Hele historie die gelukkig goed gekomen is

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2017 22:43 #1441644 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Sterkte
Zo hé, dat is wel heel erg zuur. Hopelijk komt het weer helemaal goed.

En een grote gok om de kop er weer netjes op te krijgen? Mwah, mijn ervaring leert dat het eerder een grote gok is om een monteur te vinden die zorgvuldig werkt. Je zegt het zelf al, bij zorgvuldige montage moet het goed gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2017 00:16 #1441656 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Da's
Toch wel heel bijzonder .. Alleen aan de inlaatkleppen iets te zien?
Hoe kan dat ? De motor zal toch al gauw in een stand staan dat er ook wel een uitlaatklep in de open stand stond ? Zeker bij een 6 cilinder.
Zat je kop er wel vlak op ? Is dan een gedachten die bij mij opkomt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 00:29 #1441739 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Sluit me
dus aan bij de gedachte van Willem.
Kop al mogelijk niet recht en vlak en wellicht niet spanningsloos. En dan weer hermonteren.
Kan de monteur nog zo bekwaam zijn....Als het ontwerp al kielekiele is...
Bij een 6 in lijn ( laat staan 8 in lijn zoals USA cars) is de kans op dit soort zaken gewoon groter. Die 8 in lijn is men ook van afgestapt om deze reden.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 10:03 #1441744 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bij mijn 960 zag e.e.a. er
Bij mijn 960 zag e.e.a. er uit zoals op de bijgaande foto's. Hier was een spanrol vastgelopen en daarmee einde distributie.

Voor zover mij bekend is, zijn de cilinders niet vervangen, wel 24 nieuwe kleppen en of de kop is vervangen weet ik niet. Ik heb de auto toen ingeruild voor een S80 2.4T.
Deze 960 rijdt nog steeds rond. Of de motor goed werkt weet ik niet. Ik heb de auto nooit meer gezien. Maar de distributie is vastgelopen in 2008. Dus inmiddels een kleine eeuwigheid geleden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 11:19 #1441748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De afdruk op de cilinders is
De afdruk op de cilinders is bij de mijne bijlange zo diep niet. Het lijkt er op alsof de kleppen de zuigers maar zeer licht geraakt hebben. Het stoppen van de motor voelde ook niet echt aan als vastlopen, eerder alsof ik de auto gewoon zou uitzetten onder het rijden.
Ik zal het merken of het goed gaat...

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 11:25 #1441749 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Bij mij liep de boel destijds
Bij mij liep de boel destijds vast met zo'n 140 km/u op de snelweg. En dat voelde ook alsof de motor gewoon ophield, zonder mechanisch lawaai of wat dan ook. Het viel op omdat het vermogen wegviel en alle lampjes begonnen te brengen.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 13:07 #1441751 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Bekwaam

Kan een monteur nog zo bekwaam zijn...

Als de monteur echt bekwaam is meet hij of zij even of de kop nog vlak genoeg is om terug te monteren.
Dat een 6 in lijn gevoeliger is voor dit soort problemen klopt natuurlijk, maar dat weet een monteur ook. En de ex 960 van Lex bewijst dat het dus gewoon kan.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2017 13:41 #1441753 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Er zijn diverse visies
Er zijn diverse visies hierover, ook bij motorrevisiebedrijven want het is maar de vraag of het oppervlak van het onderblok wel altijd helemaal vlak is.

Als de koppakking vervangen moet worden omdat door plotseling koelwaterverlies de motor te warm is geworden is het aannemelijk dat dat kop krom is getrokken en gevlakt moet worden.

Maar als de koppakking vervangen moet worden vanwege slijtage van de koppakking of zoals in dit geval falen van de distributie sluit de kop in principe nog goed aan op het onderblok dus is het maar de vraag of je door vlakken van de kop juist geen problemen oproept.

Piet

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2017 18:40 #1441804 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Al nieuwe
Inzichten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2017 22:26 #1441818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niks gehoord. Nuja, ze
Nog niks gehoord. Nuja, ze gingen vorige week woensdag de stukken bestellen. Stel dat ze die vrijdag pas hadden, dan was het weekend, vandaag 1 november is een feestdag in België, dus werd er ook niet gewerkt. En aangezien ze het op eigen kosten doen vermoed ik dat het iets is wat ze eerder tussendoor doen dan echt prioritair. Achja, zolang ze haar niet terug lopende krijgen hebben ze een vervangwagen minder om aan andere klanten mee te geven...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC