Loopt slecht op benzine slaat af, loopt perfect op gas. Hulp in Italie. Opgelost. Helemaal Blij. :-)
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 11:44 #1446548
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het is nog steeds niet
Het is nog steeds niet duidelijk om welk merk LPG het gaat. het Als het een Vialle LPI is dan zou ik het onderbreekrelais niet helemaal willen uitsluiten.
Piet
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 12:23 #1446549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja. Sorry,
Ja. Sorry,
Had gehoopt dat met dit alles het probleem over zou zijn. Het is een G3 installatie van het merk, Landi. Vorig jaar in Alkmaar laten inbouwen.
Als ik de auto koud start dan loopt ie pruttelend, en na 100 meter op gas. Gas uit, dan stopt ie er mee. Nu start ie dus ook niet meer.
Kzou het niet weten. Zojuist wel even gereden toen ie koud was, stationair toerental loopt nu mooi, op gas dan, en hij pakt lekkerder op.
Nu nog dit probleem..
Dank in ieder geval iedereen voor de input. Heel blij mee.
Had gehoopt dat met dit alles het probleem over zou zijn. Het is een G3 installatie van het merk, Landi. Vorig jaar in Alkmaar laten inbouwen.
Als ik de auto koud start dan loopt ie pruttelend, en na 100 meter op gas. Gas uit, dan stopt ie er mee. Nu start ie dus ook niet meer.
Kzou het niet weten. Zojuist wel even gereden toen ie koud was, stationair toerental loopt nu mooi, op gas dan, en hij pakt lekkerder op.
Nu nog dit probleem..
Dank in ieder geval iedereen voor de input. Heel blij mee.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 13:22 #1446550
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat klinkt wel alsof je om
Dat klinkt wel alsof je om een of andere reden geen benzine krijgt, of veel te weinig.
Is je brandstofilter recent? Dat zal wel, je had veel preventief gedaan. Drukregelaar lekt niet uitwendig, maar dat zegt weinig. Kan alsnog stuk zijn: dat weet je pas door de brandstofdruk te meten. Die moet 3 bar zijn op de rail.
Of de pomp doet het niet, danwel wordt niet aangestuurd. Je pomp zit waarschijnlijk in de tank (1997 en later): kan je iets horen zoemen door een open tankdop als iemand anders de auto op contact zet? Als je nog net de oude pomp hebt, zit die onder de wagenbodem, grofweg onder de linker voorstoel. Bij 1997 en later zit daar alleen het brandstoffilter, anders pomp en filter.
De pomp wordt aangestuurd door een relais, dat zit in de relaisbak in de middenconsole, achter de zekeringen.
Overignes zegt 'G3' nog helemaal niets over het type installatie. Dat is net zoiets als op 'welke motor' antwoorden dat het een diesel is...
Is je brandstofilter recent? Dat zal wel, je had veel preventief gedaan. Drukregelaar lekt niet uitwendig, maar dat zegt weinig. Kan alsnog stuk zijn: dat weet je pas door de brandstofdruk te meten. Die moet 3 bar zijn op de rail.
Of de pomp doet het niet, danwel wordt niet aangestuurd. Je pomp zit waarschijnlijk in de tank (1997 en later): kan je iets horen zoemen door een open tankdop als iemand anders de auto op contact zet? Als je nog net de oude pomp hebt, zit die onder de wagenbodem, grofweg onder de linker voorstoel. Bij 1997 en later zit daar alleen het brandstoffilter, anders pomp en filter.
De pomp wordt aangestuurd door een relais, dat zit in de relaisbak in de middenconsole, achter de zekeringen.
Overignes zegt 'G3' nog helemaal niets over het type installatie. Dat is net zoiets als op 'welke motor' antwoorden dat het een diesel is...
