Prutteltje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 13:59 #1464776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekt
Aan de 'achterkant" van de drukregelaar zit een slangetje als je die er af trekt lekt er dan benzine ? ( dat mag dus niet en is de regelaar stuk)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 15:29 #1464778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee dat lekt niet. Heb ik inderdaad al eens gehad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 17:41 #1464779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels
Inmiddels even tijd gevonden om de retour los te halen, die spuit flink door hoor, lijkt me dat hij wel pompt. Geen druk gemeten, maar als hij flink uit de retour spuit, moet hij genoeg druk hebben toch?

Met al het testen liep hij ook zomaar ergens een minuut of twee perfect op benzine, en daarna weer helemaal niets.

Op de intank pomp kwam trouwens keurig 12v te staan, op roze en grijs bij mij.

Het schommelen op stationair bleek de CIS klep te zijn, die heb ik vervangen. Had niets met het niet willen lopen op benzine te maken.

Als mijn zienswijze klopt, krijgt hij benzine tot aan de injectorrail, en mechanisch is alles goed, ook de ontsteking is goed (loopt mooi op lpg)

Dan moet er iets zijn waarom hij de injectoren niet aanstuurt?

Toch de computer verdacht?
Misschien wel iets mis in de schakeling benzine/lpg. Ook op lpg loopt de benz pomp altijd door. Hij schakelt dus het inspuiten uit. Daarin misschien sluiting? Pff, wat een zoektocht, wat voor draadjes zouden dat nu weer zijn... Dan kan ik iets testen.

Ik ben mn werkplaatshandboek kwijt, weet niet meer hoe ik moet uitlezen, kan ik nog proberen op te zoeken.

Andere inspiratie?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 17:56 #1464780 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Testen
Draai er eens een bougie uit om de kleur te controleren na niet starten op benZine.
Zet een testlampje op de grijze aanstuurdraad van de injectoren en kijk wat het lampje doet bij starten.
Controleer de aarde draad tussen LH en inlaatspruitstuk en de massa van de kop en de dynamo op het spruitstuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 17:59 #1464781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LH?
Wat is LH?

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-01-2021 20:22 #1464786 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De injectoren worden tegen schutbord
ter hoogte van de bobine onderbroken. Degrijze draad word daar onderbroken door de LPG installatie.
Maak die onderbreking ongedaan en je lpg installatie is uitgeschakeld.

De retourslang dichtknijpen geeft ook een hogere druk in je injectoren. Loopt ie dan wel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 21:04 #1464787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah,
Aha, dank voor deze info!

Ik heb net getest met een lampje op de connector voor een injector. Die knippert wel als de motor loopt/pruttelt op benzine, en als hij niet neigt aan te slaan tijdens het starten, knippert deze testlamp ook niet. Het zit hem dus echt in het onbetrouwbaar aansturen van de injectoren. We komen er wel!!

Je zegt dat er een grijze draad van de injectoren langs het schutbord loopt? Ik ga zoeken....

Er zit inderdaad van alles van de lpg-installatie bij de bobine in de buurt.

(Er loopt daar wel een bruine draad weet ik toevallig, dat is een massa van de injectorrail. Die had de vorige motor ook Nu ik twee jaar terug deze (ook b230f) motor er in zette, zat ik te zoeken waarom die niet wou lopen. Bleek ik deze draad vergeten over te zetten. Is dus een belangrijke. Ik heb hem net gechecked, en deze is wel goed volgens mij. Zit onder de bobine aan draadboom. Niet aan lpg installatie.

Ik ga zoeken naar grijze draad!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2021 21:40 #1464789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden
Grijze draad gevonden, wordt inderdaad onderbroken door lpg. Heb dit ongedaan gemaakt, maar helaas, geen verandering. Nog steeds af en toe een pruttel, af en toe een seconde of soms twee lopen, en soms ook helemaal niets.

Oja, zoals eerder voorgesteld, alle massa draden van en rondom het blok zijn in orde.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-01-2021 13:23 #1464795 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic bougies
Adrian vroeg ook al naar de kleur van de bougies. Ik heb een keer soortgelijk probleem gehad en uiteindelijk zelfs afgesleept met een 240 waar "iridium"? bougies inzaten, bougies zonder een haakje met 4 platte vlakjes. Spuugduur en zogenaamd onderhoudsvrij, schoon en uiteindelijk goedkoper, betere verbranding, goed voor je kunstgebit, maar binnen 3000 kilometer wat het over met Bartje.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2021 15:09 #1464801 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De pompdruk
meten op de rail is het beste. De pomp kan wel aardig volume leveren maar of er voldoende druk is blijft toch de vraag.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC