bevriezing fiscale vrijstelling oldtimers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 16:07 #1219314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lectori Salutem

wart schreef : Mathy, kun je me uitleggen waarom het onbeschoft is om een briefhoofd met L.S. te beginnen????
Verder ben ik het uiteraard oneens met de Heer Cramer en heb ik weinig toe te voegen aan de vele wijze woorden die aan dit onderwerp zijn gewijd de afgelopen dagen.
Wart 

nou onbeschoft is niet het juiste woord..
maar toen Mathy nog jong was (1873) en ik ook, zei "iedereen" dat dat onbeleefd was.
Volkomen achterhaald intussen.

Lectori salutem (meestal afgekort tot L.S.) betekent heil aan de lezer, oftewel de lezer gegroet. Vroeger was dit het opschrift boven vele voorwoorden (praefationes) van Latijnse boekuitgaven. Thans wordt het in de <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands " title="Nederlands">Nederlandse taal gebruikt als nl.wikipedia.org/wiki/Groet_%28etiquette%29 " title="Groet (etiquette)">groet bovenaan een nl.wikipedia.org/wiki/Brief " title="Brief">brief indien de lezer van de brief onbekend is. De afkorting wordt door sommige stijlboeken afgeraden nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bronvermelding " title="Wikipedia:Bronvermelding">, omdat zij als onpersoonlijk (of ouderwets) zou overkomen. Stijlboeken zijn het erover eens dat L.S. alleen gebruikt kan worden als aanhef van een brief die tegelijkertijd aan meer geadresseerden wordt gestuurd (circulaires en dergelijke)<sup class="noprint Template-Fact"><a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bronvermelding " title="Wikipedia:Bronvermelding">. In een brief gericht aan één enkele, onbekende geadresseerde gebruikt men "Geachte heer, mevrouw," als aanspreektitel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 17:39 #1219459 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Darn...
Darn, Cramer heeft gedeeltelijk z'n zin gehad:

www.nu.nl schreef : DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met het belastingplan voor volgend jaar. Belangrijke punten daarin zijn de fiscale bonus voor mensen die na hun 62e jaar blijven doorwerken, het schrappen van de btw-verhoging en een eenvoudigere verpakkingsbelasting.

De oppositiepartijen VVD, SP en PVV stemden tegen. De Kamer debatteerde ruim 20 uur over de plannen. Grote wijzigingen werden er niet aangebracht. <b>Wel is vastgelegd dat vanaf de start van de kilometerheffing, in 2012, de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers wordt beperkt.

Nu is het nog zo dat voor auto's van 25 jaar of ouder geen belasting hoeft te worden betaald. Straks geldt dat alleen nog voor auto's van voor 1987. Initiatiefnemer Ernst Cramer van de ChristenUnie toonde zich opgetogen met de beperking. Het wordt zo onaantrekkelijker om bijvoorbeeld oudere auto's te voorzien van een gastank met als doel daar vele kilometers mee te maken.</b>

Op zich zijn m'n 780's uit de gevarenzone, maar de 760 en de Celica GT4's zijn de pineut...

Actie via Fehac?

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 19:46 #1219470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heil
Nog even over L en S. 
Precies mijn punt. Ik gebruik L.S. altijd als briefhoofd aan een mij onbekende lezer. Alles beter dan iemand  voor meneer/mevrouw uitmaken.
En over 'vriend' Cramer. Pech voor m'n 780, geluk(kig) nog wel voor de 760.
Wart

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 19:59 #1219474 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Koehandel.
Dat politiek koehandel is, blijkt wel weer uit dit verhaal. Dit amendement heeft het niet gehaald op inhoudelijke argumenten, maar vermoedelijk moesten er nog een paar stokpaardjes van andere partijen door de kamer geloodst worden en daar was waarschijnlijk de steun van de CU voor nodig. Dus 1+1=2.
Conclusie is dat de auto's van 1987 en later dus alleen als klassiekers voor de happy few zullen zijn weggelegd. Want deze categorie zal dus ook mee moeten doen aan de km.heffing in tegenstelling tot de belastingvrije auto's en reken er op dat daar een flinke opslag op zal zitten per km. vanwege de milieu onvriendelijkheid v.w.b. de uitstoot. Een trieste constatering, maar het is niet anders. 
Gezien het feit dat we geen politiek willen bedrijven op dit forum laat ik het hier maar bij.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC