De 5 potige 6 cilinder die niet genezen wil.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2015 12:33 #1418875
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Probeer voor de zekerheid nog
Probeer voor de zekerheid nog eens hetzelfde met een andere cylinder (zodat de motor maar op 4 pitten loopt). Je moet echt brandstof kunnen ruiken.
Komt er oliedamp of stoom uit de peilstok opening? Je hebt geen koelvloeistofverlies?
Piet
Komt er oliedamp of stoom uit de peilstok opening? Je hebt geen koelvloeistofverlies?
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2015 20:25 #1418891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels bij verschillende
Inmiddels bij verschillende cilinders de bougie's bekeken na een tijdje draaien zonder bobine. De niet-lopende cilinder was nu gewoon droog, geen spoor van olie te bekennen.. Andere bougies waren wel nat, er zat ook bruin/zwarte smurrie aan wat niet echt naar benzine rook, maar ook niet 100% olie. Nu vermoed ik dat wat ik eerder als olie beschreef, oude, bedorven benzine is. Nu ik erover nadenk staat de auto al een half jaar met het zelfde bodempje benzine in de tank. Bij het vervangen van het brandstoffilter een aantal maanden geleden zag de benzine er ook al niet meer al te fris uit. Inmiddels zit er 100% verse benzine in de tank en hij loopt merkbaar beter, maar natuurlijk nog steeds op 5 pitten.
Naar mijn idee krijgt hij dus toch geen (of te weinig) brandstof bij de niet-lopende cilinder.
De injectors heb ik voor de zekerheid nog eens beluisterd, duidelijk tikken ze allemaal hetzelfde. Injector van de niet lopende cilinder is al gewisseld met die van de voorste cilinder, zonder resultaat.
Er kwam bij het demonteren in ieder geval nog wat benzine uit de opening van de injector van de niet-lopende cilinder, dus helemaal verstopt is de rail in ieder geval niet. Wat blijft er dan nog over om te testen? Brandstofdruk op de rail, zou het de kans waard zijn om er zo'n meter voor aan te schaffen?
Verder ook nog maar 1 keer de ontsteking helemaal nagelopen, alle bougies vonken en ook nog met een ander setje bougies geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Behalve dat ik er nu vrij zeker van ben dat de ontsteking in ieder geval in orde is.
Uit de peilstok komt een damp die eruit ziet als waterdamp maar het ruikt sterk naar hete olie, ik had dit in eerste instantie aangezien voor een oliedamp. Verder blijft de koelvloeistof mooi op peil en de vloeistoffen zien er op het oog helder en ongemengd uit.
Het is weer een heel verhaal geworden...
Naar mijn idee krijgt hij dus toch geen (of te weinig) brandstof bij de niet-lopende cilinder.
De injectors heb ik voor de zekerheid nog eens beluisterd, duidelijk tikken ze allemaal hetzelfde. Injector van de niet lopende cilinder is al gewisseld met die van de voorste cilinder, zonder resultaat.
Er kwam bij het demonteren in ieder geval nog wat benzine uit de opening van de injector van de niet-lopende cilinder, dus helemaal verstopt is de rail in ieder geval niet. Wat blijft er dan nog over om te testen? Brandstofdruk op de rail, zou het de kans waard zijn om er zo'n meter voor aan te schaffen?
Verder ook nog maar 1 keer de ontsteking helemaal nagelopen, alle bougies vonken en ook nog met een ander setje bougies geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Behalve dat ik er nu vrij zeker van ben dat de ontsteking in ieder geval in orde is.
Uit de peilstok komt een damp die eruit ziet als waterdamp maar het ruikt sterk naar hete olie, ik had dit in eerste instantie aangezien voor een oliedamp. Verder blijft de koelvloeistof mooi op peil en de vloeistoffen zien er op het oog helder en ongemengd uit.
Het is weer een heel verhaal geworden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 07:59 #1418899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
is de compressie van de cilinder die niet mee wilt lopen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 08:48 #1418901
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 181
181 PSI, (ongeveer) op dezelfde waarde als de andere cilinders. Staat ergens in deze discussie te lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 09:50 #1418903
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Droog
Dus de bougie van de weigerende cilinder blijft droog, terwijl uitgeschakelde bougies van andere cilinders wel een nat worden. Dat duidt m.i. toch op een storing in de benzinetoevoer. Als uitwisselen van de injector en omzetten van de stekker geen verandering geeft, dan lijkt de benzinetoevoer naar de injector toe verstopt te zijn. Ik zou mij daar nu op concentreren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 11:09 #1418909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties
Dan ga ik inderdaad maar verder zoeken bij de benzinetoevoer. Als weer wat heb geprobeerd laat ik het weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2015 22:56 #1418936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectorreiniger
Hoi weer B100,
't Wordt wel een langlopend project zo
Aangezien je de benzinetoevoer verdenkt, schieten me twee 'test-oplossingen' te binnen.
- injectorreiniger aan je benzine toevoegen en je motor laten draaien? Kan geen kwaad en is vrij eenvoudig te doen
- een keer de hele injectorrail lenen van een andere auto en die verwisselen?
Zo maar weer eens twee ideeën...
Succes,
't Wordt wel een langlopend project zo

Aangezien je de benzinetoevoer verdenkt, schieten me twee 'test-oplossingen' te binnen.
- injectorreiniger aan je benzine toevoegen en je motor laten draaien? Kan geen kwaad en is vrij eenvoudig te doen
- een keer de hele injectorrail lenen van een andere auto en die verwisselen?
Zo maar weer eens twee ideeën...
Succes,
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 07:50 #1418947
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Steek eens een stijf opgerold
Steek eens een stijf opgerold stukje WC papier of tissue via het bougiegat in de niet-werkende cylinder tot aan de zuiger en kijk of de onderkant nat wordt. MIsschien staat er water in de cylinder vanwege lekke koppakking. Ik vertrouw die rook uit de oliepeilstok niet helemaal.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2015 22:19 #1418972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Het is duurt inderdaad aardig wat langer dan ik had gehoopt. Maar gelukkig ben ik niet afhankelijk van deze auto als vervoer.
Bedankt voor de tips weer, ik ga er weer mee aan de slag. Erg handig zo'n forum/vereniging.
Het is duurt inderdaad aardig wat langer dan ik had gehoopt. Maar gelukkig ben ik niet afhankelijk van deze auto als vervoer.
Bedankt voor de tips weer, ik ga er weer mee aan de slag. Erg handig zo'n forum/vereniging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2015 00:50 #1418977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Katoen
Da's ook een goeie, maar misschien veiliger met een reepje linnen of zoiets?
Ben zelf al 'als de dood' als ik de gasklep met een paar stevig in mijn handen zittende wc-papiertjes schoonmaak; hoop dat ze niet in het inlaatspruitstuk vallen
Ben zelf al 'als de dood' als ik de gasklep met een paar stevig in mijn handen zittende wc-papiertjes schoonmaak; hoop dat ze niet in het inlaatspruitstuk vallen

Moderators: Jerry Stam