Past een B6304S uit een S80 in een 960-II?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2020 15:04 #1459116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, de mijne loopt nog steeds
Ja, de mijne loopt nog steeds perfect, afkloppen. Waar ik ook van sta te kijken is het feit dat toen ik deze auto kocht, de kunststof bladveer versleten was en ik heb die toen laten vervangen door Carlo Schmidt. km stand toen was ong. 190.000. Nu staat de km. stand op ong. 435000 en er is nog niks aan te zien. Bovendien is toen ook het gewicht van de lpg tank erbij gekomen. Rara hoe kan dat. Cosmetisch begint de auto toch wel stiekem te verouderen vooral rond de voorruit. Nu er een scheurtje in de voorruit zit denk ik erover om die te vervangen door een nieuwe en voor montage de sponning eens goed onderhanden te nemen. Ook heb ik een kleine aanrijding gehad en heb ik de voorbumper moeten vervangen door een andere. Ik heb die zelf gespoten maar daar ben ik achtergekomen, dat is ook een vak apart. De verf bladdert er langzaam af. Dus dat zal nog eens opnieuw moeten gebeuren. Ik had nog een blauwe 960 waar mijn vrouw mee rondreed, mooie auto was dat, reed ook erg goed. Maar die heeft mijn schoonzoon helemaal platgereden tegen een boom, Oorzaak zal ik maar niet vertellen, maar dat er door mij een paar woorden toen zijn gevallen, zegt jou wel genoeg denk ik. Gelukkig mankeerde hij niets maar de auto was total loss. Verder wein ig nieuws alleen dat ik ook nog een camper heb gekocht waar we in de toekomst hoop ik veel mee onderweg zullen zijn.

Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-02-2020 16:05 #1459120 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Interessant draadje dit!
Interessant draadje dit!
Moet wel zeggen dat het me een beetje huiverig maakt voor de V90 die ik overweeg te kopen en waar ongetwijfeld veel aan gesleuteld gaat worden.
Vraag ik me toch af...wat maakt de V90 / 960 dan toch zo leuk dat men bereidt is om te dealen met al die motor perikelen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2020 18:51 #1459126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord kan kort zijn. mooie
Antwoord kan kort zijn. mooie auto, zeer comfortabel, op lpg zuinig, best wel snel, veel ruimte en wat motorperikelen betreft in 400000km buiten normaal onderhoud alleen een kapotte koppakking en een gaatje in onderblok wat met een middagje werk en uitgave van 20 euro weer gemaakt is. Vind ik dat het toch wel meevalt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2020 19:45 #1459128 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat valt ook zeker mee
Veel auto's van andere merken die dan al op de sloop liggen of al niet eens meer.
Wat naar mijn idee lastig is, is betrouwbare uitspraken doen over deze modellen.
Sommigen hebben er een ok auto aan en andere hebben een pechbak.
Ik heb al eerder iets gezegd over dat individuele ervaringen niet representatief zijn.

Het antwoord kan ook kort zijn van iemand die een hoop ellende ermee ervaart.

Een redblock met achterstallig onderhoud kan je nog redeljk blind kopen en na wat geld en werk er doorgaans een goede auto aan hebben. Bij een 960 waag ik dat wat meer te betwijfelen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC