Koppakking ligt eruit. 940 lpt ‘98
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 15:34 #1457001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koud bijgevuld tot MAX
en dan zakt het idd iets..
gisteren was het verder gezakt dan MIN er stond nog precies een laagje onder in het tankje..
ga vandaag in elk geval wat universele vloeistof bijkopen en morgen na elke 100 km even checken..
gisteren was het verder gezakt dan MIN er stond nog precies een laagje onder in het tankje..
ga vandaag in elk geval wat universele vloeistof bijkopen en morgen na elke 100 km even checken..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 16:10 #1457002
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Let op met universele vloeistof
Ik weet niet zeker of er verschil is tussen benzine- en dieselblokken, maar bij de laatste maakt het wel degelijk uit welke koelvloeistof je erin gooit. Een paar jaar terug bleek ik last te hebben van weglekkende koelvloeistof en heb toen om de tijd door te komen totdat ik bij de garage terecht kon roze koelvloeistof bij de (Shell)pomp op de hoek gekocht. Na een paar dagen merkte ik dat ik steeds eerder moest bijvullen. Het bleek dat deze koelvloeistof de rubber slangen aantastte. Ik had er blauwe koelvloeistof moeten ingooien. Weer wat geleerd: koelvloeistof is niet genderneutraal.
Voordat je iets erin gooit dat de kwaal verergert zou ik eerst online checken welke koelvloeistof erin kan zonder vervelende bijwerkingen. In mijn geval bleek dat, behalve de officiele Volvo koelvloeistof, de blauwe koelvloeistof van de Action te zijn. Mocht je niets kunnen vinden, dan zou ik zoeken naar de dichtstbijzijnde Volvogarage.
Sterkte met de terugreis.
Voordat je iets erin gooit dat de kwaal verergert zou ik eerst online checken welke koelvloeistof erin kan zonder vervelende bijwerkingen. In mijn geval bleek dat, behalve de officiele Volvo koelvloeistof, de blauwe koelvloeistof van de Action te zijn. Mocht je niets kunnen vinden, dan zou ik zoeken naar de dichtstbijzijnde Volvogarage.
Sterkte met de terugreis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2019 16:18 #1457003
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er zit nu geel/groene KVS in
Soort fluoriscerende kleur geel. (komt uit een garage waar ze ook verschillende merken en soorten voertuigen onderhouden)
Ik had al even zitten zoeken welk soort dat is, maar kan nergens iets vinden wat er op lijkt. Loop zo wel even langs de automaterialen handel. Die hebben wel verschillende soorten neem ik aan. Blauw en roze vallen in ieder geval af...
Als ik niets kan vinden gooi ik er voor de terugreis gedemineraliseerd water in. (iets is in dit geval beter dan niets...)
Ik had al even zitten zoeken welk soort dat is, maar kan nergens iets vinden wat er op lijkt. Loop zo wel even langs de automaterialen handel. Die hebben wel verschillende soorten neem ik aan. Blauw en roze vallen in ieder geval af...
Als ik niets kan vinden gooi ik er voor de terugreis gedemineraliseerd water in. (iets is in dit geval beter dan niets...)
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-10-2019 09:43 #1457018
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Blauw, roze groen geel paars.
Blauw, roze groen geel paars....
De kleur geeft 0,0 zekerheid over wat voor soort koelvloeistof er in zit...
Over welke kleur waarbij hoort is geen enkele afspraak gemaakt.
Daarbij is dat ook ondoenlijk; het aantal kleuren wat van mekaar te onderscheiden is, is vele malen kleiner dan de verschillende soorten koelvloeistof.
Tenzij het goed gedocumenteerd is, zou ik wanneer je de boel voor het eerst moet bijvullen altijd alles verversen. Zodat je weet wat er in gaat, en geen rare mix van vloeistoffen krijgt welke mekaar wellicht niet kunnen verdragen...
Voor de prijs hoef je het niet te laten, koelvloeistof kost de wereld niet.
Tevens heb je de geruststelling dat er vers sap in zit, want wie weet hoe lang het spul er al in zit...
