Loopt slecht op benzine slaat af, loopt perfect op gas. Hulp in Italie. Opgelost. Helemaal Blij. :-)
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-06-2018 13:03 #1446595
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zet alle stroomverbruikers uit
Ook airco.
Als ie dan nog slecht loopt heb je het antwoord op de vraag of de dynamo een probleem veroorzaakt.
Als ie dan nog slecht loopt heb je het antwoord op de vraag of de dynamo een probleem veroorzaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2018 13:43 #1446596
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic beetje onwaarschijnlijk die dynamo
Dan moet je het op LPG ook merken.
Meest waarschijnlijk pomp of omschakelrelais/zekeringen/contacten, zoals Gerben aangeeft.
Benzine aanvoer al gecontroleerd bij het slangetje?
Om benzine aanvoer te controleren kun je ook met een spuitbus in het luchtfilterhuis spuiten. Gaat de motor dan wel lopen, heb je een brandstof tekort.
Meest waarschijnlijk pomp of omschakelrelais/zekeringen/contacten, zoals Gerben aangeeft.
Benzine aanvoer al gecontroleerd bij het slangetje?
Om benzine aanvoer te controleren kun je ook met een spuitbus in het luchtfilterhuis spuiten. Gaat de motor dan wel lopen, heb je een brandstof tekort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 09:28 #1446637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 dingen volgens de garage
Buongiorno,
Zojuist bij de garage geweest.
Volgens hem kan het aan 3 dingen liggen,
De temperatuursensor, de injectoren of de brandstofpomp.
Ikzelf vermoed gewoon de brandstofpomp.
Hoe kan ik de temperatuursensor testen? Of is dat niet te doen, stuk is stuk, doet ie het doet het..
Woensdagochtend gaat ie meten.
De dynamo komt weer terug. Dan laat ik die in Nederland reviseren en gaat er weer in.
Groet en dank allen.
Zojuist bij de garage geweest.
Volgens hem kan het aan 3 dingen liggen,
De temperatuursensor, de injectoren of de brandstofpomp.
Ikzelf vermoed gewoon de brandstofpomp.
Hoe kan ik de temperatuursensor testen? Of is dat niet te doen, stuk is stuk, doet ie het doet het..
Woensdagochtend gaat ie meten.
De dynamo komt weer terug. Dan laat ik die in Nederland reviseren en gaat er weer in.
Groet en dank allen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 09:59 #1446638
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Temperatuursensor met koude
Temperatuursensor met koude motor gewoon het stekkertje lostrekken. Dan denkt hij dat het ijskoud is, en daarmee gaat hij sterk verrijken. Starten zou dan in elk geval moeten lukken.
Zie je geen verandering, dan kan je denk ik die sensor wel uitsluiten.
Zie je geen verandering, dan kan je denk ik die sensor wel uitsluiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 12:01 #1446642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar,
Ok. Dan ga ik dat morgen nog even doen.
Ik zag net dat er 3 stekkers in het blok zitten onder de cisklep.
Welke is het die ik los kan trekken?
Thanks.
Ik zag net dat er 3 stekkers in het blok zitten onder de cisklep.
Welke is het die ik los kan trekken?
Thanks.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 13:16 #1446647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgsysteem
Het LPG systeem volgt het benzinesysteem. De gascomputer gebruikt de signalen naar de benzineinjectoren om de juiste hoeveelheid gas in te spuiten. Een verkeerde temperatuurmeting heeft daarom ook gevolgen voor het draaien op gas.
Ik zou mijn geld op een verstopt benzinefilter of de benzinepomp zetten...
Ik zou mijn geld op een verstopt benzinefilter of de benzinepomp zetten...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2018 10:48 #1446692
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tenzij alleen de koudestart
Tenzij alleen de koudestart-verrijking niet werkt, omdat de sensor niet doorgeeft dat hij nog koud is.
De LPG installatie merkt daar niets van, omdat die pas overschakelt als het spulletje wat warmer is (en daarvoor gebruikt hij vaak een eigen sensor).
Koudestart-verrijking is niet nodig in een gasinstallatie, en daarom mag een G3 installatie niet op LPG starten. Dat geeft onnodig vuile uitlaatgassen.
Het is gemakkelijk uit te sluiten met een kleine check (al weet ik zo niet welke stekker de temperatuursensor is) en dus zou ik het willen uitsluiten. De kans dat het inderdaad brandstofpomp of filter is, is wel veel groter.
De LPG installatie merkt daar niets van, omdat die pas overschakelt als het spulletje wat warmer is (en daarvoor gebruikt hij vaak een eigen sensor).
