Prutteltje

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2021 22:11 #1465115 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nee
Nee bdp is het probleem niet want dan zou die het op LPG ook niet doen. Maar dat dit de reden is dat je eerst tijdens her starten niet gelijk je lampje ziet knipperen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2021 22:38 #1465117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Ik heb de vonkversterker gevonden, de rest niet. Lees net dat ik aan de andere kant moet zoeken? Morgen weer.

De bougies zijn niet nat na een startpoging.

Het gaat om een 740 oude neus uit 88 met b230f en “ongeregelde” lpg.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2021 22:47 #1465118 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Welke kleur ecu heb je?
Welke kleur ecu heb je?
En heb je lh2.2 of 2.4?
Heb je 2.4 en is het er een met een roze sticker (ik geloof 561 maar weet ik ff niet zeker) dan blijft die voor mij hoofdverdachte.
Het massa contact wordt in de ecu geregeld, dus met konstante voeding naar injectoren en wordt aan massa kant onderbroken.
Is enige ecu met problemen hiermee na loop van jaren.
Als je een andere, nieuwere hebt liggen van een non turbo dan zal ie daarmee ook moeten werken.
Echter heb je een stelschroef op je lmm dan heb je lh2.2.
Dan kan je geen latere proberen, je hebt dan al het laatste model maar die hebben weinig kuren bij mijn weten maar zeker weten doe ik dit niet.
Timen heeft er idd vast wel een, anders ik ook wel.

6,5 bar op de rail met een bewezen brandstofdrukmeter?
Als er 6,5 bar druk op staat dan zal er weinig tot niets via je retourleiding terug gaan naar je tank gaan.
Weet je dit dus wel echt zeker?
Ecu kan redelijk bijregelen maar 6,5 denk ik niet.
Als ie echt 6,5 bar zou leveren dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ie u erhaubt eens een beetje aan kan springen.
Koude start met verrijking en open loop nog zonder lambda feedback, alles berekend op 3 bar, dat verzuipt meteen zou je zeggen.

Auto doet het dus wel op lpg.
Dan hoef je niet naar bdp sensor (of in geval 2.2 halgever) te kijken.
Ool eindtrap niet, je hebt dus nl ontsteking.
Ik begrijp dat je juist problemen op benzine hebt.

Iridium bougies gebruik ik al jaren op lpg.
Alleen die van ngk zijn belachelijk duur, die van denso goed betaalbaar bij onze oosterburen op t internet.
Bosch iridium helemaal goedkoop maar die gaan ook maar net zolang mee als een standaard bougie.

Als ie op benzine uit valt en je blijft er doorstarten een paar seconden, dan moet je echt wel een benzine lucht gaan krijgen als ie benzine inspuit

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2021 08:35 #1465116 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Fje
Non turbo. Kun je lang naar raketjes of rotjes zoeken, die zitten er niet op.
Er is hier meer verstand van AVG dan van Volvo.
Waar moet dat naar toe?:);

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2021 14:04 #1465126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen 6,5
Hij heeft geen 6,5 bar op de rail. Ik heb alleen getest wat de pomp KAN leveren. Er is geen benzinelucht. Hij spuit niet in. Hij vonkt wel.
Hij heeft een bdp sensor op het vliegwiel. geen hallgever en geen stelschroef op de lmm. Ik heb geen roze sticker op de computer ontdekt.
Bougies zijn goed, vandaag 200km op lpg gereden.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2021 16:18 #1465128 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ontstekings/injector relais al overbrugd?
www.estateservices.nl/injector-relay-740-760-850-940-960.html
Je trekt het relais uit de voet en zet in de stekker 12V op de groenrode draad.
Het Volvo relais heeft nummer 1323592.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2021 16:51 #1465131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat heb ik zojuist gedaan. Geeft geen ander resultaat helaas. Nog steeds een prutteltje, en dan lange tijd niets. Soms slaat hij een seconde aan. Enkele keer 2 seconden. Geen verandering dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2021 17:04 #1465132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Non turbo. Kun je lang naar
<blockquote>
Non turbo. Kun je lang naar raketjes of rotjes zoeken, die zitten er niet op.
Er is hier meer verstand van AVG dan van Volvo.
Waar moet dat naar toe?:);
</blockquote>

Sorry hoor.
Ik weet wel dat er twee soorten injectoren zijn, met en zonder die ballastweerstanden, maar had niet de moeite genomen te kijken welk soort de TS er op heeft zitten. En van AVG weet ik weinig.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-01-2021 17:29 #1465133 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Wees voorzichtig om de
Wees voorzichtig om de brandstofdruk op die manier te meten.
Volvo schrijft zelf voor om onder geen beding de druk hoger op te laten lopen dan 6 bar.
Of de pomp dan naar het hiernamaals gaat, of dat bepaald verbindingen dit niet aankunnen staat er niet bij... maar zonder volumestroom wordt in ieder geval je pomp niet gekoeld, en dat vind deze sowieso niet zo fijn.

Dat die 6,5 bar doet, dat zegt eigenlijk ook niet zo veel. De pomp moet zowel druk als volume kunnen produceren. Immers met een fietspomp krijg ik een autoband ook op 6,5 bar, maar dan ben ik wel even bezig... met een verstopt brandstoffilter krijg je ook wel 6,5 bar op die manier, maar dat lukt niet meer als je hem met een t-stuk aangesloten hebt.

Mocht je zo'n t-stuk op de kop kunnen tikken, kun je ook controleren of er druk op de rail blijft staan bij motor uit. Na 20 minuten moet er nog steeds minimaal 2 bar op blijven staan. Is dit niet het geval, dan heb je mogelijk een lekke injector.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2021 08:26 #1465139 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Laatste test voor vervanging onderdelen
De bedrading.
Meet de weerstand van relais naar de injectoren en van LH naar de injectoren.
Is deze goed, nul, dan doe je een capaciteitstest door een lamp via de bedrading te laten branden. De lamp moet dezelfde weerstand hebben als de component.
Ik denk dat de dikke draad, LH tot injector en relais tot splitsing een H4 van 40 watt moet kunnen trekken. Vanaf splitsing tot injectoren 10 watt.
Kan wat meer zijn aangezien de belasting van de injectoren te zien is op het voltage van je boordspanning. Geef je veel gas dan zakt het voltage een tiende of meer.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk moet vervangen. De meeste kans zet ik op de pomp, daarna op de LH, dan de injectoren.
Uit kosten en werk overweging zou ik eerst de LH en de injectoren uitruilen.

@Roben andere beledigden: ik lees ook vaak ergens overheen en geef dan een verkeerd advies. Op het forum krijg je veel adviezen vanuit een ieders gezichtspunt. Of dat de vraagsteller helpt? Vandaar mijn reactie.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC