Prutteltje

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2021 19:37 #1464805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt inderdaad, maar het lijkt me
Dat het gezocht moet worden in de aansturing van de injectoren, aangezien deze zichtbaar (testlampje) hapert, precies met het haperen/weigeren van de motor mee.
Dit zou een mooie constante knipper moeten zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2021 18:47 #1464956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Code
Ik heb even opgezocht hoe dat uitlezen ook al weer ging. Zo simpel...

Hij geeft 1-1-1 aan, ik krijg er niet meer uit. Dat zou betekenen dat er niets mis is toch?

Ik zal proberen iets te verzinnen om druk te meten, toch vind ik het testlampje bij de injectoren erg verdacht, toch?

Dan is de tip over de computer bij de passagiersvoeten misschien toch niet zo gek. Heeft iemand iets liggen om te testen?

Andere inspiratie?

Over de bougies, op LPG loopt ie mooi. alleen stationair is ie in de war (wisselend tussen 1800 of 500, net waar hij zin in heeft, met andere cisklep zelfde effect). Weet nog niet of dit iets met het niet lopen op benzine te maken heeft. Maar bougies zijn goed. Zijn ook gewone NGK’ s. Ik vervang ze netjes iedere grote beurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2021 18:56 #1464957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ecu
Het nummer van de ecu is 0 280 000 951.

Ik zie op MP verschillende aangeboden worden, met verschillende nummers, Moet het per se exact dit nummer zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2021 20:40 #1464963 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Kan je
er wel eentje sturen maar denk niet dat daar de oorzaak zit. Ik heb graag ongelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2021 22:11 #1465060 door V700 register
Het lijkt toch echt in de aansturing van de injectoren te zitten? Gezien het testlampje...

Mijn inspiratie raakt een beetje op.

Ik heb de druk op de injectorrail gemeten, met wat lekkage aan mn meetapparatuur kwam ik nog op 6,5 bar. Moet genoeg zijn toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2021 22:55 #1465061 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lijkt mij niet goed
6.5 bar is veel te hoog.Meting kan ook niet kloppen. Moet 3 bar zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2021 14:39 #1465064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pruttelen
Als ik het schema van de injectie bekijk kom ik tot het volgende: op de injectoren staat +12v via de groen/rode draad. Deze spanning wordt geleverd als relais 464, het injector relais, is geactiveerd. Dit relais wordt door connector 9, naast andere relais en kleppen, van de ECU aangestuurd. De injectoren worden door de ECU aan massa geschakeld en leveren dan brandstof. Als er geen benzine wordt geïnjecteerd kan of de ECU, of het relais of de aansturing van het relais defect zijn. Meest eenvoudig is het meten van de spanning op de groen/rode draad bij ingeschakeld contact.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2021 15:35 #1465065 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic En tijdens starten en lopen
Moet continu 12v op staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2021 20:04 #1465072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah,
Ah, dankjewel, ga ik verder met meten

Die 6,5 bar is direct vanaf de pomp, waar het de injectorrail in gaat. De regelaar zit aan het eind van de rail, en reduceert tot 3 bar en gooit het overige er weer uit via de retour.
Toch? Ik heb gemeten zonder t stuk, die had ik niet. Ik heb de slang los gehaald, en mijn meter op de slang vanaf de pomp gezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2021 20:54 #1465078 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic 6,5 bar
Ja dan kan die 6,5 bar wel kloppen omdat de pomp teveel tegendruk krijgt en dan zulke drukken gaat leveren. Wil je een nette meting doen moet je toch echt via een t-stuk meten of hem op het ventiel op de injector rail schroeven wat er speciaal voor zit tussen injector 1 en 2 vanaf voor gezien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD