Bust the myth: Koppakking late turbo bij 3 ton aan vervanging toe?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2014 10:57 #1404338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppakking lek
Vorige maand bij mij ook de koppakking lek.
B230FK van '96 met 299000km op lpg met MBC op 0,6 bar. (loopt de laatste 100000 km op gas). Lpg installatie in februari vervangen door nieuwe BRC dampgas injectie installatie. Had al een tijdje last van op 3 cylinders draaien bij koude start en harde koelslangen. Waarom worden de slangen hard? de overdruk zou toch afgeblazen moeten worden via het ventiel in de dop van het expansietankje? (1,5 bar dop). Verder iets koelvloeistof verbruik, geen vervuiling in de olie. Koelvloeistof laten meten en meteen duidelijk dat de koppakking lek was. Auto was nog goed te rijden en daarom naar Timen gereden en samen de koppakking gedaan incl vlakken, gelijk ook de sensor bovenop het vliegwiel vervangen omdat de mantel hiervan was beschadigd. De auto rijd weer prima. Helaas dus wel forse onkosten in twee maanden tijd (lpg inst en koppakking).
Hiervoor heb ik een b230f, b230fk, en b230fb gehad allen op lpg en nog nooit een koppakking lek gehad, wel uitgestelde kleppen na zo'n 300000km op lpg.
Hoop dat jullie wat hebben aan deze info.
gr, Marco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD