bevriezing fiscale vrijstelling oldtimers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Actie kan ik waarderen, maar daar hebben we toch het lidmaatschap van deze belangenorganisatie voor?jsnijder schreef : Beste Siebren,
 
Het is politiek maar ook belangenbehartiging. Persoonlijk word ik niet getroffen door dit besluit. Het zou echter heel erg jammer zijn als de generaties na ons niet de mogelijkheid krijgen om HUN young- of oldtimers te hebben en dit privilege alleen zal zijn voorbehouden aan de "happy few". Vandaar mijn oproep tot actie.
Overigens is deze reactie en de oproep voor 100% op persoonlijke titel, dit om misverstanden te voorkomen.
En laten we er geen politieke discussie van maken.
No hard feelings.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat is er mis met wat steun. Als je niks doet helpt het zeker niet.
Maar goed zo denk ik er over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus een van 25 jaar of ouder of nieuwer maakt dan volgens mij niets meer uit.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto's ouder dan 25 jaar zouden ook vrijgesteld blijven van kilometerheffing.Fred 740 schreef : maakt volgens m ij straks toch niets meer uit als de kilometerfheffing er door is , dan is er toch ook geen wegenbelasting meer en betaald iedereen hetzelfde wat dan ik de kmheffing verstopt zit.
Dus een van 25 jaar of ouder of nieuwer maakt dan volgens mij niets meer uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ieder zijn keuze. Dit was de mijne.
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mark dit is misschien wel politiek maar gaat toch hoofdzakelijk om onze liefde voor auto s.MSuidgeest schreef : Hier doen we dus niet aan mee.
Op geen enkele manier ga ik hier politiek bedrijven omdat de Fehac dat zo graag wil. Als er iets is wat me dwars zit, organizeer ik zelf iets maar laat me niets voorschrijven door anderen.
Zou toch jammer zijn als de klassieker er straks niet meer is of alleen nog bij de rijke onder ons.
Ik ben met Jan eens.
Persoonlijk zit ik er ook niet mee want de Dafjes zijn alle van voor 1983.
Maar goed een ieder heeft recht op zijn eigen mening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
L.S! Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto’s, en dan met name ook auto’s van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto’s ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto’s voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen. Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto’s ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto’s de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen. Vandaar mijn amendement. Met vriendelijke groet, Ernst Cramer Tweedekamerlid voor de ChristenUnie
Tja, ik zal mijn gekruide mening maar niet op het forum plaatsen, we houden het netjes. Het moge duidelijk zijn dat ik het er natuurlijk niet mee eens ben...
gRoet rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kreeg deze:
L.S! Dank voor uw reactie. Ik heb kennis genomen van uw bezwaar. Afgaande op gegevens vanuit de sector kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat tweede hands auto’s, en dan met name ook auto’s van 25 jaar en ouder, ingezet worden voor gewoon woon-werkverkeer. Aangezien deze auto’s ook steeds beter werden in de jaren 80 kunnen ze nog lange tijd gebruikt worden. Naar mijn mening is het dan ook gewoon dat ook deze auto’s voor hun gebruik net zo aangeslagen worden als andere weggebruikers. Bestaande rechten worden niet aangetast: iedereen die nu een vrijstelling heeft houdt deze. Maar nieuwe voertuigen of nieuw ingevoerde voertuigen, waarvoor men op de Nederlandse markt ook te kust en te keur kan vinden, zullen gewoon onder het normale regiem dienen te vallen. Wanneer de kilometerbeprijzing van start gaat zullen de noodzakelijke categorieën voorgesorteerd moeten staan om daarin opgenomen te worden. Het voordeel van dit nieuwe systeem is dat weinig gebruikte auto’s ook maar weinig zullen betalen. Voor het overige moet voorkomen worden dat door een toenemend aantal oude auto’s de kilometerheffing als geheel uitgehold wordt en de kosten voor automobilisten die wel betalen nog eens gaan toenemen. Vandaar mijn amendement. Met vriendelijke groet, Ernst Cramer Tweedekamerlid voor de ChristenUnie telefoon: 070-3183645
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.