Bust the myth: Koppakking late turbo bij 3 ton aan vervanging toe?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
1998 - B230FK - verstelbare wastegate 1,5 bar/15G - LPG dampgasinjectie AC - 368.000 - overdruk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, jouw opmerking wil ik niet bestempelen als borrelpraat.whitehorse schreef : Voeg je mijn opmerking nou onder borrelpraat?
Uitspraken die je soms hoort als "dat het nooit hoeft voor dat je op het half miljoen kms zit" of (eentje waar ik me schuldig aan maak): "je bent rond de 3 ton aan de beurt".
Daarom probeer ik die feiten in deze discussie te verzamelen. Dus, feiteilijk, wat is de stand nu, en is de pakking wel/niet al vervangen. Die feiten ga ik samenvatten en daarna mag iederen er mee doen wat hij/zij wil. Het is een onderwerp wat velen bezig houdt en waar velen ook een mening over hebben. Ik verzoek eenieder in deze discussie alleen de feiten te posten. Dus niet je mening geven over wel/niet preventief vervangen, je ervaringen, zaken die je als oorzaak ziet ed. Gewoon, zoals Chris, de gegevens op een rijtje in een berichtje, ik werk dan de samenvatting in de topicstart bij. We kunnen natuurlijk altijd een nieuwe discussie starten om de andere zaken in te bespreken.whitehorse schreef : Ik zeg juist dat je alleen van de feiten moet uitgaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees ook dat mensen op het forum stalen pakkingen adviseren. Maar als dit zo'n goed idee is, waarom had Volvo onze blokken hier niet standaard mee uitgerust? Op andere technische zaken is af-fabriek immers ook niet bezuinigd.
Ik ken de historie van mijn wagen niet, maar tot 300k dealeronderhouden en ik bezuinig ook niet op goed en vakkundig onderhoud. Daarnaast natuurlijk eerst netjes warmrijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn andere 945, die had pas bij 4 ton de pakking kapot, daar zat wel de hele historie bij, dit is een LPI G3 auto. Deze verbruikte koelwater, en er zat sludge in de motor...Probleem weer verholpen, en gaan met die banaan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laatste is een aanname, op basis van het feit dat kop uitgesteld was, indien de pakking preventief vervangen was, had ik ook een gereviseerde kop verwacht.
Ik gebruik trouwens low budget (Action) KVS, en vervang 1x 2jaar. Auto nu 14 maanden in bezit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet,
-Martin
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Otto heeft ergens rond de 370k, voordat ik 'm kende, een koprevisie gehad.
Recent kreeg hij, bij zo'n 518kkm, opeens een gescheurde radiateuraansluiting. De maanden daarvoor wel wat koelvloeistofverlies, maar ik heb dat niet in verband gebracht met de koppakking. Er was geen sludge zichtbaar aan de oliepijlstok. Toen ik, na montage van een andere radiateur last bleef houden van koelvloeistofverbruik ben ik verder gaan kijken en was de diagnose snel en eenvoudig gemaakt. De koelslangen waren keihard.
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-