word er moedeloos van --> starterkrans of bak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2012 23:29 #1369800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic denk het niet
bedankt voor het meedenken.
Echter; contact aan: druk op brandstofrail (benzine spuit eruit als je het ventiel indrukt), en na één pufje ether, starten en lopen.
zie nergens een lek, dat zou je met draaiende motor wel moeten ontdekken, staat toch een paar bar op.
Echter; contact aan: druk op brandstofrail (benzine spuit eruit als je het ventiel indrukt), en na één pufje ether, starten en lopen.
zie nergens een lek, dat zou je met draaiende motor wel moeten ontdekken, staat toch een paar bar op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2012 23:38 #1369801
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Afspraak
Kom maar een keer bij mij langs in Rotterdam.
Dan is de motor gelijk warm en treedt het probleem hopelijk op.
Bij aanwezig probleem:
Wil ik dan de druk in de brandstofrail meten.
Wil ik met een oscilloscoop de signalen op de 6 injectoren en bobines controleren
Desnoods met perslucht onderdeel voor onderdeel afkoelen en proberen op die manier de oorzaak te vinden.
Piet
Dan is de motor gelijk warm en treedt het probleem hopelijk op.
Bij aanwezig probleem:
Wil ik dan de druk in de brandstofrail meten.
Wil ik met een oscilloscoop de signalen op de 6 injectoren en bobines controleren
Desnoods met perslucht onderdeel voor onderdeel afkoelen en proberen op die manier de oorzaak te vinden.
Piet
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 06:38 #1369806
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 940-960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 11:50 #1369808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RAAR
<a href="
www.volvo700vereniging.nl/node/46315
">
www.volvo700vereniging.nl/node/46315
Hier al aan gedacht ?
enne heb je een automaat ?
Hier al aan gedacht ?
enne heb je een automaat ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 12:50 #1369811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bart, ik stel voor
Dat je het geld van dat krat bier gebruikt om lid te worden.
Dan hebben we er allemaal wat aan.
Groet John
Dan hebben we er allemaal wat aan.
Groet John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 15:36 #1369830
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lid
wat heb jij met je lid worden?????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 16:46 #1369839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me geen raketwetenschap!
Leden, en daarmee de club, betaalt de hele boel, dus ook het in stand houden van het hulp- en het advertentie gedeelte.
JP
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 21:57 #1369858
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jajaja
Lid worden zal ik ook nog wel doen, als ik hem dan nog niet in de fik gestoken heb.
Vandaag: koude start niets. . . . . . . .
Wat heb ik ontdekt, geen druk op de brandstofrail.Relais van het brandstofsysteem los en er weer in; bouwt even druk op en stop er dan mee. zeg ongeveer 1 seconde. relais klikt ook weer uit. en ja ook een ander relais op de plaats gezet.
Ik dacht nu heb ik het, de "drukpomp" waar deze ook moge zitten.
En toen beste mensen ben ik bang dat er een veel groter probleem is ontstaan.Ik wilde het nog één keer proberen, starten . . . en een metaalachtige klonk en alles vast. letterlijk vast.
ik hoor de starter tegen de starterkransd worden getrokken echter geen beweging in te krijgen. uiteraard heb ik dat heel kortstondig gedaan. Na twee keer kwam de boel los, de motor ging een paar keer rond en weer klonk, vast als een huis . . . .
volgend weekend ga ik een week op vakantie en ik pleur hem wel bij de garage, ik ben er klaar mee. Zal jullie op de hoogte houden.
Vandaag: koude start niets. . . . . . . .
Wat heb ik ontdekt, geen druk op de brandstofrail.Relais van het brandstofsysteem los en er weer in; bouwt even druk op en stop er dan mee. zeg ongeveer 1 seconde. relais klikt ook weer uit. en ja ook een ander relais op de plaats gezet.
Ik dacht nu heb ik het, de "drukpomp" waar deze ook moge zitten.
En toen beste mensen ben ik bang dat er een veel groter probleem is ontstaan.Ik wilde het nog één keer proberen, starten . . . en een metaalachtige klonk en alles vast. letterlijk vast.
ik hoor de starter tegen de starterkransd worden getrokken echter geen beweging in te krijgen. uiteraard heb ik dat heel kortstondig gedaan. Na twee keer kwam de boel los, de motor ging een paar keer rond en weer klonk, vast als een huis . . . .
volgend weekend ga ik een week op vakantie en ik pleur hem wel bij de garage, ik ben er klaar mee. Zal jullie op de hoogte houden.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 22:02 #1369859
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Wat?
Aih!
Wat heb jij aan gezien als drukpomp? De brandstofpomp is electrisch en zit in de tank onder de kont.
Niks bij de motor te zoeken voor de brandstofpomp.
Of heb je daar niks gedaan?
Misschien dat het slechte starten en lopen ook kwam omdat de distributie er gewoon naast zat! Als ik je verhaal nu zo lees is de boel compleet kapot en kan je op voor een kop (klep) revisie.
Bij dit soort geluiden NOOIT doorstarten.
Ik hoop echt voor je dat het meevalt.
Groeten,Gerben
Wat heb jij aan gezien als drukpomp? De brandstofpomp is electrisch en zit in de tank onder de kont.
Niks bij de motor te zoeken voor de brandstofpomp.
Of heb je daar niks gedaan?
Misschien dat het slechte starten en lopen ook kwam omdat de distributie er gewoon naast zat! Als ik je verhaal nu zo lees is de boel compleet kapot en kan je op voor een kop (klep) revisie.
Bij dit soort geluiden NOOIT doorstarten.
Ik hoop echt voor je dat het meevalt.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2012 22:06 #1369860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus toch
Hier ben ik dus ook bang voor GVD
De startproblemen zijn verdorie een week na het vervangen van de D-riem onstaan!!!
De garagehouder heeft mij verzekerd dat ie op tijd stond!!! En dat dat er niks mee te maken had!
Kan die D-riem ook later zomaar nog een tandje verspringen? nee toch?
En wat de brandstofpomp betreft, staat er op het hele systeem vanaf de tank dan 5 bar? ik dacht dat je twee systemen had, een lage en hoge druk. Hij doet het wel, alleen maar even.
één voordeel heb nofg een mooie kop liggen, mocht dit zo zijn ga ik die erop zetten. Maar dan wel door iemand die er meer verstand van heeft dan hier in het dorp.
De startproblemen zijn verdorie een week na het vervangen van de D-riem onstaan!!!
De garagehouder heeft mij verzekerd dat ie op tijd stond!!! En dat dat er niks mee te maken had!
Kan die D-riem ook later zomaar nog een tandje verspringen? nee toch?
En wat de brandstofpomp betreft, staat er op het hele systeem vanaf de tank dan 5 bar? ik dacht dat je twee systemen had, een lage en hoge druk. Hij doet het wel, alleen maar even.
één voordeel heb nofg een mooie kop liggen, mocht dit zo zijn ga ik die erop zetten. Maar dan wel door iemand die er meer verstand van heeft dan hier in het dorp.
Moderators: Jerry Stam