- Berichten: 1
Temperatuurmeter geeft altijd over de helft aan.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2020 19:38 #1459478
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Volgens
mij kan je er juist beter Evans ingooien dan Volvo KVS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2020 11:07 #1459540
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic "Die meter is zo ontzettend
"Die meter is zo ontzettend gedempt omdat Volvo in de 240 veel vragen/klachten kreeg over een uitslaande meter. Iets wat mensen ongerust maakte, maar geen kwaad kon. In de 240 is als gevolg hiervan een aanvullend printplaatje in de meter gekomen. Deze zorgde ervoor dat de meter over een bepaald bereik in dezelfde stand blijft staan om klachten/vragen te voorkomen. Bij een 240 kan dit printplaatje verwijderd worden, maar bij de 7/9 serie is het compleet geïntegreerd in de meter zelf. "
Duidelijk, het is ook niet gek dat er een flink vertraging in zit. Maar vind dit wel heel erg (niet kloppen) om tussen de 60-120 graden precies hetzelfde aan te geven. een stukje rechts van het midden terwijl ik juist een thermostaat met een van 87 graden heb. :S
Ga nu eerst kijken of de low speed fan weer gewoon kan aanspringen en uitgaat.
En op zoek naar een aftermarket temperatuur klokje die de werkelijke temperatuur aangeeft . Het liefst zou ik de temperatuur van de cilinderkop pakken, maar als dit niet gaat toch maar ergens in de radiateur. Zijn meerdere mogelijkheden zag ik al.
Duidelijk, het is ook niet gek dat er een flink vertraging in zit. Maar vind dit wel heel erg (niet kloppen) om tussen de 60-120 graden precies hetzelfde aan te geven. een stukje rechts van het midden terwijl ik juist een thermostaat met een van 87 graden heb. :S
Ga nu eerst kijken of de low speed fan weer gewoon kan aanspringen en uitgaat.
En op zoek naar een aftermarket temperatuur klokje die de werkelijke temperatuur aangeeft . Het liefst zou ik de temperatuur van de cilinderkop pakken, maar als dit niet gaat toch maar ergens in de radiateur. Zijn meerdere mogelijkheden zag ik al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2020 23:27 #1459576
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Koelsensor van een BMW proberen.
Misschien is deze manier een beetje omslachtig.
Ga nog eens kijken of het niet via de normale sensor lukt.
Zo mooi zijn als ik ergens de waardes kan na vinden die de sensor zou moeten geven.
Zodat ik zeker weet dat het niet aan de sensor ligt
Als dat niet lukt kan ik gewoon zo'n BMW sensor rechtstreeks op de radiateur schroeven zodat de fan zeker werkt.
In de twee onderstaande video's wordt het uitgelegd hoe dat werk.
Electric Fan Conversion Installation in a Volvo 240 1984
89 XJ BMW Dual Temp Switch & 2 Speed Fan Wiring
Ga nog eens kijken of het niet via de normale sensor lukt.
Zo mooi zijn als ik ergens de waardes kan na vinden die de sensor zou moeten geven.
Zodat ik zeker weet dat het niet aan de sensor ligt
Als dat niet lukt kan ik gewoon zo'n BMW sensor rechtstreeks op de radiateur schroeven zodat de fan zeker werkt.
In de twee onderstaande video's wordt het uitgelegd hoe dat werk.
Electric Fan Conversion Installation in a Volvo 240 1984
89 XJ BMW Dual Temp Switch & 2 Speed Fan Wiring
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2020 17:06 #1459592
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic eerdere setups
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2020 17:13 #1459615
door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic mooie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam