Hele historie die gelukkig goed gekomen is
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 00:19 #1441849
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Snap nog
steeds niet hoe het kan dat je alleen aan inlaatzijde klepschade hebt of slechts die afdrukken op de zuiger. Vanwaar niet ook aan uitlaatzijde ?Is er iemand met een theorie daarover ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 08:34 #1441851
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een theorie heb ik niet. Maar
Een theorie heb ik niet. Maar bij mijn 960 (zie de foto's een stukkie naar boven) zitten de 'tandafdrukken' ook maar aan één kant.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 14:01 #1441860
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt motoren waarbij de
Je hebt motoren waarbij de kleppen de zuigers helemaal niet kunnen raken ("vrijlopers"), en je hebt motoren waarbij alleen de juiste timing ervoor zorgt dat alles goed gaat, niet de absolute vrije ruimte.
Kennelijk is bij de B6xx4 de ruimte voor de uitlaatkleppen wel voldoende om vrij te lopen, en voor de inlaatkleppen niet? Op een andere manier is dat eigenlijk niet mogelijk, want je motor draait altijd minimaal met 500 tpm, dus elke seconde raken zuigers en kleppen elkaar een keer of negen...
Kennelijk is bij de B6xx4 de ruimte voor de uitlaatkleppen wel voldoende om vrij te lopen, en voor de inlaatkleppen niet? Op een andere manier is dat eigenlijk niet mogelijk, want je motor draait altijd minimaal met 500 tpm, dus elke seconde raken zuigers en kleppen elkaar een keer of negen...
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 14:28 #1441862
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De foto's bewijzen dat het
De foto's bewijzen dat het wél mogelijk is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 16:12 #1441867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of de riem is enkel
Of de riem is enkel versprongen op het tandwiel van de inlaat nokkenas. Op die manier lopen de inlaat kleppen niet meer synchroon met de zuigers, terwijl de uitlaatkleppen dat wel doen?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 16:20 #1441869
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, dat kan met dubbele
Ja, dat kan met dubbele nokkenassen natuurlijk ook nog. Hoewel 1 tand verspringen meestal niet direct rampzalige gevolgen heeft, en meer tanden me onwaarschijnlijk lijkt op maar 1 as. Tenslotte zit er wel een gezamenlijke spanner op die ene riem...
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 17:33 #1441871
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Leuk vraagstuk
dus.
Dat het kan staat ook niet ter discussie.
Inderdaad, twee nokkenassen. Dan zal het daar wel een verband mee hebben. Ben enkel-asser gewend.
Dat het kan staat ook niet ter discussie.
Inderdaad, twee nokkenassen. Dan zal het daar wel een verband mee hebben. Ben enkel-asser gewend.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 17:50 #1441873
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bij mij was de riem destijds
Bij mij was de riem destijds helemaal naar zijn grootje. Er was geen sprake van 1 tandje verspringen. De riem was dus echt helemaal door. Kwam door een vastgelopen spanrol.
Maar het moet inderdaad wel met de twee nokkenassen te maken hebben.
Maar het moet inderdaad wel met de twee nokkenassen te maken hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2017 20:17 #1441878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic She's back!
Elli is terug thuis!
Nieuwe distributie set, nieuwe multiriem set, 12 nieuwe inlaatkleppen, nieuwe valveseals, nieuwe nokkenaskeerringen, nieuwe pakking op de inlaat, nieuwe pakkingen op de uitlaat, nieuwe dichtingen op de injectoren,... Eigenlijk volgens mij alle pakkingen en rubbers die aan de kop voorkomen en uiteraard verse koelvloeistof.
Ik ben de garage deels tegemoet gekomen in de kosten voor wat betreft dichtingen omdat veel van die rubbers sowieso vroeg of laat zouden moeten vervangen worden. (En aan sommigen te zien eerder vroeg dan laat) Alles wat moest vervangen worden door de versprongen riem en de werkuren hebben zij voor hun rekening genomen.
Belangrijkste is dat de motor gered is en weer subliem rijdt, hulde voor mijn garage Caryncar in Lovendegem!
Nieuwe distributie set, nieuwe multiriem set, 12 nieuwe inlaatkleppen, nieuwe valveseals, nieuwe nokkenaskeerringen, nieuwe pakking op de inlaat, nieuwe pakkingen op de uitlaat, nieuwe dichtingen op de injectoren,... Eigenlijk volgens mij alle pakkingen en rubbers die aan de kop voorkomen en uiteraard verse koelvloeistof.
Ik ben de garage deels tegemoet gekomen in de kosten voor wat betreft dichtingen omdat veel van die rubbers sowieso vroeg of laat zouden moeten vervangen worden. (En aan sommigen te zien eerder vroeg dan laat) Alles wat moest vervangen worden door de versprongen riem en de werkuren hebben zij voor hun rekening genomen.
Belangrijkste is dat de motor gered is en weer subliem rijdt, hulde voor mijn garage Caryncar in Lovendegem!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2017 01:57 #1441879
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Keurig.
Gefeliciteerd dat het zo netjes opgelost is en dat je nu weer een fijn rijdende 960 hebt. Pluim voor de garage die niet weggelopen is voor de problemen en je zeer coulant hebben behandeld. En nu weer doen waar de 960 voor bedoeld is: GENIETEN.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam