment dat alle leden voor de input zorgen.

Input toereikend ? Naar drukker.
Vraag naar het uitblijven van de Factor ? Stuur je artikelen.

Nu is het een kwestie van uitmelken van kunstjes en de genoemde gevaren.
Wilt u een blad? U krijgt een blad ! Maar...met onder andere uw verhaal.

Zonder leden, geen verhalen, zonder leden geen gebeurtenissen.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2013 12:27 #1396301 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Silzitten...

whitehorse schreef : 1 persoon schrijft het , en 1 persoon publiceert het .
Geen corrector, geen redactie-discussies, niets. En het bestuur is verantwoordelijk  voor alle uitingen uit naam van de club.
Zo simpel.

Tja, zo simpel lijkt het, inderdaad.  En nog steeds staat de volledige pdf van de laatste Factor online...
Verantwoordelijkheid hebben is wat anders dan verantwoordelijkheid nemen. Dat wordt hier maar weer eens schrijnend duidelijk.
Het heeft er alle schijn van dat het bestuur de hele kwestie beziet als de bekende storm in een glas water. Onder het motto: als je geschoren wordt, moet je stilzitten...
Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC