bevriezing fiscale vrijstelling oldtimers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:17 #1218712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Actie

jsnijder schreef : Beste Siebren,

Het is politiek maar ook belangenbehartiging. Persoonlijk word ik niet getroffen door dit besluit. Het zou echter heel erg jammer zijn als de generaties na ons niet de mogelijkheid krijgen om HUN young- of oldtimers te hebben en dit privilege alleen zal zijn voorbehouden aan de "happy few". Vandaar mijn oproep tot actie.
Overigens is deze reactie en de oproep voor 100% op persoonlijke titel, dit om misverstanden te voorkomen.

Actie kan ik waarderen, maar daar hebben we toch het lidmaatschap van deze belangenorganisatie voor?
En laten we er geen politieke discussie van maken.
No hard feelings.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:25 #1218716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk
Tuurlijk doet de Fehac ook zijn hun haar werk.

Maar wat is er mis met wat steun. Als je niks doet helpt het zeker niet.
Maar goed zo denk ik er over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:47 #1218721 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oudjes van meer dan 25 jaar
maakt volgens m ij straks toch niets meer uit als de kilometerfheffing er door is , dan is er toch ook geen wegenbelasting meer en betaald iedereen hetzelfde wat dan ik de kmheffing verstopt zit.
 Dus een van 25 jaar of ouder of nieuwer maakt dan volgens mij niets meer uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:50 #1218723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope

Fred 740 schreef : maakt volgens m ij straks toch niets meer uit als de kilometerfheffing er door is , dan is er toch ook geen wegenbelasting meer en betaald iedereen hetzelfde wat dan ik de kmheffing verstopt zit.
 Dus een van 25 jaar of ouder of nieuwer maakt dan volgens mij niets meer uit.

Auto's ouder dan 25 jaar zouden ook vrijgesteld blijven van kilometerheffing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:08 #1218728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hem ook verstuurd
Ik heb hem ook verstuurd omdat IK dat wilde. Wij hebben besloten onze Indy en Phoenix oldtimer te laten worden. Als deze maatregelen er door komen, dan wordt dat een stuk minder betaalbaar. En dus is het ook in ons belang dat die maatregel er niet komt.
Ieder zijn keuze. Dit was de mijne.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:11 #1218698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste

MSuidgeest schreef : Hier doen we dus niet aan mee.
Op geen enkele manier ga ik hier politiek bedrijven omdat de Fehac dat zo graag wil. Als er iets is wat me dwars zit, organizeer ik zelf iets maar laat me niets voorschrijven door anderen.

Mark dit is misschien wel politiek maar gaat toch hoofdzakelijk om onze liefde voor auto s.
Zou toch jammer zijn als de klassieker er straks niet meer is of alleen nog bij de rijke onder ons.
Ik ben met Jan eens.
Persoonlijk zit ik er ook niet mee want de Dafjes zijn alle van voor 1983.

Maar goed een ieder heeft recht op zijn eigen mening.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:36 #1218730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog nooit zo snel een antwoord gekregen van een kamerlid
hier is  het "prefab" antwoord...
L.S! Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto’s, en dan met name ook auto’s van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto’s ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto’s voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen. Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto’s ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto’s de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen. Vandaar mijn amendement. Met vriendelijke groet, Ernst Cramer Tweedekamerlid voor de ChristenUnie

Tja, ik zal mijn gekruide mening maar niet op het forum plaatsen, we houden het netjes. Het moge duidelijk zijn dat ik het er natuurlijk niet mee eens ben...
gRoet rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:38 #1218732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standaard
Antwoord.
Ik kreeg deze:

L.S! Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto’s, en dan met name ook auto’s van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto’s ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto’s voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen. Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto’s ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto’s de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen.   Vandaar mijn amendement.     Met vriendelijke groet, Ernst Cramer Tweedekamerlid voor de ChristenUnie telefoon: 070-3183645

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:46 #1218734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic antwoord

960 estate 1996 schreef : Antwoord.Ik kreeg deze:

Zeg Frits, scroll maar naar beneden, ik was eerder!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:47 #1218735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is dat zo
21.45 uur om precies te zijn rudiger kreeg ik de mail binnen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC