B6304 Motor 960 / S80

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:49 #1424027 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volvo type C moest je ook
Volvo type C moest je ook altijd met (gedestilleerd) water aanlengen: daarom heb ik daar een grote voorkeur voor. Ten eerste is het berekend op onze motoren, ten tweede kan je altijd gemakkelijk weer op de juiste verhouding terugkomen als je met water hebt moeten bijmengen.
Rooie Sien verbruikt overigens KVS (lekke kachelkraan weet ik) en daarin zit dus goedkope action zut. Heb ik altijd een flesje van bij me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:59 #1424030 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic En ik kom echt niet op het
En ik kom echt niet op het kookpunt omdat wij nooit in de file/rij staan hier in Culemborg.

Hier heb ik mijn twijfels over. Niet het hele systeem zal koken echter plaatselijk in de kop is er risico.

Op je tempmeter zie je het niet.
Je hebt nu een open systeem.
Je vertrekt koud met een dichte thermostaat. Voor openen heb je altijd een korte periode overshoot.
De sensor bij een V90 zit in het thermostaathuis heb ik begrepen en is gecombineerd met de ECT.

Zeker wanneer je met water hebt verdunt, zou ik de hele boel aftappen en vullen met kvs van Volvo. Dat is geconcentreerd en moet verdunt worden met 50% water. Het kost iets van 5 euro de liter. Goedkoper kan haast niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 14:01 #1424033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog even een brainwave: kan
nog even een brainwave: kan het de lpg verdamper zijn die kvs door jouw blok heen jaagt (makes sense die uitlaat-kwestie)? Ik heb dit ook meegemaakt en bij vervanging verdamper was dit weg. Jij hebt geen lpi toch?

Rij anders even een tijdje op benzine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 17:48 #1424035 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Haast niet, maar het kan wel.
Haast niet, maar het kan wel. De action zut is rond de 1,5 euro/liter, en moet je niet verdunnen. Ik maak me geen illusies dat het beter of net zo goed als volvo-origineel is voor je motor, maar het doet z'n werk wel. Rooie Sien draait er al 180.000 km zonder problemen op.
Nee, de 960 krijgt het niet gevoerd: die moet ik binnenkort maar eens spoelen en verversen met origineel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 22:24 #1424040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OMVL dampgas
OMVL dampgas hier.
Benzine, tja...
Ik start en tuf al tijden op LPG.
De benzinepomp wil niet pompen als de dynamo niet meedoet.
Zodra de motor loopt gaat hij pas benzine pompen.
Zie het als een startblokkering 2.0
Het hele gezin weet ervan. De nieuwe pomp ligt al een paar jaar te wachten op zin van de eigenaar.
Een collega van mij zei altijd, "Zonder zin, gaat het ook!"
Maar ja..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2015 10:23 #1424047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch de dampgasverdamper
toch de dampgasverdamper checken zou ik zeggen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2015 14:09 #1424051 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Starten op gas, en dan direct
Starten op gas, en dan direct naar benzine omschakelen. Kan je in elk geval je probleem beter analyseren.
Of toch die werkende pomp monteren. Of op de gok een verse verdamper monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2015 10:44 #1424135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een klein lekje gevonden
Maar of dat HET lek is weet ik niet. De rubber ring om de thermostaat heb ik van de zomer overgezet van de oude klep op een in Italië met handen-en-voeten gekochte nieuwe omdat ik een vermoeden had dat de koeling niet optimaal was maar achteraf gezien was die veronderstelling onjuist. Daarna had ik nog steeds dat de airco qua temperatuur iets na-ijlde als er hard gewerkt moest worden.
En om één of andere reden is het stomen uit de uitlaat nu ook nagenoeg weg?! Ook heb ik de boel zo lang laten draaien na een ritje om te kijken of de fan aansloeg. Ja dus. Laten we hopen dat het lekje van de gare rubber ring HET was/is.
Uit pure frustratie de kleppen maar gesteld van mijn dagelijks vervoer, de BMW K75RT op LPG.
Ik had verwacht dat die verder weg waren gebrand maar dat viel reuze mee. Toch al 55.000 km op gas met dat ding.
Verder is het ook nogal druk in het hoofd over; Wat als de V90...
Daar ben ik nog niet uit.
De V700 reeks is nu wel een beetje op leeftijd aan het raken en de verbruikscijfers zijn ook niet meer van deze tijd.
Ook was het misschien wel een gok afgelopen zomer om met een 18 jaar oude ruim 4 ton op de teller naar Italië af te reizen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2015 09:02 #1424196 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Klein gaatje
Betekent drukverlies. Onvoldoende druk en verdunde KVS geeft onvoldoende kookpunt verhoging. 3 liter KVS eruit en 3 liter Volvo concentraat er in. Het koelsysteem moeten een kookpuntverhoging van 20 graden aankunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2015 08:11 #1424242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We rijden weer met dop
En tot nu toe lijkt alles weer normaal...
Ik zal de boel ook nog eens helemaal aftappen en vervangen.
Zou wel mooi zijn als hij het weer gewoon doet.
Ik wil hem nog niet kwijt.

Al een beetje wezen zoeken naar een station met open dak en waar ik wel mee wil rijden.
Maar zodra je "open dak" aanklikt is de spoeling dun.
En om nou grote bedragen neer te gaan leggen om mee in de file te gaan staan...
Ik denk zelfs dat een ruilmotor zo gek nog niet is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD