Horten en stoten b230fk op benzine en lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 08:46 #1448252
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekeringen
Zo is het ook bedacht door Vialle, zonder zekeringen is alles stroomloos en buiten bedrijf. De enige ingreep in het benzinesysteem is het verbreekrelais, maar dat moet actief worden aangestuurd om de benzineinjectie te onderbreken (naar massa geschakeld). Zonder voeding/aansturing naar dit relais draait de motor altijd op benzine.
Juist hier ging het bij mij mis: de voeding van dit massagegeschakelde relais komt niet via één van de LPi zekeringen, maar uit het benzinesysteem. Dus ook zonder LPi zekeringen krijgt het relais een 12V voeding. Interne kortsluiting door vocht en voilá, een storing op zowel benzine als LPG. Was niet 1, 2, 3 gevonden...
Juist hier ging het bij mij mis: de voeding van dit massagegeschakelde relais komt niet via één van de LPi zekeringen, maar uit het benzinesysteem. Dus ook zonder LPi zekeringen krijgt het relais een 12V voeding. Interne kortsluiting door vocht en voilá, een storing op zowel benzine als LPG. Was niet 1, 2, 3 gevonden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hank Houtman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 21:59 #1448274
door Hank Houtman
Beantwoord door Hank Houtman in topic Lmm en update
@Daniël
Goede kans natuurlijk dat er met de lmm ook iets aan de hand is. Je noemt Martijn. Ik ken hem niet is het een garagist? En waar zit hij in Nederland?
Update van de situatie:
Vandaag snelweg gereden met aanhanger enz. Ging goed op benzine met cis klep aangesloten en vacuümslang van brandstofdrukregaar los gekoppeld en afgeplakt om aanzuigen van valse lucht te voorkomen. Daarnaast alle zekeringen van de lpi eruit.
Hij lijkt nu aardig goed te lopen. Punt is natuurlijk dat de brandstof druk nu niet goed geregeld is. Dat kan nog wat haperingen geven. Ik heb ook het gevoel dat ik wat vermogen mis.
Acties als ik weer in Nederland ben zijn:
1 Foutcodes uitlezen
2 proefdraaien met andere lmm
3 nalopen van stekkers enz op corrosie
4 relais op schutbord linksvoor checken
5 lambda sonde checken
Ik verwacht dat ik nu zonder al teveel problemen weer in Nederland kan komen op benzine,
Hartelijke groet en dank voor het meedenken.
Hank
Goede kans natuurlijk dat er met de lmm ook iets aan de hand is. Je noemt Martijn. Ik ken hem niet is het een garagist? En waar zit hij in Nederland?
Update van de situatie:
Vandaag snelweg gereden met aanhanger enz. Ging goed op benzine met cis klep aangesloten en vacuümslang van brandstofdrukregaar los gekoppeld en afgeplakt om aanzuigen van valse lucht te voorkomen. Daarnaast alle zekeringen van de lpi eruit.
Hij lijkt nu aardig goed te lopen. Punt is natuurlijk dat de brandstof druk nu niet goed geregeld is. Dat kan nog wat haperingen geven. Ik heb ook het gevoel dat ik wat vermogen mis.
Acties als ik weer in Nederland ben zijn:
1 Foutcodes uitlezen
2 proefdraaien met andere lmm
3 nalopen van stekkers enz op corrosie
4 relais op schutbord linksvoor checken
5 lambda sonde checken
Ik verwacht dat ik nu zonder al teveel problemen weer in Nederland kan komen op benzine,
Hartelijke groet en dank voor het meedenken.
Hank
- Hank Houtman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 22:06 #1448275
door Hank Houtman
Beantwoord door Hank Houtman in topic @ 1up relais
Ik heb het relais gevonden het zit een beetje verstopt. Er moet nog zo'n zelfde relais zij dat je met elkaar kunt uitwisselen. Is dat bij 'onze' 940 ook zo? Dan kan ik dat nu nog uitwisselen.
Voor de rest laat ik het nu maar even zitten. Niet teveel overhoop halen.
het zodra ik t
Voor de rest laat ik het nu maar even zitten. Niet teveel overhoop halen.
het zodra ik t
- Hank Houtman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 22:11 #1448276
door Hank Houtman
Beantwoord door Hank Houtman in topic Lmm uitwisselen
Is er iemand in de buurt van veenendaal van wie ik een goed werkende lmm kan lenen. Dat zal na 22 augustus zijn.
Dank bij voorbaat!
Hank
Dank bij voorbaat!
Hank
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 22:16 #1448278
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Utrecht
En vast ook wel en benzine relais
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2018 22:21 #1448279
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Martijn/BTI
Martijn is van het bedrijf Bijlsma Technical Innovations wat die samen met zijn broer doet en is voornamelijk het tunen van de Volvo's. En Martijn regelt/doet daar voornamelijk het werkplaats gedeelte.
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...n-tijdens-het-rijden
in dit linkje staat meer over hun. Ze zitten in Swalmen = omgeving Roermond.
Ben pas zelf ook naar hem toe gegaan. Maar voor die prijs die ze vragen kun je bijna zelf geen eens preventief onderdelen gaan wisselen. Zou je brandstofdrukregelaar wel ff fixen aangezien je nu toch al weet dat deze kapot is.
Wat betreft het relais. Dat zag ik inderdaad ook staan maar ons koelfan relais ziet er toch wel heel anders uit dat dit relais. Maar misschien dat je deze nu toch wel weer ff met rust kan laten als je CIS-klep nu wel werkt.
Ben pas zelf ook naar hem toe gegaan. Maar voor die prijs die ze vragen kun je bijna zelf geen eens preventief onderdelen gaan wisselen. Zou je brandstofdrukregelaar wel ff fixen aangezien je nu toch al weet dat deze kapot is.
Wat betreft het relais. Dat zag ik inderdaad ook staan maar ons koelfan relais ziet er toch wel heel anders uit dat dit relais. Maar misschien dat je deze nu toch wel weer ff met rust kan laten als je CIS-klep nu wel werkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2018 11:37 #1448285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorverbinden
Dat radio ontstoringsrelais 2/12 heeft als functie om 12V voeding direct van de accu op de injectoren en bobine te zetten. Als die via contactslot zou lopen, kan dit blijkbaar storing op de radio geven.
Je zou de werking van het relais ook kunnen testen door die tijdelijk door te verbinden. De injectoren en bobine krijgen dan continu 12V, ook als je de motor uitzet, dus de doorverbinding moet je naderhand wel weer verwijderen.
Volgens het 97/98 schema zou je pen 4 (rood, vanaf accu) met pen 3 (blauw, naar bobine / injectoren) moeten doorverbinden. De zwarte en blauw/gele draden zijn voor de aansturing van het relais.
Je zou de werking van het relais ook kunnen testen door die tijdelijk door te verbinden. De injectoren en bobine krijgen dan continu 12V, ook als je de motor uitzet, dus de doorverbinding moet je naderhand wel weer verwijderen.
Volgens het 97/98 schema zou je pen 4 (rood, vanaf accu) met pen 3 (blauw, naar bobine / injectoren) moeten doorverbinden. De zwarte en blauw/gele draden zijn voor de aansturing van het relais.
- Hank Houtman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2018 19:38 #1448301
door Hank Houtman
Beantwoord door Hank Houtman in topic Doorverbinden
Hoi Rob,
Dank voor het uitzoeken. Voor nu werkt eea voldoende. Ik heb geen spullen bij de hand om het goed te regelen. Als het noodzaak zou zijn dan vind ik wel een oplossing. Dus ik.laat het even voor wat het is. Thuis ga ik het aanpakken. Ook bij de wagen van mijn pa. Groet. Hank
Dank voor het uitzoeken. Voor nu werkt eea voldoende. Ik heb geen spullen bij de hand om het goed te regelen. Als het noodzaak zou zijn dan vind ik wel een oplossing. Dus ik.laat het even voor wat het is. Thuis ga ik het aanpakken. Ook bij de wagen van mijn pa. Groet. Hank
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2018 19:05 #1448876
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Sjongejonge
Ervaren monteurs die nooit last hebben van een defecte bobine. En gasboeren die even een zeer belangrijk onderdeel, de diagnoseunit er uit slopen.
Je zou ze de b***** van de r*** afscheuren, de een na de ander.
Dit lijkt op een brandstofrelais. Of een gebrekkige verbinding tussen LH en ontstekingsmodule. Misschien moet je de LH of de EZK er wel uitgooien, da's minder.
De CIS klep (officieel stationairklep) regelt alleen het stationair toerental, en uitsluitend wanneer de motor stationair loopt. Verder niets, al worden deze klep wel eens magische vermogens toegeschreven.
Doorrijden is geen optie, tenzij je een nieuwe kat of lambdasensor wilt hebben, althans, wanneer deze inmiddels nog niet zijn overleden.
Doorrijden met een defecte brandstofregelaar is erg fijn, ik heb er eens bijna een uitgebrande Volvo mee gehad. Het ding gaf in een keer de geest, een benzinelucht verspreidde zich door het interieur onder de motorkap dreef het van de benzine. Gelukkig ben ik niet levensmoe, onmiddellijk (op berghelling!) contact uit, handrem er op en klossen achter de wielen. Wanneer het ding begint te lekken dus niet mee doorrijden.
Zo'n Volvo is geen schiettent! Maar een apparaat waar je serieus mee om moet gaan.
Kom je er niet uit met een dergelijke storing, dan hulp zoeken. en niet naar ervaren bobine-deskundigen en sloopgeile gasboeren luisteren...
Een heel aardige man is Timen uit Vaassen. Staat op de advertentiepagina. Heeft (bijna) alle onderdelen, nieuw en tweedehands. En weet/kan heel veel...
Je zou ze de b***** van de r*** afscheuren, de een na de ander.
Dit lijkt op een brandstofrelais. Of een gebrekkige verbinding tussen LH en ontstekingsmodule. Misschien moet je de LH of de EZK er wel uitgooien, da's minder.
De CIS klep (officieel stationairklep) regelt alleen het stationair toerental, en uitsluitend wanneer de motor stationair loopt. Verder niets, al worden deze klep wel eens magische vermogens toegeschreven.
Doorrijden is geen optie, tenzij je een nieuwe kat of lambdasensor wilt hebben, althans, wanneer deze inmiddels nog niet zijn overleden.
Doorrijden met een defecte brandstofregelaar is erg fijn, ik heb er eens bijna een uitgebrande Volvo mee gehad. Het ding gaf in een keer de geest, een benzinelucht verspreidde zich door het interieur onder de motorkap dreef het van de benzine. Gelukkig ben ik niet levensmoe, onmiddellijk (op berghelling!) contact uit, handrem er op en klossen achter de wielen. Wanneer het ding begint te lekken dus niet mee doorrijden.
Zo'n Volvo is geen schiettent! Maar een apparaat waar je serieus mee om moet gaan.
Kom je er niet uit met een dergelijke storing, dan hulp zoeken. en niet naar ervaren bobine-deskundigen en sloopgeile gasboeren luisteren...
Een heel aardige man is Timen uit Vaassen. Staat op de advertentiepagina. Heeft (bijna) alle onderdelen, nieuw en tweedehands. En weet/kan heel veel...
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2018 19:47 #1448879
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Hoho
De gasboer heeft er helemaal niks vanaf gesloopt. Want dit is een wagen uit “97 en heeft dus de OBD stekker in de middenconsole zitten. En de wagen heeft daar nooit de diagnoseunit bij de veerpoot gehad..
Moderators: Jerry Stam