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 14:31 #1446551
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Landi kun je als het goed is
Landi kun je als het goed is op de volgende manier direct op LPG starten:
<blockquote>
Zet contact aan en druk de toets in om naar benzine te gaan
Zet contact uit
Zet contact aan en hou de knop ingedrukt tot de gele led aan gaat(is deze van benzine pompje afbeelding) ongeveer 5 sec
Start de motor nu zonder het contact uit te zetten , het voertuig start nu direct op gas
Iedere keer als het contact uit gezet wordt dient dit herhaald te worden voor een noodstart opmerking: noodstart werking kan alleen plaatsvinden als de schakelaar oplicht bij contact aan
</blockquote>
<blockquote>
Zet contact aan en druk de toets in om naar benzine te gaan
Zet contact uit
Zet contact aan en hou de knop ingedrukt tot de gele led aan gaat(is deze van benzine pompje afbeelding) ongeveer 5 sec
Start de motor nu zonder het contact uit te zetten , het voertuig start nu direct op gas
Iedere keer als het contact uit gezet wordt dient dit herhaald te worden voor een noodstart opmerking: noodstart werking kan alleen plaatsvinden als de schakelaar oplicht bij contact aan
</blockquote>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 15:59 #1446552
door V700 register
Dank je. Ik had het al uitgevonden. De manual van Landi erbij en de toets 5 seconden indrukken starten en hij loopt op gas. Starten gaat prima en daarna kan ik gewoon rijden.
Naar de garage geweest, maandag gaan ze kijken.
Ik ga zelf nog even naar de luchtmassameter kijken en eventueel naar het brandstof filter, misschien zit dat verstopt omdat ik vorige week veel op benzine heb gereden. Misschien toch wat prut erin ofzo.
Verder rijdt ie wel lekker, pakt eerder op en is wat feller. Ik denk met name het schoonmaken van het gasklephuis.
Kan ik weer aan mijn lijstje toevoegen voor eigen onderhoud.
Als er tips zijn, ik heb het weekend nog, dan kan ik dat doen. In ieder geval thanks voor de input.
Als ik wat verder ben dan laat ik het ook weten.
Wat betreft de Landi gasinstallatie, ik ga er nog even achteraan welke het precies is.
Beantwoord door V700 register in topic iets verder
Dank je. Ik had het al uitgevonden. De manual van Landi erbij en de toets 5 seconden indrukken starten en hij loopt op gas. Starten gaat prima en daarna kan ik gewoon rijden.

Naar de garage geweest, maandag gaan ze kijken.
Ik ga zelf nog even naar de luchtmassameter kijken en eventueel naar het brandstof filter, misschien zit dat verstopt omdat ik vorige week veel op benzine heb gereden. Misschien toch wat prut erin ofzo.
Verder rijdt ie wel lekker, pakt eerder op en is wat feller. Ik denk met name het schoonmaken van het gasklephuis.
Kan ik weer aan mijn lijstje toevoegen voor eigen onderhoud.
Als er tips zijn, ik heb het weekend nog, dan kan ik dat doen. In ieder geval thanks voor de input.
Als ik wat verder ben dan laat ik het ook weten.
Wat betreft de Landi gasinstallatie, ik ga er nog even achteraan welke het precies is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 21:27 #1446554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen op gas
Als die zo gestart kan worden op gas dan zou ik mij op dit moment verder niet al te druk maken over het rijden op benzine. Je kunt jezelf toch prima redden zo en die benzinepomp (want dat zal het wel zijn) komt dan in Nederland wel weer.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-06-2018 21:30 #1446555
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ga er maar vanuit dat je een Landirenzo dampgas injectie hebt.
Maak even een foto van bovenaf van de motorruimte. dan is dat duidelijk.
De vraag is hoe de lpg installatie het benzine systeem onderbreekt.
Eigenlijk zou je die onderbreking moeten herstellen.
Dan weet je zeker dat het aan je benzine installatie ligt.
Daar ga ik bovenstaande lezende wel van uit.
Denk dat je het beste even naar een landi dealer kunt gaan. Die kan zo zeggen of het in de LPG installatie zit of elders. Daarbij weten ze ook meer van de brandstofsystemen gemiddeld als een gewone garage.
landirenzo.com/it/installatori-impianti-metano-gpl
Zij kunnen ook vaststellen dat als ze de LPG installatie echt uit zetten hij ook echt uit is en dus goed op benzine zou moeten lopen.
Ze weten welke aansluiting er is gemaakt op de basis bedrading van de auto.
De vraag is hoe de lpg installatie het benzine systeem onderbreekt.
