B6304 Motor 960 / S80
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 16:54 #1423964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn compressie was op alle
mijn compressie was op alle cilinders goed en toch een scheur in het onderblok
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 18:04 #1423965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De dop maar even los...
Ik heb de dop maar los gedraaid, een gat in de flens en met een draadje voorkom ik dat ik de dop verlies en met de dop los kan hij geen druk opbouwen. Maar eens kijken hoe zo het waterverloop is. Zijn er nog ergens blokken te koop met wat minder kilometers?
Voor weinig?
Voor weinig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 18:35 #1423966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom in de club van B6304
welkom in de club van B6304 zoekenden.... (wat geen eenvoudige en goedkope zoektocht is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 18:48 #1423967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en inderdaad de fan checken!!
en inderdaad de fan checken!!!! Zorg dat het blok niet te heet wordt....
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 19:44 #1423968
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic wanneer
Is er iets te zeggen over wanneer het kvs niveaulampje gaat branden?
Ook wel eens tijdens het rijden?
Of alleen 's ochtens vroeg bij het starten?
Heb je het gevoel dat het afhankelijk is van het aantal kilometers of meer van het aantal keren starten met koude motor?
Piet
Ook wel eens tijdens het rijden?
Of alleen 's ochtens vroeg bij het starten?
Heb je het gevoel dat het afhankelijk is van het aantal kilometers of meer van het aantal keren starten met koude motor?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 21:14 #1423970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn ervaring is dat dat
mijn ervaring is dat dat lampje veel te laat of niet gaat branden en dat de temp.meter al helemaal niets toevoegt (behalve als de thermostaat stuk is, dan komt ie niet in het midden maar als hij te warm wordt, gaat dit ding dat dus echt niet aangeven - hij blijft in het midden staan).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 21:20 #1423971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
De compressietest zal idd geen scheurtje in het blok aantonen. Als de koppakking is doorgeslagen naar het koelcircuit zal je dat misschien wel zien aan sneller afnemende druk in een cilinder. De test zou je dus kunnem gebruiken om te zien of de pakking lek is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 22:59 #1423974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun je de pakking vervangen met het blok erin?
Kun je de pakking vervangen met het blok erin? Of moet de hele handel in de takels?
Dat stomen doet hij alleen tamelijk erg de eerste 5km
Mijn temperatuurmeter doet het als sinds ik hem heb niet normaal en het lampje heb ik nog nooit zien branden.
Ik moet zeggen dat er de laatste tijd erg veel korte stukjes met de Fee gemaakt worden sinds mijn schoonmoeder op nog maar 9min rijden van ons huis is i.p.v. ruim 35min rijden. (wel of geen file naar Utrecht)
Ik heb het gevoel dat dat niet echt warm worden van de motor ook niet erg bevorderlijk is voor de levensduur van een kopafdichting...
Dat stomen doet hij alleen tamelijk erg de eerste 5km
Mijn temperatuurmeter doet het als sinds ik hem heb niet normaal en het lampje heb ik nog nooit zien branden.
Ik moet zeggen dat er de laatste tijd erg veel korte stukjes met de Fee gemaakt worden sinds mijn schoonmoeder op nog maar 9min rijden van ons huis is i.p.v. ruim 35min rijden. (wel of geen file naar Utrecht)
Ik heb het gevoel dat dat niet echt warm worden van de motor ook niet erg bevorderlijk is voor de levensduur van een kopafdichting...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2015 05:19 #1423977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaat
Bij al die korte ritten hoopt er zich in de uitlaat ook vocht op. (condenseert, verdampt niet etc.)
Wellicht is een groot deel van de "stoom" hier aan te wijten, probeer eens een lange rit te maken en kijk dan eens wat/hoeveel er nog stoomt. In ieder geval eens de uitlat ook goed warm rijden.
Mogelijk is het probleem nog niet zo erg.
Wellicht is een groot deel van de "stoom" hier aan te wijten, probeer eens een lange rit te maken en kijk dan eens wat/hoeveel er nog stoomt. In ieder geval eens de uitlat ook goed warm rijden.
Mogelijk is het probleem nog niet zo erg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2015 10:28 #1423979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja die vochtophoping heb ik ook al aan gedacht.
Met die korte ritjes lopen z'n longen wel aardig vol. (maar leg het je vrouw maar eens uit dat ze beter de fiets kan nemen...)
Maar waar gaat het water dan naartoe? Met de dop los bleef hij wel aardig op niveau.
Wellicht een lek op een warm punt en het lekwater verdampt meteen zodat het niet op de grond valt.
Ik ga maar eens wat freubelen om druk op te bouwen met koude motor.
Eens kijken
Drukregelaar: check!
T-stuk: check!
Vanavond maar eens aan de slag.
Bougie eruit en in de cilinder koekeloeren.
Het is doorgaans de cilinder bij het schutbord toch?
Staat nog steeds de vraag uit:
Kan de kop eraf met het blok in de auto?
En wat kost een koppakking.
Ik zal waarschijnlijk ook voor de niet vlakken methode gaan. Dus kromme kop op kromme onderkant.
Maar waar gaat het water dan naartoe? Met de dop los bleef hij wel aardig op niveau.
Wellicht een lek op een warm punt en het lekwater verdampt meteen zodat het niet op de grond valt.
Ik ga maar eens wat freubelen om druk op te bouwen met koude motor.
Eens kijken
Drukregelaar: check!
T-stuk: check!
Vanavond maar eens aan de slag.
Bougie eruit en in de cilinder koekeloeren.
Het is doorgaans de cilinder bij het schutbord toch?
Staat nog steeds de vraag uit:
Kan de kop eraf met het blok in de auto?
En wat kost een koppakking.
Ik zal waarschijnlijk ook voor de niet vlakken methode gaan. Dus kromme kop op kromme onderkant.
Moderators: Jerry Stam