Koudestart-verrijking is niet nodig in een gasinstallatie, en daarom mag een G3 installatie niet op LPG starten. Dat geeft onnodig vuile uitlaatgassen.
Het is gemakkelijk uit te sluiten met een kleine check (al weet ik zo niet welke stekker de temperatuursensor is) en dus zou ik het willen uitsluiten. De kans dat het inderdaad brandstofpomp of filter is, is wel veel groter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2018 17:49 #1446703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp
Toch.
Met starten geeft hij iets benzine, daarna wordt de druk te weinig en slaat hij af. Als hij warm is schakelt hij over naar gas.
Vandaag laten onderzoeken door de garage. Eigenlijk was alles ok, behalve de pomp, en, de brandstoftank zelf. Hij zei dat die dermate verroest is dat ze het niet aandurven om daar mee aan de gang te gaan.
Een pomp zouden ze nog kunnen doen maar een brandstoftank zouden ze niet aan kunnen komen, en ze vinden het te veel risico om alleen de pomp te doen.
Dus... maar even na denken wat ik ga doen. Ik weet niet eens of ik uberhaupt een goede brandstoftank zou kunnen kopen, een pomp gaat wel lukken denk ik.
In augustus zijn we in Nederland met de auto. Tot die tijd op gas rondrijden. Het scheelt dat het warm is, als ik de straat hier uitrij staat ie al op gas.
In ieder geval, bedankt allen voor het meedenken. Mochten jullie nog wat weten betreft een tank, of een pomp, dan hou ik me aanbevolen. We willen in ieder geval nog zeker een jaar of 10 blijven rijden in deze auto.
Jasper
Met starten geeft hij iets benzine, daarna wordt de druk te weinig en slaat hij af. Als hij warm is schakelt hij over naar gas.
Vandaag laten onderzoeken door de garage. Eigenlijk was alles ok, behalve de pomp, en, de brandstoftank zelf. Hij zei dat die dermate verroest is dat ze het niet aandurven om daar mee aan de gang te gaan.
Een pomp zouden ze nog kunnen doen maar een brandstoftank zouden ze niet aan kunnen komen, en ze vinden het te veel risico om alleen de pomp te doen.
Dus... maar even na denken wat ik ga doen. Ik weet niet eens of ik uberhaupt een goede brandstoftank zou kunnen kopen, een pomp gaat wel lukken denk ik.
In augustus zijn we in Nederland met de auto. Tot die tijd op gas rondrijden. Het scheelt dat het warm is, als ik de straat hier uitrij staat ie al op gas.
In ieder geval, bedankt allen voor het meedenken. Mochten jullie nog wat weten betreft een tank, of een pomp, dan hou ik me aanbevolen. We willen in ieder geval nog zeker een jaar of 10 blijven rijden in deze auto.
Jasper
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2018 18:25 #1446705
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Benzinetank 940 uit 1997
Een 940 uit "97 heeft toch al een kunststof benzinetank?!
Of bedoelen ze de ophangen strips van de tank? Deze zijn bij Estate te bestellen.
Of bedoelen ze de ophangen strips van de tank? Deze zijn bij Estate te bestellen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2018 18:37 #1446706
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Wij zijn vorig jaar 20 kilometer voor Göteborg gestrand op weg naar Stena Line, de ferry naar Kiel, bergingsdienst erbij, die heeft ons naar de boot gebracht en de volgende dag is er in Kiel een nieuwe brandstofpomp gemonteerd.
Onze 945 is van MJ 1996, ik heb de garage in Kiel niet over roest horen spreken.
Thuis in Wormer wisselen wij in een dorpsgarage waar ik een dag in de week sleutel wel vaker brandstofpompen, die komen vaak uit slopers die al jaren op het erf staan, altijd zonder probleem.
Ik durf het niet hardop te zeggen, maar toch, ze hebben er geen zin in, probeer ze te overtuigen dat het goed te doen is.
En als ze er toe overgaan, laat ze er op letten de goede pomp te bestellen, geef hun het juiste motortype op.
Succes, groeten,
Onze 945 is van MJ 1996, ik heb de garage in Kiel niet over roest horen spreken.
Thuis in Wormer wisselen wij in een dorpsgarage waar ik een dag in de week sleutel wel vaker brandstofpompen, die komen vaak uit slopers die al jaren op het erf staan, altijd zonder probleem.
Ik durf het niet hardop te zeggen, maar toch, ze hebben er geen zin in, probeer ze te overtuigen dat het goed te doen is.
En als ze er toe overgaan, laat ze er op letten de goede pomp te bestellen, geef hun het juiste motortype op.
Succes, groeten,
Moderators: Jerry Stam