De kleur geeft 0,0 zekerheid over wat voor soort koelvloeistof er in zit...
Over welke kleur waarbij hoort is geen enkele afspraak gemaakt.
Daarbij is dat ook ondoenlijk; het aantal kleuren wat van mekaar te onderscheiden is, is vele malen kleiner dan de verschillende soorten koelvloeistof.
Tenzij het goed gedocumenteerd is, zou ik wanneer je de boel voor het eerst moet bijvullen altijd alles verversen. Zodat je weet wat er in gaat, en geen rare mix van vloeistoffen krijgt welke mekaar wellicht niet kunnen verdragen...
Voor de prijs hoef je het niet te laten, koelvloeistof kost de wereld niet.
Tevens heb je de geruststelling dat er vers sap in zit, want wie weet hoe lang het spul er al in zit...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2019 10:00 #1457032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terugreis zonder kvs verlies gereden
gisteren weer 600 km duitse Autobahn gereden. Rustig aan gedaan (max 120 km p/uur) en een aantal keren gecheckt, maar geen verlies van KVS meer vastgesteld.
Ik hou het in de gaten de komende tijd.
Verbruik was trouwens 1 op 8, beter wordt het niet met een automaatbak en een gasverdamper in het vooronder...
Ik hou het in de gaten de komende tijd.
Verbruik was trouwens 1 op 8, beter wordt het niet met een automaatbak en een gasverdamper in het vooronder...
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2019 00:01 #1457051
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Toch
die luchtbel.
Zat gewoon een boertje dwars wellicht.
Zat gewoon een boertje dwars wellicht.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2019 19:27 #1457066
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Met 120 moet het eigenlijk
Met 120 moet het eigenlijk wel iets zuiniger kunnen.
Sensor in koelvloeistofbakje is een kleine investering die er voor zorgt dat je met een veel rustiger gevoel kan rijden
Grtz Daniel
Sensor in koelvloeistofbakje is een kleine investering die er voor zorgt dat je met een veel rustiger gevoel kan rijden

Grtz Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2019 23:03 #1457070
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind 1:8 heel netjes als
Ik vind 1:8 heel netjes als ik het vergelijk met mijn Truus, die haalt met dr B230FK blok en AW71L bak bij uitzondering 1:8 als ik 100-110 op cruisecontrol rij en dan moet ik serieus mijn best doen en meewind hebben. Gemiddeld verbruikt ze 1:6,5 ongeveer en als ik haast heb 1:5,7 ongeveer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2019 19:44 #1457080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn ook waardes die mij
Dat zijn ook waardes die mij bekend voorkomen Pieter. 1 op 8 lukt alleen als je achter elkaar 400 km op de cruise control
Rijdt. Tel hier nog een paar stevige heuvels bij op...zelfde
Rit rij ik vaker en in de zomer met de climatronic op 21gr is het verbruik 1 op 7,8
In de stad en uitsluitend lokaal rijden levert een verbruik op van 1 op 5,5
Rijdt. Tel hier nog een paar stevige heuvels bij op...zelfde
Rit rij ik vaker en in de zomer met de climatronic op 21gr is het verbruik 1 op 7,8
In de stad en uitsluitend lokaal rijden levert een verbruik op van 1 op 5,5
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2019 11:13 #1457097
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lange-termijn LPG verbruik
Lange-termijn LPG verbruik van Rooie Sien zit op 12,81 l/100km, dus 1:7,8 ongeveer. Daarbij komt een benzineverbruik van 0,65 l/100 km. Dit alles gemeten over ongeveer 220.000 km voornamelijk snelweg, lange afstanden, maar wel waar mogelijk met 130-140 km/h. Ik denk dat een berijder met minder haast zeker de 1:8 gemiddeld kan halen, en het helpt ook als je en langere eindreductie hebt: Rooie Sien heeft een 3,91 achteras, en ik verwacht met dergelijk gebruik dat een 3,54 achteras veel zuiniger is. Met mijn 740 met B230F en M47 icm 3,54 achteras reed ik ongeveer 1:9,5 op LPG.
Moderators: Jerry Stam