Eigenlijk zou je die onderbreking moeten herstellen.
Dan weet je zeker dat het aan je benzine installatie ligt.
Daar ga ik bovenstaande lezende wel van uit.
Denk dat je het beste even naar een landi dealer kunt gaan. Die kan zo zeggen of het in de LPG installatie zit of elders. Daarbij weten ze ook meer van de brandstofsystemen gemiddeld als een gewone garage.
landirenzo.com/it/installatori-impianti-metano-gpl
Zij kunnen ook vaststellen dat als ze de LPG installatie echt uit zetten hij ook echt uit is en dus goed op benzine zou moeten lopen.
Ze weten welke aansluiting er is gemaakt op de basis bedrading van de auto.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 09:31 #1446559
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Luchtmassameter kun je wel
Luchtmassameter kun je wel naar kijken, maar dat gaat je niet helpen.
Als die problemen heeft, dan merk je dat op zowel benzine als LPG.
Een verstopt filter? ja het kan en komt vast wel eens voor, maar dan moet je hem wel echt over lange tijd verwaarloosd hebben.
Als die problemen heeft, dan merk je dat op zowel benzine als LPG.
Een verstopt filter? ja het kan en komt vast wel eens voor, maar dan moet je hem wel echt over lange tijd verwaarloosd hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 11:20 #1446561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Landi en de brandstof pomp
Vannacht bedacht dat het de brandstof pomp zou kunnen zijn. Waar ik alleen niet uitkom is dat als ik start op benzine hij een beetje aanslaat pruttelt gas geef weg kan rijden en dan slaat hij af.
Dan zou het toch niet de bp kunnen hoeven zijn.
Dan zou het idd aan de gas cq benzinetoevoer liggen.
Maar eens kijken of Landi in de buurt zit. Bedankt voor de link.
Luchtmassameter mee eens.
Ik laat het niet los. Wil het eigenlijk wel opgelost hebben voor ik naar Nederland ga. Als het aan de lpg installatie ligt dan heb ik er geen goed gevoel over. Dan ben ik bang dat ik die ook om zeep help.
Ik heb juist voor deze trip alles laten doen vorig jaar. Brandstoffilter is vrijwel zeker vervangen. Wat wel zou kunnen is dat ik vorige week na enige tijd op benzine heb gereden en toch vuil is meegekomen en het filter verstopt zit. De auto heeft voordat ik hem kocht een tijdje stil gestaan.
Zal straks even een foto maken van de bovenkant van de motor.
Thanks voor de input
Dan zou het toch niet de bp kunnen hoeven zijn.
Dan zou het idd aan de gas cq benzinetoevoer liggen.
Maar eens kijken of Landi in de buurt zit. Bedankt voor de link.
Luchtmassameter mee eens.
Ik laat het niet los. Wil het eigenlijk wel opgelost hebben voor ik naar Nederland ga. Als het aan de lpg installatie ligt dan heb ik er geen goed gevoel over. Dan ben ik bang dat ik die ook om zeep help.
Ik heb juist voor deze trip alles laten doen vorig jaar. Brandstoffilter is vrijwel zeker vervangen. Wat wel zou kunnen is dat ik vorige week na enige tijd op benzine heb gereden en toch vuil is meegekomen en het filter verstopt zit. De auto heeft voordat ik hem kocht een tijdje stil gestaan.
Zal straks even een foto maken van de bovenkant van de motor.
Thanks voor de input
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 12:08 #1446562
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic controle brandstof pomp
Aan de brandstofrail zit een stukje rubber slang, iets van 10 cm lang.
Deze haal je los en hang je in een reservoir en je start de auto.
Er moet meteen een flinke lading uitkomen onder flinke druk als de startmotor tornt.
In een paar seconden een dL in een minuut wel een liter of zo.
Hiermee kun je de productie/werking van de pomp controleren.
Deze haal je los en hang je in een reservoir en je start de auto.
Er moet meteen een flinke lading uitkomen onder flinke druk als de startmotor tornt.
In een paar seconden een dL in een minuut wel een liter of zo.
Hiermee kun je de productie/werking van de pomp controleren.
Moderators: Jerry Stam